O ερευνητικός καλλιτέχνης, Τάκης Κατσουλίδης, με εξήντα χρόνια συνεχούς εικαστικής δημιουργίας, από το 1960 μέχρι το 2019, παρουσιάζει έργα των τελευταίων εννέα ετών. Έργα ζωγραφικής, μεικτής τεχνικής σε καμβά, απει-κονίζουν κυρίως γυναικείες φιγούρες, ενώ μέσα από ένα εντελώς προσωπικό εικαστικό ιδίωμα με διάφορους πλαστικούς πειραματισμούς ο καλλιτέχνης εγκωμιάζει πρωτότυπα τη γυναικεία ομορφιά. Οι μορφές του χαρακτηρίζονται από νέο-παραστατικότητα, καθώς συντίθενται και ανασυντίθενται μ’ έναν πρωτότυπο αφηγηματικό τρόπο, είτε εμφανίζονται ως αντανακλάσεις μέσα από κάτοπτρα. Το χρώμα και η κίνηση επικρατεί παντού, και παρά τις σύνθετες εικονογραφικές και εννοιολογικές αναφορές υπερτερεί απλότητα και έντονη γεωμετρική διάθεση.
Προβάλλοντας την πρόσφατη εικαστική του δραστηριότητα, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ επιγραμματικά στο τεράστιο εικαστικό έργο του Κατσουλίδη. Τα πρώτα έργα, ξυλογραφίες, τα εξέθεσε στην Αθήνα, μετά τις σπουδές στην ΑΣΚΤ (1952-1958), με θέμα ≪Οι τεχνικές και τεχνολογικές καινοτομίες≫. Τότε, ο χαράκτης Α. Τάσσος έγραψε: ≪Το σχέδιό του περιεκτικό, η φόρμα του στερεή και καλοδουλεμένη, έχει μια εσωτερικότητα έντονης ανταπόκρισης με τον κόσμο που μας περιβάλλει μετουσιωμένο σε σχήματα και χρώματα, με καθαρή πλαστική αίσθηση.≫ Στη συνέχεια, φιλοτέχνησε χαρακτικά στο Παρίσι, με σαφείς ευρωπαϊκές επιρροές, αισθητικές και τεχνοτροπικές. Εφηύρε μια ειδική τεχνική, ≪το περιστρεφόμενο καβαλέτο≫, και με καινοτόμες τεχνικές χαρακτικής, ξυλογραφίας και λιθογραφίας σε συνδυασμό με τους χρωματικούς πειραματισμούς δημιούργησε μια πρωτοπόρα εφαρμογή ≪αφηρημένης τέχνης στην ξυλογραφία. Έπειτα, πέρασε από την ανεικονική στην παραστατική τέχνη και δημιούργησε έργα αφηγηματικά, που ασκούσαν κοινωνική κριτική στα γεγονότα της δεκαετίας του 70, ως μια τέχνη διαμαρτυρίας. Το 1976, επινόησε τις καινοτόμες τεχνολογικά φωτεινές συνθέσεις και συνέχισε με τις Φωτεινές δημιουργίες, 2000, και τη ζωγραφική σε πλεξιγκλάς με ενσωματωμένες λάμπες φθορισμού και μια νέα τεχνολογία στη σειρά ≪Πεταλούδες μέσα από τη νεκρή γη, 2010.≫
Σταθμός στην καλλιτεχνική του πορεία ήταν η ενότητα ≪ Εικαστικές παραλλαγές και δημιουργικές παρεμβάσεις ≫ με λάδια σε καμβά και σε υφασμάτινες ταπετσαρίες, με τα οποία σχολιάζει και επαναπροσδιορίζει αισθητικά έργα μεγάλων κλασικών ζωγράφων από τον 16ο έως τον 19ο αιώνα. Εξίσου σημαντική ήταν η ενότητα με έργα εμπνευσμένα από την κλασική αρχαιότητα και την ελληνική μυθολογία, και τα 7 λευκώματα που περιέχουν περισσότερα από 70 έργα χαρακτικής, λιθογραφίες, ξυλογραφίες και χαλκογραφίες από τα τοπία της Μάνης μέχρι τις ποιητικές συλλογές ( Πατρικίου, Ρίτσου, Δημουλά).
Τέλος, ο Τάκης Κατσουλίδης πέρα από ζωγράφος και χαράκτης είναι δάσκαλος της τυπογραφίας και μέγας τυπογραφικός σχεδιαστής.
Ο Τάκης Κατσουλίδης γεννήθηκε στη Μεσσήνη. Από το 1952 – 1958 σπούδασε χαρακτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, με δάσκαλο τον Γιάννη Κεφαλληνό.
Το 1962 – 1966 συνέχισε τις σπουδές του στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. με καθηγητές τους M. Cami και E. Clairin. Παράλληλα ειδικεύθηκε στην τέχνη του βιβλίου στη Σχολή Estienne με καθηγητή τον A.Frutiger.
Από το 1971 – 1976 ήταν διευθυντής στη Διακοσμητική Σχολή Α.Τ.Ο. (Δοξιάδη).
Το 1978 εξελέγη καθηγητής της Σχολής Γραφικών Τεχνών του ΤΕΙ της Αθήνας.
Φιλοτέχνησε κυπριακά και ελληνικά γραμματόσημα. Διετέλεσε καλλιτεχνικός σύμβουλος της Ασπιώτη-ΕΛΚΑ το 1986 – 1988.
Στο πλαίσιο των ερευνητικών προγραμμάτων των ΤΕΙ σχεδίασε δυο νέα ελληνικά αλφάβητα για τη φωτοστοιχειοθεσία (AGFA) «Απολλώνια» και «Κατσουλίδης». Στη συνέχεια μέχρι σήμερα έχει σχεδιάσει συνολικά δέκα ελληνικά αλφάβητα.
Έχει παρουσιάσει 25 ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής και χαρακτικής στην Αθήνα, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, το Σικάγο, τις Βρυξέλλες κ.α.Συμμετείχε σε πολλές Μπιενάλε και Διεθνείς εκθέσεις. Έχει εκπονήσει μεγάλα έργα για τις τράπεζες Hellenic Canadian Trust στον Καναδά (tapisserie 1.80 x 12 μ, 1972), Atlantic Bank Νέα Υόρκη (tapisserie 3.30 x 12,50 μ,1973), και για τα υποκαταστήματα της Εθνικής Τραπέζης στο Σικάγο ( 2.20 x 11,50 μ,1974), στη Φραγκφούρτη (1,50 x 6 μ, 1974), στη Θεσσαλονίκη (3.70 x 9,20 μ,1995) και στο Δημαρχείο του Βόλου (ξυλογραφία 2.00 x 2,50 μ,1986). Έχει γυρίσει ένα φιλμ μικρού μήκους για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου το 1973.
Έργα του βρίσκονται στην Αθήνα στην Εθνική Πινακοθήκη, στο Μουσείο Βορρέ, στη Γεννάδιο Βιβλιοθήκη. Στη Θεσσαλονίκη στο Μουσείο Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης, Στην Πινακοθήκη Ρόδου, Στην Πινακοθήκη Πιερίδη, Στο Μουσείο Χαρακτικής Ν. Γρηγοράκη.
Στο Παρίσι στην Εθνική Βιβλιοθήκη (Cabinet des Estampes) και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το 2003 ιδρύθηκε από το Δήμο Μεσσήνης «Μουσείο Χαρακτικής Τάκη Κατσουλίδη» με 200 χαρακτικά έργα και 20 ζωγραφικά, που χάρισε στο Δήμο ο καλλιτέχνης.
ΠΑΛΛΑΤΙΝΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (10 λιθογραφίες), Έκδοση του ιδίου, 1979
ΠΑΙΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (12 λιθογραφίες), Έκδοση Μουσείου Γουλανδρή, 1983
ΗΜΙΚΥΚΛΙΟ Γιάννης Ρίτσος (7 λιθογραφίες), Έκδοση του ιδίου, 1989
ΜΑΝΗ (8 ξυλογραφίες), Έκδοση Ν.Γρηγοράκη, 1992
ΓΕΝΕΣΙΣ ( 7 ξυλογραφίες), Έκδοση Ν.Γρηγοράκη, 1995
ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ Τίτος Πατρίκιος (7 λιθογραφίες), Έκδοση του ιδίου, 2002
ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ ( 7 χαλκογραφίες), Έκδοση του ιδίου 2016
Έχει συγγράψει 3 βιβλία:
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, Έκδοση Καστανιώτη, 1991
Ο ΠΑΠΑ- ΜΙΧΑΛΗΣ, Έκδοση Α.Λιβάνη, 2001
ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ, Έκδοση Σ.Ι.Ζαχαρόπουλος , 2011
1961 Πρώτο βραβείο χαρακτικής στην Πανελλαδική Έκθεση Νέων.
1964 – 1965 Δύο βραβεία λιθογραφίας στην Ecole des Beaux Arts, στο Παρίσι.
1976 Μετάλλιο στη Διεθνή Έκθεση Ζωγραφικής,(Ζωγραφική με Φως), Οστάνδη.
2001 Βραβείο Βιογραφίας για το βιβλίο «Ο παπα-Μιχάλης», έκδοση Λιβάνη.
2008 Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του καλλιτεχνικού του έργου.
2010 Το βραβείο ΕΒΓΕ από την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας για την προσφορά του στις Γραφικές Τέχνες και στη Τυπογραφία.