MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Δύση ηλίου

Η δεύτερη ταινία του Λάζλο Νέμες δημιουργού του «Γιου του Σαούλ» είναι άλλη μια τολμηρή βουτιά στην Ιστορία και το παρελθόν της Ευρώπης.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-halfstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 148'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η υπόθεση της ταινίας

Στη χαοτική και παρακμιακή Βουδαπέστη του 1913 φτάνει η νεαρή εβραιοπούλα Ιριζ Λάιτερ με στόχο να εργαστεί ως καπελού στο φημισμένο κατάστημα που κάποτε ανήκε στους γονείς της. Παρόλα αυτά ο νέος ιδιοκτήτης αρνείται να την προσλάβει κι εκείνη περιπλανιέται στους δρόμους της πολύβουης πόλης για να βρει τα πρόσωπα που θα της αποκαλύψουν τα μυστικά του παρελθόντος της.

Η στιγμή άφιξης της Ίριζ στο κατάστημα συμπίπτει με ένα οργασμό προετοιμασιών καθώς όλη η πόλη βρίσκεται σε εορταστικό κλίμα λόγω της επικείμενης επίσκεψης του βασιλικού ζεύγους της Αυστροουγγαρίας. Ο Νέμεζ πιάνει το νήμα της Ιστορίας αντίστροφα από τον «Γιο του Σαούλ», όπου παρακολουθούσαμε την αναζήτηση ενός άντρα στο Άουσβιτς του 1944. Εκείνη η συγκλονιστική κλειστοφοβική οδύσσεια ταυτιζόταν με το τέλος του Β Παγκοσμίου ενώ στη «Δύση Ηλίου» αναζητείται η αρχή του Κακού.

Η τεχνική του Νέμεζ

Στο «Σαούλ» η ανάγκη της εσωτερικής γαλήνης μετά από τόση φρίκη και θηριωδία, άφηνε στο περιθώριο τις αιτίες του Ολοκαυτώματος, ενώ εδώ αντίθετα, αναζητούνται τα ιστορικά στοιχεία που οδηγούν στην καταστροφή. Όσοι έχετε δει το πρώτο φιλμ του 42χρονου Νέμεζ, θυμάστε οπωσδήποτε τον τρόμο που είχε αντικρίσει το ανθρώπινο βλέμμα στο στρατόπεδο συγκέντρωσης στη διάρκεια μιας νύχτας, το οποίο ταυτιζόταν με το μάτι της κάμερας που ήταν διαρκώς κολλημένο πάνω στον πρωταγωνιστή.

Η ίδια τεχνική ακολουθείται κι εδώ με τη δράση να εξαντλείται και πάλι στη διάρκεια μιας μέρας. Ο Ούγγρος σκηνοθέτης που υπήρξε βοηθός του Μπέλα Ταρ, βάζει τον καμεραμάν του να ακολουθεί στενά την Ίριζ, ψάχνοντας μέσα στο χάος της Βουδαπέστης του 1913 να εντοπίσει τις δυνάμεις του τρόμου που θα γεννηθούν σε λίγους μήνες στο Σαράγιεβο, βάζοντας την ήπειρο στην δίνη του Μεγάλου Πολέμου. Το φιλμ είναι συγκλονιστικό σε όλες τους τις παραμέτρους: από την χρήση του ήχου, την ριζοσπαστική αισθητική, την ανυποχώρητη θέση στο να φανεί η αλήθεια γυμνή, τη φιλοσοφική ματιά που δένει υποδειγματικά με την ιστορική μελέτη.

Είναι αλήθεια ότι πολλά στοιχεία της αφηγηματικής τεχνικής του «Σαούλ» συναντάμε κι εδώ, οπότε η έκπληξη που μας είχε συνεπάρει σε κείνο το φιλμ απουσιάζει. Όμως η νέα ταινία του Νέμεζ κυρίως καθηλώνει με το διαχρονικό συμβολισμό της: ότι ίσχυε πριν από ένα αιώνα, οδηγώντας την ανθρωπότητα στο χείλος της καταστροφής (αδυναμία συνύπαρξης διαφορετικών φυλών, πολιτισμών και θρησκειών κάτω από την ίδια στέγη, διαχωρισμός αντρών-γυναικών, αντισημιτισμός, σφοδρές συγκρούσεις πολιτικο-ιδεολογικών κινημάτων, βαθιές κοινωνικές ανισότητες κ.α.) τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν και σήμερα. Βραβείο κριτικών στο φεστιβάλ Βενετίας όπου επίσης έλαμψαν το «Ρόμα» και η «Ευνοούμενη».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Sunset
Σκηνοθεσία: Λάσζλο Νέμες
Σενάριο: Λάσζλο Νέμες

Παίζουν: Τζούλι Τζάκαμπ, Σούζαν Γουέστ, Βλαντ Ιβάνοφ, Ουρς Ρεχν

Διάρκεια: 148'
Χώρα: Ουγγαρία, Γαλλία
Έτος: 2018

Rating: 3.5
Διανομή: Filmtrade
Περισσότερα από CINEMA