MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
25
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
LLoxy: Ο πλούσιος ζωγραφικός κόσμος της καλλιτέχνιδας ζωντανεύει στο OKAY Initiative Space
Από 20/11/2024 έως 28/12/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Το Βλέμμα: 140 αδημοσίευτα έργα του Γιάννη Μετζικώφ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 18/11/2024 έως 11/01/2025
Φρόνηση & Πάθος: Έκθεση του Δημήτρη Παπαδόπουλου στο Κέντρο Τεχνών Μετς
Από 21/11/2024 έως 14/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Βίντεο εγκατάσταση

Fast Forward Festival 6: One Emerging From A Point Of View, στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Στο “One Emerging from a Point of View” η σκηνοθέτις Γου Τσανγκ εξερευνά έναν «τρίτο» χώρο, ανάμεσα σε δύο βίντεο που προβάλλονται το ένα πάνω στο άλλο

Monopoli Team

Από το 2011 μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 850.000 πρόσφυγες έχουν περάσει στην Ευρώπη διαμέσου της Λέσβου. H σκηνοθέτις Γου Τσανγκ αφηγείται την ιστορία τόσο του νησιού όσο και της μετανάστευσης με όρους μαγικού ρεαλισμού και δημιουργεί μια εγκατάσταση πέρα από τα όρια της «αλήθειας».

Στο “One Emerging from a Point of View”, σε συνανάθεση και συμπαραγωγή της Sharjah Art Foundation και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση /Fast Forward Festival, η Τσανγκ εξερευνά έναν «τρίτο» χώρο, ανάμεσα σε δύο βίντεο που προβάλλονται το ένα πάνω στο άλλο. Τα βίντεο βασίστηκαν σε ένα σενάριο που διαδραματίζεται τρία χρόνια πριν, στη βορειοανατολική ακτή της Λέσβου. Εκεί, τα μονοπάτια δύο γυναικών διασταυρώνονται – αν και οι ίδιες δεν συναντιούνται ποτέ.

Η πρώτη είναι μια νεαρή γυναίκα από το Μαρόκο (η Yassmine Flowers) που φτάνει στην Αθήνα μετά από πολύμηνο ταξίδι, κατά το οποίο πέρασε από την Τουρκία και τον καταυλισμό της Μόριας. Η δεύτερη είναι μια φωτορεπόρτερ (η Ειρήνη Βουρλούμη), η οποία έχει αναλάβει να καταγράψει την «κρίση» και συνδέεται προσωπικά με τη Σκάλα Συκαμνιάς, ένα ψαροχώρι του οποίου οι κάτοικοι ήταν οι πρώτοι που ανταποκρίθηκαν στη μαζική εισροή προσφύγων που έρχονταν από τη Συρία, το Ιράκ, το Αφγανιστάν και τη Βόρεια Αφρική. Καθώς οι εικόνες κόβονται και ρέουν η μία πάνω στην άλλη, οι δύο ξεχωριστές αφηγήσεις διαπλέκονται σε μια συγχρονισμένη χορογραφία στην κάμερα.

Αντί να επιχειρήσει να καταγράψει την «αλήθεια», η Γου Τσανγκ δημιουργεί μια υβριδική μυθιστορία. Αντλεί στοιχεία από την Ιστορία, τη μυθολογία και την επιστημονική φαντασία και τοποθετεί τις δύο παράλληλες αφηγήσεις σε τοπία πραγματικά και φανταστικά, προκειμένου να μιλήσει για την πραγματικότητα πέρα από τις διαστάσεις όπως τις αντιλαμβανόμαστε.

Η Wu Tsang παρουσιάζει, ως μέρος της βίντεο εγκατάστασης “One emerging from a point of view”, τις φωτογραφίες της φωτορεπόρτερ Ειρήνης Βουρλούμη, μιας από τους κεντρικούς χαρακτήρες της ταινίας της. Αυτή η πολύ προσωπική σειρά αποτελεί συνέχεια του φωτογραφικού έργου της Βουρλούμη πάνω στην καταγραφή της προσφυγικής κρίσης στη Λέσβο, όπου βρέθηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2015, στο πλαίσιο μιας αποστολής.

Το έργο δανείζεται τον τίτλο του από το βιβλίο «Η Παναγιά η Γοργόνα» (1949) του διάσημου Λέσβιου συγγραφέα Στρατή Μυριβήλη. Η σειρά παρουσιάζεται ως κομμάτι του συνεχιζόμενου διαλόγου ανάμεσα στις δύο καλλιτέχνιδες σχετικά με τη φωτογραφική και την κινηματογραφική αναπαράσταση, και πιο συγκεκριμένα για την κοινή τους αφοσίωση στον μαγικό ρεαλισμό ως μορφή παρέμβασης στο είδος του ντοκιμαντέρ.

(Το κείμενο είναι βασισμένο στο αντίστοιχο αγγλικό που γράφτηκε για την παρουσίαση του έργου στο πλαίσιο της 14ης Μπιενάλε της Σάρτζα (ΗΑΕ) και είναι μια ευγενική παραχώρηση του ιδρύματος Sharjah Art Foundation.)

Μέσα από το έργο της, η Γου Τσανγκ διερευνά τις καταστάσεις τού να βρίσκεσαι και να κινείσαι διαρκώς σε έναν ενδιάμεσο χώρο. Αυτή η ρευστότητα στο έργο της επιτυγχάνεται μέσα από συνεργασίες ή από τη συγχώνευση διάφορων καλλιτεχνικών πεδίων, όπως είναι η περφόρμανς, η κινούμενη εικόνα, η γλυπτική και οι εγκαταστάσεις. Απηχώντας το κατεξοχήν κινηματογραφικό της υπόβαθρο, ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς της καταργεί τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, ενώ γίνεται όχημα μιας διαρκούς αμφισβήτησης της σχέσης ανάμεσα στην κοινωνικότητα και στις εικόνες της.

Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου / Γλώσσα: στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Wu Tsang, Πρωταγωνιστούν: Yassmine Flowers, Ειρήνη Βουρλούμη, Εμφανίζονται οι: Γιώργος Σοφιάνης, Μιχάλης Κυπαρίσσης, Κώστας Πιντέρης, Παραγωγή: Joyce Keokham, Συμπαραγωγοί: Tosh Basco, Ειρήνη Βουρλούμη, Βοηθός Παραγωγής: Υπατία Βουρλούμη, Συντονισμός Παραγωγής: Bill Kouligas, Εκτέλεση Παραγωγής: Νίκος Φιλιππάκης, Βοηθός Εκτέλεσης Παραγωγής: Αθηνά Κοσμίδου, Υπεύθυνος Διαχείρισης Χώρων: Μανώλης Φιλιππάκης, Διευθυντής Φωτογραφίας: Antonio Cisneros, 1ος Βοηθός Οπερατέρ: Ezra Riley, 2ος Βοηθός Οπερατέρ: Robin Pabello, 3ος Βοηθός Οπερατέρ: Γιώργος Αθανασόπουλος, Φωτιστής: Μιχάλης Χριστοφοράτος, Ηλεκτρολόγος: Παναγιώτης Καγιολής, Ηλεκτρολόγος: Γιώργος Αθανασόπουλος, Τεχνίτης Εφαρμοστής-Μακινίστας: Carlos Sturmey, Βοηθοί Τεχνίτες Εφαρμοστές – Μακινίστες: Θανάσης Καράμπελος, Γιώργος Αθανασόπουλος, Ηχολήπτης: Σταύρος Αβραμίδης, Οδηγοί: Γεώργιος Περλέγκας, Χαράλαμπος Κωνσταντινέλης, Σκηνογράφος: Vinita Gatne, Κατασκευή Σκηνικού: Valentin Papana, Harry RigaloI, Trevor Twine, Βασίλης Βιδάλης, Αλεξάνδρα Κουμαντάκη, Δημήτρης Γκέτσης, Ηλεκτρολόγοι Σκηνικού: Σπύρος Ντάλλας, Δημήτρης Κεφαλάς, Κώστας Μπακογιάννης, Διεύθυνση Κίνησης: Tosh Basco, Σχεδιασμός Κοστουμιών: Kyle Luu, Αμπιγιέζ: Σοφία Μετσοβίτη, Κομμώσεις: Sara Matthiasson, Μακιγιάζ: Stellar, Daglara, Μοντάζ: Wu Tsang, Anthony Valdez, Μεταφραστές: Ismail Alrifaie, Abdullah Hussein, Ziad Abdullah, Παύλος Ζαφειρόπουλος, Rima Musa, Δάφνη Καρούτσου, Μετάφραση υποτίτλων στα ελληνικά: Βασίλης Δουβίτσας, Χρωματική Επεξεργασία Εικόνας: Randy Coonfield / Blueline Post, Σύνθεση Μουσικής: Asma Maroof, Μουσικά όργανα & Φωνητικά: Γιώργος Αδάμης, Συντονισμός Μεταφοράς: Kashif Hasnain, Συντονιστές στη  Σάρτζα: Momen Al Ajouz, Lana El Samman, Συντονίστρια στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση: Δήμητρα Δερνίκου, Συνανάθεση: Sharjah Art Foundation και Onassis Stegi /Fast Forward Festival, Συμπαραγωγή: Sharjah Art Foundation και Onassis Stegi /Fast Forward Festival
* Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στη Σκάλα Συκαμνίας. 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Γου Τσανγκ
Χώρος: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, Λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 107, Αθήνα 117 45
Διάρκεια Έκθεσης: Από 5 έως 19 Μαΐου 2019
Είσοδος: Ελεύθερη
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ