Μια ιδιαίτερη οικογένεια
Βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν για το βραδυφλεγές δράμα του αργεντίνου Ντιέγκο Λέρμαν, με πρωταγωνίστρια την Μπάρμπαρα Λένι («Magical Girl»).
Η πετυχημένη γιατρός Μαλένα δέχεται ένα τηλεφώνημα που θα της αλλάξει τη ζωή: το μωρό που έχει κανονίσει να υιοθετήσει πρόκειται να γεννηθεί. Όταν, όμως, το μωρό γεννιέται και εκείνη πηγαίνει να το πάρει από την παρένθετη μητέρα, η Μαλένα βρίσκεται προ μιας πολύ δυσάρεστης έκπληξης. Οι βιολογικοί γονείς του μωρού την εκβιάζουν, ζητώντας περισσότερα χρήματα από όσα έχουν συμφωνηθεί.
Tο δράμα της μητρότηταςΒραδυφλεγές ανθρωποκεντρικό δράμα από έναν άξιο εκπρόσωπο του νέου Αργεντίνικου Σινεμά. Ο Λέρμαν στην πέμπτη ταινία του στηρίζεται στην ερμηνεία της βραβευμένη με Γκόγια Ερμηνείας, Μπάρμπαρα Λένι («Magical Girl»), προκειμένου να αναδείξει όλες τις πτυχές ενός δράματος, φορτωμένου με αμέτρητα και επώδυνα ηθικά και νομικά διλήμματα.
Ο Λέρμαν στρέφοντας με άγχος την νευρική κάμερα του στα βασικά πρόσωπα της «Ιδιαίτερης οικογένειας» του είναι σαν να αναρωτιέται πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η ηρωίδα του για να πάρει αυτό που θέλει. Όμως στις γκρίζες ζώνες της ιστορίας του (που ευτυχεί να αποκτήσει δυνατή νατουραλιστική διάσταση χάρη στην παρουσία της Λένι αλλά και της πρωτοεμφανιζόμενης ερασιτέχνη ηθοποιού Γιανίνα Αβίλα) το πολιτικό σχόλιο αδυνατεί να συνδεθεί αποτελεσματικά με την αρχαιοελληνική έννοια της τραγωδίας.
Το ταξικό στοιχείο του σεναρίου σκιτσάρεται υποδειγματικά μεν από τον Λέρμαν που τονίζει το χάσμα των κοινωνικών ανισοτήτων αλλά η βερμπαλιστική ματιά του στο δράμα των δύο γυναικών και κυρίως στο «ψυχόδραμα» που βιώνει με κάποια δόση υπερβολής η Μαλένα αποδυναμώνει αισθητά την αξία της ταινίας.
Υπάρχει όμως κάτι πραγματικά ακαταμάχητο στη δημιουργία του Λέρμαν: οι κορυφαίες σκηνές του φιλμ αφορούν στους μεταξύ των δύο μητέρων διαλόγους γύρω από το μέλλον του παιδιού, και την έννοια της μητρότητας με έμφαση στις διαχωριστικές γραμμές των δύο αντίθετων κόσμων που ανήκουν.