Ποια νομίζεις ότι είμαι
Ένα μυθιστόρημα της Καμίλ Λοράν εμπνέει στο νεοφερμένο Σαφί Νεμπού διαδικτυακούς έρωτες με πρωταγωνίστρια την γοητευτική Ζιλιέτ Μπινός.
Υπόθεση
Χωρισμένη μητέρα δύο έφηβων αγοριών η Κλερ δυσκολεύεται να χωνέψει ότι ο επί σειρά ετών σύντροφος της την εγκατέλειψε για μια γυναίκα «που θα μπορούσε να ήταν κόρη του». Όταν η σχέση της με τον νυν εραστή της Λουντό περνάει φάση, η Κλερ αποφασίζει να αποκτήσει ψεύτικο προφίλ στο facebook προκειμένου να προσεγγίσει τον Άλεξ, ένα συνεργάτη του Λουντό. Σταδιακά η «Κλάρα» (το ψεύτικο προφίλ της Κλερ ανήκει σε μια 25χρονη) καταφέρνει να γίνει εκτός από φίλη του Αλεξ και πολλά περισσότερα στο θαυμαστό κόσμο του διαδικτύου αλλά εκείνος την πιέζει να βρεθούν και στην κανονική ζωή.
Επικίνδυνες σχέσεις στο Ίντερνετ
Είναι βέβαιο ότι το αισθηματικό ψυχόδραμα «Ποια νομίζεις ότι είμαι» ταυτίζεται με μια κραυγή αγωνίας γύρω από τα ηθικά και ψυχολογικά όρια (μαζί και νομιμότητας) των κοινωνικών επαφών στα μέσα μαζικής δικτύωσης. Ο νεοφερμένος Σαφί Νεμπού βρίσκει την έμπνευση στο μυθιστόρημα της Λοράν για να μιλήσει για τα προαναφερθέντα χωρίς όμως να παρεκκλίνει από το βασικό στόχο του. Ποιος είναι αυτός; Το βάρος από το πέρασμα του χρόνου και κυρίως η αδυναμία διαχείρησης κάποιων ξεπερασμένων στερεότυπων (η ταινία πάνω από όλα είναι ένα διεισδυτικό δράμα για τη μοναξιά και την καταναγκαστική περιθωριοποίηση) από την πλευρά της ηρωίδας είναι στοιχεία που την οδηγούν σε αψυχολόγητες ενέργειες που προφανώς και δεν ταιριάζουν θεωρητικά στην ηλικία και την κοινωνική της θέση.
Όμως η ιστορία της Λοράν και κατ’ επέκταση του Νεμπού ξέρει ότι στα ερωτικά ζητήματα η λογική και η ωριμότητα συνήθως ακολουθούν τις ορμές του ενστίκτου. Η ταινία δεν είναι τόσο εύκολη στην κριτική όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά.
Πολλά αξιολύπητα συμβάντα στη ζωή της Κλερ έχουν την εξήγηση τους ενώ η αφοπλιστική εξομολόγηση της στην ψυχίατρο της Νικόλ Γκαρσιά παρουσιάζουν το σύνολο των ιδεών και συναισθημάτων που την καθοδηγούν. «Είμαι μια γυναίκα με πάθη που λατρεύει τον έρωτα. Πώς γίνεται να ζήσω χωρίς αυτά;» αναφέρει σε μια σκηνή που η ψυχίατρος της φαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν συμφωνεί με τίποτε από ότι κάνει. Προφανώς και η ταινία έχει αδυναμίες που σχετίζονται με κάποιες σεναριακές καταστάσεις που είναι τραβηγμένες από τα μαλλιά, αλλά όπως προαναφέραμε ο δυναμισμός και το ασυμβίβαστο του χαρακτήρα της Κλερ τα υπερνικά όλα.
Κανείς δεν μπορεί να την κατηγορήσει για την απόφαση της να ζει όπως ακριβώς θέλει. Το κρίσιμο σημείο είναι όταν η κατασκευή του νέου της εαυτού (που την κάνει να νιώθει για πρώτη φορά ελεύθερη και ευτυχισμένη) στο Facebook ξεπερνά το πλαίσιο της αθώας απάτης και γίνεται όχημα για τη δυστυχία κάποιων άλλων ανθρώπων.
Εδώ κάπου – με μια ευφυή ρελάνς που φέρνει τις «Επικίνδυνες σχέσεις» του Λακλό στα μέτρα της Κλερ- σταματά το ανθρώπινο δράμα και ξεκινά ένα αγωνιώδες θρίλερ με απρόβλεπτες συνέπειες στο οποίο η παρουσία της εξαιρετικής Μπινός αναδεικνύεται ως θύτης και θύμα μαζί.