Στον απόηχο της τελετής των Όσκαρ, μια σπουδαία ταινία βγαίνει από σήμερα στις αίθουσες μας. Η «Δύση ηλίου» είναι η δεύτερη ταινία του 42χρονου ούγγρου Λάζλο Νέμες, που μας χάρισε πριν από τέσσερα χρόνια ένα αξεπέραστο αριστούργημα, το «Γιο του Σαούλ». Οι μεγάλες προσδοκίες όμως που γέννησε εκείνο το εντυπωσιακό ντεμπούτο έκανε μερίδα της κριτικής να αντιδράσει αρνητικά -και κάπως άδικα- απέναντι στο νέο φιλμ του Ούγγρου. Μπορεί το νέο φιλμ να βασίζεται στα ίδια αφηγηματικά εργαλεία που έκαναν τον «Σαούλ» μια συναρπαστική εμπειρία αλλά αυτό δεν του αφαιρεί την δική του καλλιτεχνική αξία και κυρίως την δύναμη της φωνής του. Γιατί πάνω από όλα η «Δύση ηλίου» είναι μια σπουδαία παραβολή για το τέλος της Ευρώπης που γνωρίζουμε. Όχι μόνο εκείνης του 1913 (η ταινία ουσιαστικά ερευνά τις κύριες αιτίες που οδήγησαν στην έκρηξη του πολέμου) αλλά και της σημερινής. Κι εδώ ακριβώς είναι που μας υποχρεώνει να του βγάλουμε για άλλη μια φορά το καπέλο ακόμη κι αν «επαναλαμβάνεται» όπως έγραψαν κάποιοι αγνοώντας το ιστορικό νήμα που ενώνει τις δύο ταινίες.
Η δουλειά τηςΦιλότιμη, λιτή και ενισχυμένη με την βραβευμένη στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ερμηνεία της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου, η «Δουλειά της» είναι η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Νίκου Labot. Μέσα από τις σκληρές συνθήκες της σύγχρονης κρίσης, αναδεικνύεται μια καλοχτισμένη ιστορία αργοπορημένης «ενηλικίωσης» που λαμβάνει τα χαρακτηριστικά της γυναικείας χειραφέτησης.
Το τουρκικό ντοκιμαντέρ «Το μάτι της Κωνσταντινούπολης» παρουσιάζει το φωτογραφικό μεγαλείο του Αρά Γκιουλέρ.
Η «Ζωή» είναι ένα άνισο και επιδερμικό sci-fi ρομάντζο με τους Γιούαν Μακ Γκρέγκορ και Λεά Σεντού.
Γενέθλια θανάτου 2Στα «Γενέθλια θανάτου 2» η γνωστή συνταγή της αιματοβαμμένης Μέρας της Μαρμότας επαναλαμβάνεται με την ιδιαιτερότητα αλλά και τη σοβαροφάνεια της επιστημονικής τεκμηρίωσης.
Μαγικός κήποςΟ «Μαγικός κήπος» είναι ένα γαλλικό animation με χαρακτήρες βγαλμένους από το σύμπαν ζουζουνιών και άλλων ζωυφίων.