Ο ευγενικός κύριος Λινκ (με υπότιτλους)
Από το στούντιο της Laika έρχεται ένα ακόμα stop-motion animation, που απευθύνεται στους θεατές όλων των ηλικιών.
Υπόθεση
Ο κύριος Λινκ είναι ένα ελαφρώς αφελές αλλά πολύ έξυπνο και καλόψυχο θηρίο που αποτελεί και το τελευταίο δείγμα της πρωτόγονης καταγωγής του ανθρώπου. Είναι ο σύνδεσμος που λείπει. Με όλο και περισσότερα είδη να είναι υπό εξαφάνιση, ο κύριος Λινκ βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο καθώς είναι ο τελευταίος του είδους του. Ξεκινώντας μια τολμηρή αναζήτηση των μακρινών συγγενών του, θα ζητήσει τη βοήθεια του Σερ Λάιονελ Φροστ, του μεγαλύτερου ερευνητή μύθων και τεράτων στον κόσμο, και της Αντελίνα Φόρτναϊτ, που έχει στην κατοχή της τον μοναδικό γνωστό χάρτη που θα οδηγήσει στη μυθική κοιλάδα που κρύβονται οι μακρινοί συγγενείς του, σε μια απίθανη οδύσσεια σε όλον τον κόσμο.
Ο υπέροχος κόσμος της Laika
Ο Κρις Μπάτλερ είχε πολλαπλούς ρόλους στην παραγωγή του νέου stop-motion animation «Ο Ευγενικός Κύριος Λινκ». Ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος, σχεδιαστής χαρακτήρων και storyboard δηλώνει: «Όταν ήμουν μικρός δεν ήξερα ότι γίνεται να φτιάχνεις ταινίες και να ζεις από αυτό. Το να έχω την τύχη να βρεθώ στη Laika, όπου μια κοινότητα δημιουργικών και ταλαντούχων ανθρώπων από όλο τον κόσμο κάνουν κάτι μαγικό, είναι συχνά κάτι ασύλληπτο για εμένα», λέει με ενθουσιασμό ο Μπάτλερ. «Η ταινία έχει να κάνει με τη σύνδεση, με τη μετάβαση από τη μονάδα στο σύνολο. Έχει έναν φοβερά συναισθηματικό κορμό στην ιστορία της. Είναι ένα παραμύθι με τέρατα μέσα στους αιώνες», συμπληρώνει.
Από όλες τις απίθανες ταινίες της Laika (Coraline: Το Σπίτι στην Ομίχλη, Ο Κούμπο και οι Δυο Χορδές, ParaNorman: Μια Μεταφυσική Ιστορία), «Ο Ευγενικός Κύριος Λινκ» είναι εκείνη με το περισσότερο χρώμα. Σημαντική πηγή έμπνευσης για το υπέροχο στιλιζάρισμα της ταινίας και την ένταση ως προς τις υφές και τα μοτίβα ήταν η βικτωριανή εποχή. Και αν και οι περισσότεροι πιστεύουν πως η συγκεκριμένη περίοδος απέχει από την πολυχρωμία, στην πραγματικότητα ήταν μια εποχή γεμάτη χρώμα, ειδικά όσο πλησιάζουμε στον 20ο αιώνα. Μία ακόμα αναφορά για τον «Ευγενικό Κύριο Λινκ» αποτέλεσε η αισθητική και η φωτογραφία του περιοδικού «National Geographic» που έφερε ζωντάνια, περιπέτεια και νέες κουλτούρες στα σπίτια όλων.
Η παραγωγή και οι χαρακτήρες
Στο stop-motion οι κούκλες αντιστοιχούν σε μέγεθος στο 1/5 και 1/6 του αληθινού χαρακτήρα. Στον «Ευγενικό Κύριο Λινκ» είναι 20% μικρότερες από ότι σε προηγούμενες ταινίες της Laika. Αυτή η αλλαγή επέτρεψε στην παραγωγή να έχει μικρότερα set καθώς και να είναι σε φιλικό για τους χειριστές μέγεθος (40cm) ο μεγαλύτερος χαρακτήρας από όλους, ο κύριος Λινκ.
Περισσότερα από 110 sets και 65 μοναδικές τοποθεσίες εμφανίζονται στην ταινία. Με την τεχνική του 3D printing, οι πέντε 3D printers της Laika παρήγαγαν 2.000 διαφορετικά πρόσωπα την εβδομάδα. Συνολικά τύπωσαν 106.000 πρόσωπα.
Ο κύριος Λινκ (Ζακ Γαλιφιανάκης/Κωστής Μαραβέγιας) είναι ο βαρύτερος χαρακτήρας που κατασκεύασε ποτέ η Laika. Εξωτερικά είναι φιλικός και αξιαγάπητος. Εσωτερικά είναι γεμάτος μεταλλικά μέρη: ένας μηχανισμός κουνάει την κοιλιά του, ένας άλλος κάνει το στήθος του να αναπνέει, έχει γρανάζια και τροχούς. Τα ρούχα του είναι φτιαγμένα και βαμμένα στο χέρι με λεπτομέρεια.
Ο ατρόμητος εξερευνητής σερ Λάινελ Φροστ (Χιου Τζάκμαν/Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης) είναι ντυμένος με έντονα κίτρινα και μπλε χρώματα που δείχνουν ότι είναι μοντέρνος με στυλιστικές ευαισθησίες.
Η Αντελίνα Φόρτναϊτ (Ζόε Σαλντάνα/Αντιγόνη Ψυχράμη) εκπροσωπεί τη σύγχρονη, ανεξάρτητη και περιπετειώδη γυναίκα στη μετάβαση του 20ου αιώνα. Ακολουθεί τα πρότυπα του Gibson girl (σκίτσο του 19ου προς 20ου αιώνα που προσωποποίησε τη θηλυκότητα και τα ιδανικά πρότυπα ομορφιάς). Για τα μαλλιά της χρειάστηκαν σχεδόν 600 μέτρα μεταξωτής κλωστής σε διάφορα χρώματα τα οποία έπλεξαν ώστε να μιμείται το Gibson girl.