MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
04
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Transit

Η νέα ταινία του σημαντικού Γερμανού σκηνοθέτη Κρίστιαν Πέτζολντ είναι βασισμένη στο ημι-αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Άνα Ζέγκερς που γράφτηκε το 1942.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 101'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Τα γερμανικά στρατεύματα πλησιάζουν στο Παρίσι. Ο Γκέοργκ, ένας Γερμανός πρόσφυγας, δραπετεύει στη Μασσαλία που αποτελεί την πύλη της ελευθερίας για όσους θέλουν να ξεφύγουν από την λαίλαπα του πολέμου. Στις αποσκευές του κρύβει τα έγγραφα ενός συγγραφέα, του Βάιντελ, ο οποίος έχει αυτοκτονήσει. Ο Γκεοργκ υιοθετεί την ταυτότητα του νεκρού και σχεδιάζει να το σκάσει για το Μεξικό όμως όλα αλλάζουν όταν ερωτεύεται μια μυστηριώδη γυναίκα που αναζητά το χαμένο συζύγο της.

Όταν το προσφυγικό συναντά τον ναζισμό

Όχι αδιάφορο αλλά σίγουρα με γόνιμες ιδέες και κάποια δυνατά διαλείμματα, το «Transit» είναι η τελευταία δημιουργία του γερμανού σκηνοθέτη Κρίστιαν Πέτζολντ, που διαγωνίστηκε στο περσινό φεστιβάλ Βερολίνου, χωρίς όμως να εξασφαλίσει κάποια διάκριση. Κι αυτό είναι εκτός από δίκαιο και αναμενόμενο καθώς η ταινία παρά τις φιλόδοξες προθέσεις και την αδιαμφισβήτητη γοητεία της, δεν καταφέρνει να δέσει σε ένα ισχυρό ενιαίο σύνολο τις κυρίαρχες δυνάμεις της. Η απόφαση του σκηνοθέτη να συνδέσει το παρελθόν με το παρόν (μεταφέροντας το βασικό μοτίβο των σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ των προσφύγων στη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου σε μια σύγχρονη Μασσαλία) έχει άνισες επιδόσεις και αρκετά προβλήματα στην αφήγηση.

Η αγωνία του Πέτζολντ μοιάζει διχασμένη μεταξύ του ζητήματος της πραγματικής ταυτότητας (το θέμα και του «Τραγουδιού του Φοίνικα») και της αναζήτησης του μεγάλου έρωτα. Όμως, φευ, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται λειτουργικό από τη στιγμή που η μεγάλη ιδέα παραμένει το μεταναστευτικό και η επανάληψη των φριχτών ιστορικών εγκλημάτων. Από ένα σημείο και ύστερα μάλιστα, η ταινία εντελώς αδικαιολόγητα μετατρέπεται από πολιτικό δράμα σε κακόγουστο αισθηματικό μελό με στοιχεία νουάρ όπου οι θεωρητικά ισχυρές κορυφώσεις του παύουν να σε ενδιαφέρουν λόγω της αχρείαστης επανάληψης και της αφελούς ματιάς που υιοθετεί ο γερμανός σκηνοθέτης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Transit
Σκηνοθεσία: Κριστιάν Πέτζολντ
Σενάριο: Κριστιάν Πέτζολντ, Άννα Σέγκερς

Παίζουν: Φραντζ Ρογκόφσκι, Πόλα Μπιρ, Ματίας Μπραντ

Διάρκεια: 101'
Χώρα: Γαλλία, Γερμανία
Έτος: 2018

Rating: 2
Διανομή: Seven Films
Περισσότερα από CINEMA