22 έργα του Nicholas Egon, στο Μουσείο Μπενάκη
Δύο χρόνια μετά το θάνατο του Nicholas Egon, 22 από τους πίνακες ανθέων του εκτίθενται και προσφέρονται προς πώληση για ενίσχυση του Μουσείου Μπενάκη
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Nicholas και η Matti Egon στέκονται αρωγοί στο έργο του Μουσείου Μπενάκη. Την άνοιξη του 2007, στο πλαίσιο της μεγάλης έκθεσης «O Nicholas Egon στην Ελλάδα» στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, ο καλλιτέχνης προσέφερε προς πώληση κάποια από τα έργα της έκθεσης, με σκοπό τα έσοδα να διατεθούν για τους σκοπούς του Μουσείου. Το 2011 το ζεύγος Egon ήταν από τους πρώτους που ανταποκρίθηκαν άμεσα, με σημαντική οικονομική συμβολή, στην έκκληση του Άγγελου Δεληβορριά για την ολοκλήρωση των εργασιών στην Πινακοθήκη Γκίκα.
Τώρα, δύο χρόνια μετά την αποδημία του Nicholas, η Matti προσφέρει στο Μουσείο Μπενάκη 22 έργα με την προϋπόθεση να πωληθούν προς όφελός του, αφήνοντας μάλιστα την επιλογή των έργων στο Μουσείο. Κατά συνέπεια, 22 από τα ωραιότερα και αρτιότερα τοπία με λουλούδια του Nicholas Egon εκτίθενται στην Πινακοθήκη Γκίκα και δίνουν την ευκαιρία στο κοινό να απολαύσει και πάλι την εξαιρετική του τεχνική και την ιδιαιτερότητα με την οποία προσεγγίζει τo ελληνικό τοπίο.
Όλα τα έργα της έκθεσης διατίθενται προς πώληση από το πωλητήριο του Μουσείου, με σκοπό την ενίσχυση του Μουσείου Μπενάκη.
Για τον Nicholas EgonΟ Nicholas Egon (1921-2017), μοναχοπαίδι Ούγγρων και Τσέχων αριστοκρατών, τo έσκασε από τον οικογενειακό πύργο σε ηλικία 15 ετών, αναζητώντας περιπέτειες. Εργάστηκε στη νότιο Γαλλία και αργότερα σπούδασε στο Λονδίνο Φυσική, Χημεία, Βιολογία και Ψυχολογία· κατατάχθηκε στην Τσέχικη Στρατιά ως πολεμικός σχεδιαστής και υπηρέτησε στην Αραβία. Μετά τον πόλεμο δίδαξε στο Λονδίνο ζωγραφική και θεωρία της τέχνης στη National Gallery και στο City School of Art.
Σταθερό σημείο αναφοράς στον πολυκύμαντο βίο του υπήρξε η ενασχόλησή του με τη ζωγραφική, ενώ η πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, το 1949, έμελλε να επηρεάσει καθοριστικά την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Στόχος της επίσκεψής του στην Ελλάδα ήταν η συγκέντρωση ελληνικών θεμάτων, προκειμένου να παρουσιαστούν στην έκθεση «Υπέρ των Ελλήνων Προσφύγων» που διοργανώθηκε την επόμενη χρονιά στο Λονδίνο. Τα πορτραίτα των Ελλήνων που σχεδίασε κατά την πολύμηνη παραμονή του στη χώρα μας, απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές και αποτέλεσαν την αφετηρία μιας εξαιρετικά, πετυχημένης καριέρας ως προσωπογράφου.
Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τοπιογραφία, δεδομένου ότι τον ορίζοντα των θεματικών του επιλογών διαμόρφωναν διαρκώς η ευρυμάθειά του και οι ποικίλες ταξιδιωτικές και πολιτισμικές του εμπειρίες. Καλλιτέχνης με σπάνια καλλιέργεια, κοσμοπολίτης, μέλος ενός ευρύτατου πολιτιστικού περίγυρου, ο Egon διατήρησε ανέκαθεν ένα πνευματικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Ο γάμος του με την Ματρώνα (Matti) Ξυλά το 1980, οι αλλεπάλληλες επισκέψεις στη χώρα μας και η εγκατάστασή τους στο Κατακάλι Κορινθίας, του έδωσαν την ευκαιρία να επικεντρωθεί στην εξερεύνηση του ελληνικού τοπίου. Τα έργα της έκθεσης, φιλοτεχνημένα τα περισσότερα την δεκαετία του 2000, αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα της συνεπούς ενασχόλησής του με αυτό.