Μια όπερα απολύτως και πολλαπλά συνδεδεμένη με την Ελλάδα, η Νόρμα επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Υπήρξε από τις πρώτες όπερες που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία στην πρωτεύουσα του νεοσύστατου κράτους ήδη το 1837 ενώ στην ιστορία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής έχει αποδοθεί από σημαντικές Ελληνίδες ερμηνεύτριες όπως η Μαρία Κάλλας (Επίδαυρος, 1960) και η Έλενα Σουλιώτη (Ηρώδειο, 1968).
Το ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα στην επίορκη πρωθιέρεια των Δρυιδών, τη νεότερη συνάδελφό της και τον Ρωμαίο ανθύπατο θα ξαναζωντανέψει σε σκηνοθεσία του Κάρλους Παντρίσσα, ενός από τους έξι ιδρυτές και καλλιτεχνικούς διευθυντές των Λα Φούρα ντελς Μπάους. Τον απαιτητικό ομώνυμο ρόλο αναλαμβάνει μια διάσημη πρωταγωνίστρια, η Ιταλίδα υψίφωνος Κάρμεν Τζανναττάζιο, η οποία τον ερμήνευσε πρόσφατα στην Κρατική Όπερα της Βαυαρίας (Μόναχο). Στη δεύτερη διανομή, η Αμερικανίδα υψίφωνος Μάρτζορι Όουενς, που έχει ήδη ερμηνεύσει Νόρμα στην Εθνική Όπερα Αγγλίας.
Ο Κάρλους Παντρίσσα είναι ένας από τους έξι καλλιτεχνικούς διευθυντές της διάσημης κολεκτίβας των Λα Φούρα ντελς Μπάους από τη Βαρκελώνη. Από το 1979 που ιδρύθηκαν έως σήμερα, οι Λα Φούρα ντελς Μπάους έχουν ασχοληθεί με κάθε μορφή των παραστατικών τεχνών: από το θέατρο δρόμου ως το ψηφιακό θέατρο και από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελώνης ως την όπερα, στην οποία μοιάζει να βρήκαν την ιδανική μορφή έκφρασής τους. Τα στοιχεία που έκαναν τους Λα Φούρα ντελς Μπάους μοναδικούς και περιζήτητους σε κάθε γωνιά του πλανήτη είναι η επιθυμία τους να καταργήσουν τα όρια ανάμεσα στη σκηνή και το κοινό, καθώς και η αέναη αναζήτηση νέων τρόπων έκφρασης. H λίστα των συνεργασιών τους με σπουδαία λυρικά θέατρα και φεστιβάλ είναι ατελείωτη: Όπερα του Παρισιού, Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, Φεστιβάλ Ζάλτσμπουργκ, Τεάτρο Ρεάλ Μαδρίτης, Αρένα της Βερόνας, Βρυξέλλες, Άμστερνταμ, Δρέσδη, Λυών, Ρώμη, Φρανκφούρτη, Σύδνεϋ, Μόναχο, Μπολόνια, Χιούστον κ.α., ενώ ατελείωτα είναι τα δημοσιεύματα και τα πρωτοσέλιδα στις μεγαλύτερες εφημερίδες του κόσμου.
Ο Κάρλους Παντρίσσα σημειώνει για το ανέβασμα της Νόρμας στο Ηρώδειο: «Η δεύτερη μεταφορά της λυρικής τραγωδίας Νόρμα, η παιδοκτόνος από τους Λα Φούρα ντελς Μπάους θα διαμορφωθεί γύρω από ένα τελετουργικό στο οποίο, όμως, δεν θα υπάρχει ούτε ένας σταυρός. Πηγή έμπνευσης θα αποτελέσει το έργο του Νίτσε Η γέννηση της τραγωδίας μέσα από το πνεύμα της μουσικής, ιδωμένο μέσα από μια προχριστιανική οπτική για αυτό που είναι: ένας προϊστορικός μύθος γεμάτος συμβολισμούς. Ένα γενεαλογικό δέντρο που σπάει, ένας βωμός, μία Λίθος και ένα τελετουργικό ποτό. Αέρας, φωτιά, χώμα, πόλεμοι, προδοσίες, γενναιότητα, ανυπότακτα συναισθήματα και αισθησιασμός. H πρόθεση, επομένως, είναι να δημιουργήσουμε μια ειλικρινή άσκηση με σκοπό να συνταιριάξουμε την αυθεντική αλχημεία της εποχής με την πιο σκοτεινή πλευρά του δρυιδισμού. Κατά μία άποψη, στη σύγχρονη κοινωνία είμαστε όλοι μας παιδοκτόνοι: αφήνουμε στα παιδιά μας έναν μη βιώσιμο κόσμο. Ακριβώς για αυτό τον λόγο η παράσταση θα ανακυκλώσει λύματα της Μεσογείου προς ανάπτυξη μέρους του σκηνικού και των πενιχρών κοστουμιών. Μακριές μελωδίες, τραγικές, με έντονα διανθίσματα, που ξυπνούν έντονα συναισθήματα. Μεταξύ των αξέχαστων στιγμών της όπερας βρίσκουμε την άρια “Casta diva” («Αγνή θεά»), τη δημοφιλέστερη ίσως άρια για υψίφωνο στην ιστορία της μουσικής. Η παράσταση θα φιλοξενηθεί στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, έναν εντυπωσιακό χώρο, με το κοινό να κάθεται αντικριστά, δημιουργώντας μια εντυπωσιακή σύνθεση. Το κοινό χωρίζεται από τρία σημεία-κλειδιά: το δαχτυλίδι που περικλείει την ορχήστρα, το δαχτυλίδι που χωρίζει στα δύο το κοινό, και ακόμα ένα που θα φωτίσει το κοινό με ηλιακό φωτοκύτταρο, όπως ο θεός Ήλιος με το φωτοστέφανό του».
Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.