πειραματικό
Βordeline Festival: μουσική πρωτοπορία στη Στέγη
Το Φεστιβάλ της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση υποδέχεται το κοινό, για 9η χρονιά και εξερευνά φέτος μουσικές πρωτοπορίες που ενώνουν Δύση και Ανατολή
Η μουσική είναι μία, αλλά οι τάσεις της πολλές. Το πειραματικό και το τυχαίο, το υπερβατικό, το γήινο, οι ηλεκτρονικοί και οι φυσικοί ήχοι, το σμύξιμο, η ανατροπή, η Δύση και η Ανατολή- και αυτά, ανάμεσα σε άλλα, πλέκουν μια από τις πιο περιπετειώδεις μουσικές εμπειρίες της πόλης – το Bordeline Φεστιβάλ της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, που έφτασε ήδη στην 9η εκδοχή του και γίνεται – εντός και εκτός Στέγης – 3 με 7 Απριλίου.
Τι θα δω / τι θα ακούσω;- Τους μουσικούς του ARTéfacts ensemble να ερμηνεύουν μια παρτιτούρα σύγχρονης μουσικής που δημιουργει ένας αλγόριθμος για τον καθένα από αυτούς, σε πραγματικό χρόνο αφού επεξεργαστεί δεδομένα από κάποιο θέμα της επικαιρότητας και την «ζωή» του τα social media. Αλγόριθμος… αυτός ο φίλος. (Για τη μουσική της παράστασης, η συνθέτρια Νικολέτα Χατζοπούλου συνεργάστηκε με τον προγραμματιστή του αλγόριθμου Αλέξανδρο Δρυμωνίτη).
- Τον Brian Eno* Όχι ακριβώς και όχι αυτοπροσώπως αλλά ως εξής: το σύνολο ΤΕΤΤΙΞ με αφετηρία το έργο του Giancarlo Scelsi (30 χρόνια από τον θάνατό του) ανεβάζει μια ambient παράσταση, καλώντας τον θεατή μέσα σε αυτή και ακολουθώντας διαδρομές μουσικής και φωτός _ ώσπου να συναντήσει τον Brian Eno που το «ambient» στα λεξικά έχει τ’ όνομά του. Αλλά, υποθέτω, όπως και σε κάθε ταξίδι, η διαδρομή είναι πιο σημαντική από τον προορισμό.
- Τη μουσική παντού αλλά και προς τα κάτω. Let the music go down. Όπου ο Ζήσης Σέγκλιας εξερευνά την τάση της μουσικής να κατευθύνεται προς τα κάτω, από δραματουργική άποψη ― ό,τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό: χαμηλή περιοχή ενός οργάνου, επιβράδυνση του παλμού, αλλαγή ηχοχρώματος και, φυσικά, διάθεσης.
- Ραδιόφωνα – την εγκατάσταση, ή για την ακρίβεια, το MURMUR … «καταγράφοντας τα ραδιοκύματα των FM». Όπου η Maia Urstad από τη Νορβηγία κρεμάει φορητά ραδιόφωνα στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος Ωνάση, ενώ αφήνει έναν ήπιο λευκό θόρυβο ν’ απλώνεται γύρω, με φανταστικές παρεμβολές σαν ένας φαντασιακός κόσμος από ήχους-φαντάσματα των ραδιοκυμάτων. Σαν μια ερημική έκταση γεμάτη ηχητικές ιστορίες που μένουν πίσω, ίχνη ενός κόσμου που σβήνει καθώς απομακρύνεσαι.
- Το mixer. Δηλαδή ένα μείγμα συνθέσεων που παρουσιάζονται σε συγχρονία. Το mixer ενεργοποιεί τον χώρο. Στο mixer όλα μπορεί να συμβούν, να πειραχτούν, να ανατραπούν, να δοκιμαστούν…καθώς ο Chistof Migone συνεργάζεται με περφόρμερς.
- Το Halldorophone, το οποίο το γνωρίζεις αν ανήκεις στους φαν των ήχων του Sun O))) από το Σιάτλ, (υπενθύμιση: το άλμπουμ τους σε παραγωγή Steve Albini έχει προγραμματιστεί για κυκλοφορία μέσα στη χρονιά) Το Halldorophone θα το παρουσιάσει ο Ισλανδός Halldor Ulfarsson που το εμπνεύστηκε επιχειρόντας να σχεδιάσει ένα όργανο με πρότυπο το βιολονστέλο και ηχητική αναφορά στα αναλογικά συνθεσάϊζερ.
- Την σύμπραξη των δυο Φεστιβάλ, της Ελλάδας και Λιβάνου. Bordeline και Irtijal συμπράττουν. Και επι σκηνής: Οι Acte Vide (Κενή Πράξη) το δίδυμο ηλεκτροακουστικής μουσικής του Γιάννη Κοτσώνη και της Δανάης Στεφάνου και ο Raed Yassin από τη Βηρυτό που είναι και ένας από τους ιδρυτές του Irtijal φεστιβάλ σύγχρονης πειραματικής μουσικής της Βηρυτού.
- Αλλά και βινύλια. Με κοπίδια. Εκεί που ο Γερμανός τέκνο παραγωγός Thomas Brinkmann με ένα κοπίδι θα χαράζει ζωντανά επί σκηνής λούπες και beats πάνω σε βινύλια.
- Τους Rouba3i, που Rubai σημαίνει κουαρτέτο, αλλά λειτουργεί σαν τρίο κατά βάση plus one (οπότε τέσσερις): Τρομπέτα, κιθάρα, σαξόφωνο συν ο ντράμερ Tony Buck.
- Hχους εκκλησιαστικού οργάνου και ambient electronica – To “SPIRE” με τους The Eternal Chord, Charles Matthews, Claire M. Singer, Sohrab (στη Γερμανική Ευαγγελική Εκκλησία). Ένα πρότζεκτ για το εκκλησιαστικό όργανο και την σύγχρονη μουσική.
- Ψηφιακούς ήχους και visuals, αραβική παράδοση και πειραματισμοί, συνθεσάιζερ και αυτοσχεδιασμοί, ποπ κουλτούρα και μυστικισμός. Oι Corniza, Live Av ft. All Matters, Two Or The Dragon, Jerome Noetinger, Robert Piotrowicz, Anna Zazadny, Aisha Devi, Live Av ft. Emile Barret.
- Τον Αυστριακό Stefann Fraunberger στο σαντούρι και τα ηλεκτρονικά.
- Τον Sam Kidel – στον δίσκο του οποίου (το Disruptive Muzak) ακούμε αντιδράσεις υπαλλήλων τηλεφωνικών κέντρων όταν απαντούν σε κλήσεις –όπου υπάρχει μόνο ambient μουσική. Ο Βρετανός Sam Kidel live.
- Αραβικές, μικροτονικές μελωδίες, τζαζ παιξίματα, ηλεκτρο-ακουστικοί ήχοι και η φωνή της Nadah El Shazly από το Κάιρο.
- Το κλασικό μαγνητόφωνο Revox B77. Στο εργαστήριο από τον Jerome Noetinger που για περισσότερα από 20 χρόνια το χρησιμοποιεί ως βασικό του μουσικό όργανο. Και θα παρουσιάσει διάφορες τεχνικές και προσεγγίσεις για την χρήση της μαγνητοταινίας στην ζωντανή μουσική.
Αυτά και αλλα πολλά – το πλήρες πρόγραμμα και αναλυτικές πληροφορίες εδώ:
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
NEWS FEED
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Παλτό: Οι γήινοι τόνοι που είναι must για τον χειμώνα 2025
Μετρό: Πώς «χτίζεται» η σύνδεση Γουδή- Γαλάτσι (vid)
«Τι μπορεί να κάνει ένας πολίτης»: Ένα βιβλίο-οδηγός για τους ενεργούς πολίτες του αύριο
Η Westman Atelier κάνει το ντεμπούτο της στην Ελλάδα – Αποκλειστικά στο In Beauty Escape
Η Ολλανδική Ζωντανή Βιβλιοθήκη επιστρέφει στο Ίδρυμα Γουλανδρή – Άνθρωποι γίνονται «ανοιχτά βιβλία»
Θεόδωρος Τερζόπουλος – Ο σκηνοθέτης στο μεταίχμιο: Παρουσίαση βιβλίου στο Θέατρο Άττις
Ματαρόα στον ορίζοντα: Η νέα παράσταση μουσικού θεάτρου των Θοδωρή Αμπαζή και Νίκου Κυπουργού στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στο ΚΠΙΣΝ: Δραστηριότητες, συζητήσεις και προγράμματα για σχολεία
Χριστούγεννα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης με εορταστικές δράσεις για παιδιά
The Christmas Factory: Η μαγική πόλη των Χριστουγέννων ανοίγει τις πόρτες της στην Τεχνόπολη