Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε πρόσφατα η The Art Newspaper, μετά από σχεδόν 2 δεκαετίες το Metropolitan Museum of Art στη Νέα Υόρκη βρέθηκε και πάλι στην κορυφή των μουσείων με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα για το 2018.
Δύο εκθέσεις της, οι “Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination” (που ήταν και το θέμα του Met Gala την χρονιά που μας πέρασε) και το “Michelangelo: Divine Draftsman and Designer”, που αποδείχτηκε πολύ δημοφιλές με τους χρήστες του instagram, είχαν συνολικά πάνω από 18 χιλιάδες επισκέπτες κάθε μέρα, ενώ η “Heavenly Bodies”, μία τολμηρή μίξη θρησκευτικών έργων τέχνης και υψηλής ραπτικής, έσπασε το ρεκόρ επισκεψιμότητας του Met με 1,7 εκατομμύρια επισκέπτες
Οι Top 20 πιο δημοφιλείς εκθέσειςΤο Μουσείο της Σανγκάης φιλοξένησε 5 από τις 10 πιο δημοφιλείς εκθέσεις (θέσεις 4,5,7,8,10) , πολλές από τις οποίες αποτελείτο αποκλειστικά από συλλογές ξένων μουσείων, όπως η έκθεση με κομμάτια του Βρετανικού Μουσείου Tate του Λονδίνου που προσέλκυσε 618 χιλιάδες επισκέπτες, κάνοντας την την πιο δημοφιλή έκθεση του Tate μέχρι σήμερα. Ανάλογα, η απόφαση του MoMA να στείλει έργα από την συλλογή του στο Ίδρυμα Louis Vuitton στο Παρίσι (10η θέση)και στο NGV International της Μελβούρνης «χάρισε» 5,171 και 3,312 καθημερινούς επισκέπτες στο κάθε ένα.
Η πρωτόγνωρη επιτυχία του Heavenly Bodies απέδειξε το όλο και αυξανόμενο ενδιαφέρον του κοινού για εκθέσεις αφιερωμένες στην μόδα. Ινστιτούτα, όπως το Musée des Décoratifs στο Παρίσι και το Victoria and Albert Museum (V&A) στο Λονδίνο έχουν φιλοξενήσει πολλές φορές εκθέσεις αφιερωμένες στην μόδα. Μάλιστα, το πιο δημοφιλές σόου του V&A το 2018 αφορούσε την γκαρνταρόμπα της Φρίντα Κάλο, ενώ μία έκθεση αφιερωμένη στον οίκο Dior θα συνεχιστεί με την ίδια επιτυχία. Ανάλογα, η πιο δημοφιλής έκθεση του MoMA το 2018 αφορούσε και πάλι την μόδα και πιο συγκεκριμένα τον αντίκτυπο κάποιων ενδυμάτων, που αποτελούν σήματα κατατεθέν, όπως τα τζίν Levi’s.
Το 2018 ήταν και η χρονιά του Μουσείου του Λούβρου στο Παρίσι, καθώς προσέλκυσε τους περισσότερους επισκέπτες (10,2 εκατομμύρια) από κάθε άλλο Μουσείο Τέχνης, ενώ η έκθεση του για τον Ντελακρουά αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία. Το Λούβρο αποδίδει την φετινή του επιτυχία σε τρεις παράγοντες: στην γοητεία του Delacroix, τη δημοσιότητα που τους χάρισε το βίντεο κλιπ των Beyonce και Jay-Z “Apeshit” που γυρίστηκε εκεί και η επιστροφή των τουριστών μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στο Παρίσι το 2015.
Το Εθνικό Μουσείο της Κίνας στο Πεκίνο κατέχει τη 2η θέση στην συνολική επισκεψιμότητα με 8,6 εκατομμύρια ετήσιους επισκέπτες και μι αύξηση 550 χιλιάδων επισκεπτών , ενώ το Met και το Μουσείο του Βατικανού βρίσκονται στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα.
Τέλος, μετά από δέκα χρόνια το Βρετανικό Μουσείο έχασε την θέση του ως το Μουσείο με τους περισσότερους επισκέπτες στην Βρετανία από την Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Tate, που κατάφερε να προσελκύσει 50 χιλιάδες περισσότερους επισκέπτες με την βοήθεια της επιτυχούς έκθεσης Picasso 1932: Love, Fame, Tragedy, για την ζωή του γνωστού ζωγράφου το 1932.
Πηγή: The Art Newspaper
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της