Άτυπο ξεκίνημα της νέας κινηματογραφικής σεζόν με τρία πολυαναμενόμενα φιλμ αλλά στη σαρωτική ορμή του Ταραντίνο οι άλλοι δύο – ο παλιός Γούντι Άλεν και ο νέος Άρι Άστερ- δύσκολα μπορούν να αντισταθούν.
Κάποτε στο ΧόλιγουντΤο «Κάποτε στο Χόλιγουντ» είναι μια ταινία-ωδή στο κλασικό Χόλιγουντ με τον παλιομοδίτικο ρομαντισμό του σκηνοθέτη να κινεί τα νήματα της πλοκής. Η ιστορία παντρεύει το φιξιόν με την πραγματικότητα, η κάμερα αγκαλιάζει σχεδόν με τρυφερότητα τα αυθεντικά πρόσωπα (δίπλα στην Σάρον Τέιτ που την υποδύεται η Μάργκο Ρόμπι παρελαύνουν ο Ρομάν Πολάνσκι, ο Στιβ Μακ Κουίν κ.α.) αλλά το καλύτερο ο σκηνοθέτης το φυλάει για το τέλος. Εκεί είναι που δένει η συνταγή με το πρωταγωνιστικό δίδυμο (οι Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Μπραντ Πιτ συναγωνίζονται σε υψηλό ερμηνευτικό μπρα-ντε-φερ) να δίνει τη λύση στη ρεβιζιονιστική ανάγνωση της Ιστορίας και ο σκηνοθέτης να προσφέρει το κοινό του την αιματοβαμμένη δράση που το έχει συνηθίσει.
Μια βροχερή μέρα στη Νέα ΥόρκηΤο «Μια βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη» είναι μία τυπική ταινία του Γούντι Άλεν και σηματοδοτεί την πολλοστή διαδρομή του σκηνοθέτη στην αγαπημένη του πόλη. Με όχημα ένα λαμπερό ζευγάρι – Τίμοθι Σαλαμέ και Ελ Φάνινγκ- και σαρκαστική διάθεση απέναντι στην σοβαροφάνεια και την αλαζονεία της των διάσημων αστέρων του σινεμά και των καλοζωισμένων κατοίκων του Big Apple, o 84χρονος δημιουργός ψάχνει να βρει την κωμική έμπνευση σε γνωστά λημέρια και σε γενικές γραμμές τα καταφέρνει αν και η κούραση του εδώ είναι πιο αισθητή από ποτέ. Ίσως και να είχε προαίσθηση των περιπετειωδών επεισοδίων με την παραγωγό Amazon που θα ακολουθούσαν και θα απειλούσαν να καταδικάσουν στο σκοτάδι την ταινία.
Το τρίτο νέο φιλμ ανήκει σε ένα ταλαντούχο σκηνοθέτη που μας είχε κερδίσει με την προηγούμενη ταινία του. Ο Άρι Άστερ της «Διαδοχής» θα μπορούσε να τα είχε καταφέρει καλύτερα με το «Μεσοκαλόκαιρο» αν επένδυε περισσότερα στη μυσταγωγική ατμόσφαιρα τρόμου παρά στην αφελή εμμονή του να προσδώσει στην ιστορία του άτσαλους συμβολισμούς για την οδύνη της απώλειας και την κρίση στη σχέση του πρωταγωνιστικού ζευγαριού.
Στις επανεκδόσεις της εβδομάδας ο Ρομπέρτο Μπενίνο ταλαιπωρεί τον Γουόλτερ Ματάου στον «Διαβολάκο», ενώ οι δύο Μπέργκμαν – ο σκηνοθέτης Ίνγκμαρ και η διεθνής σταρ Ίνγκριντ στη μοναδική τους συνεργασία από τα 1978- βγάζουν τα σωθικά τους (λένε ότι έγιναν μυθικοί τσακωμοί στα γυρίσματα) στο δράμα δωματίου με τίτλο «Φθινοπωρινή σονάτα». Τέλος ο «Τρίτος άνθρωπος» του Κάρολ Ριντ είναι ένα πολιτικό θρίλερ που διαδραματίζεται στη διχοτομημένη, μεταπολεμική Βιέννη και βασίζεται σε ένα διήγημα του Γκρέιαμ Γκριν.