Η πιο μεγάλη απάτη
Άλλη μια ιστορία λογοτεχνικής απάτης στο προσκήνιο με τις Λόρα Ντερν και Κρίστεν Στιούαρτ να συνθέτουν το διπλό πρόσωπο του ίδιου συγγραφέα που τυγχάνει να είναι άντρας!
Η άσημη αλλά φιλόδοξη συγγραφέας Λόρα Aλμπερτ γράφει ένα μυθιστόρημα με το ψευδώνυμο JT LeRoy που γίνεται αναπάντεχα μπεστ σέλερ. Όμως ο λογοτεχνικός κόσμος διψάει να γνωρίσει από κοντά το νεαρό γκέι συγγραφέα και η Λόρα αναγκάζεται να βρει μια αλλόκοτη λύση για να διατηρήσει την ανωνυμία της και «βαφτίζει» JT LeRoy την ανδρόγυνη αδελφή του φίλου της.
Το avatar μιας εκκολαπτόμενης συγγραφέωςΗ περιορισμένη δραματουργική ισχύ του φιλμ «Η πιο μεγάλη απάτη» δεν του επιτρέπει ποτέ να απογειωθεί, παρά το σχετικό ενδιαφέρον και την περιέργεια για το «που το πάει ο Κέλι».
Ο σκηνοθέτης Τζάστιν Κέλι («I Am Michael», «Welcome the Stranger») στην προσπάθεια του να φωτίσει όλες τις πτυχές ενός πραγματικού σκανδάλου που τάραξε τους κύκλους της αμερικανικής λογοτεχνίας πριν από καμιά εικοσαετία περίπου, πέφτει γρήγορα στην παγίδα ενός μονοδιάστατου βιογραφικού δράματος που απώτερο στόχο έχει την αποδόμηση δύο συγκοινωνούντων δοχείων: της λογοτεχνικής κοινότητας και της βιομηχανίας του θεάματος.
Η πλοκή που αναπτύσσεται γύρω από το τέχνασμα της συντήρησης ενός ψέματος, δύσκολα γίνεται πειστική για το θεατή αλλά κάτι τέτοιο δεν γίνεται για τους πρωταγωνιστές του έργου που τρώνε αμάσητο το παραμύθι. Το μεγαλύτερο ατού της ταινίας είναι οι ερμηνείες πρωτίστως της Λόρα Ντερν (όσο περνά ο καιρός τόσο περισσότερο πιστοποιεί την αξία της) και κατά δεύτερο λόγο της Ντάιαν Κρούγκερ στο ρόλο της εκκεντρικής κινηματογραφικής σταρ που καταφέρνει να μεταφέρει το βιβλίο του Le Roy στο σινεμά και μάλιστα να το πάει και στο Φεστιβάλ των Κανών για την παγκόσμια πρεμιέρα του!
Όχι δεν ξεχάσαμε την Στιούαρτ. Απλώς ήταν μια άστοχη επιλογή σε ένα άχαρο ρόλο που τον εκτέλεσε στον αυτόματο, βάζοντας την μανιέρα της εύθραυστης υποτονικής «ρομαντικής» ηρωίδας να βγάλει το φίδι από την τρύπα.