MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
23
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Αρχαίο Δράμα

Ορέστεια από το Εθνικό Θέατρο: Ολόκληρη η τριλογία του Αισχύλου σε μία παράσταση στην Ελευσίνα

Η μοναδική σωζόμενη τριλογία του Αρχαίου Δράματος (Αγαμέμνων- Χοηφόροι- Ευμενίδες) παρουσιάζεται σε μια ενιαία παράσταση στο παλαιο Ελαιουργείο της Ελευσίνας την Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου.

Monopoli Team

Το Εθνικό Θέατρο παρουσίασε ξανά μετά από δεκαοκτώ χρόνια στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου την Ορέστεια του Αισχύλου, τη μοναδική σωζόμενη τριλογία του Αρχαίου Δράματος.

Ενα καλλιτεχνικό εγχείρημα του Εθνικού Θέατρου, μια καινοτόμα πρόταση, όπου τρεις πρωτοεμφανιζόμενες στην Επίδαυρο σκηνοθέτιδες ανέλαβαν την παρουσιάση της τριλογίας σε μια ενιαία παραγωγή. Μετα την πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου όπου παρουσιάστηκε ολοκληρη η τριλογία, η παράσταση παρουσιάστηκε τμηματικά στη Δωδώνη, την Καβάλα και τη Θεσσαλονίκη.

Την Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου θα παρουσιαστεί για μία μόνο φορά ολόκληρη στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας στο πλαίσιο του φεστιβάλ Αισχύλεια 2019.

Αγαμέμνων-Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη

φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφιδας

Ο Αγαμέμνων, το πρώτο έργο της τριλογίας, είναι η αρχή μιας πολυεπίπεδης θεατρικής σύλληψης που με όχημα το μύθο του Τρωικού πολέμου ρίζωσε στο παρόν που γράφτηκε (την Αθήνα του 5ου αιώνα π.Χ.) και από τότε ριζώνει σε κάθε παρόν. Μετά από δέκα χρόνια ο βασιλιάς επιστρέφει από τον τρομερότερο των πολέμων νικητής για να δολοφονηθεί στο σπίτι του από τη γυναίκα του Κλυταιμνήστρα. Δέκα χρόνια αναμονής για ένα τέτοιο έγκλημα. Σ’ ένα ποιητικό σύμπαν σαν αυτό, όπου ο άνθρωπος είναι άλυτο αίνιγμα και η ανθρώπινη πράξη δεν συμβαίνει κάτω από άδειους ουρανούς, θύτης και θύμα εναλλάσσουν ρόλους. Την εναλλαγή αυτή παρακολουθεί μια άρχουσα τάξη που σιωπά, ώσπου χάνει τελικά όχι μόνο τη δύναμή της, αλλά και την ίδια την υπόστασή της. Ποιος έχει δικαίωμα στο έγκλημα και από πού αντλεί το δικαίωμα αυτό;

Tαυτότητα παράστασης

Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Κίνηση: Μαρία Σμαγιέβιτς (Maria Smaevich)
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Εφη Χριστοδουλοπούλου
Βοηθός κινησιολόγου: Ειρήνη Κλέπκου

Διανομή (αλφαβητικά): Κήρυκας: Δημήτρης Γεωργιάδης, Στέλιος Ιακωβίδης: Φρουρός, Δέσποινα Κούρτη: Κασσάνδρα, Αλέξανδρος Λογοθέτης: Αίγισθος, Αργύρης Ξάφης: Αγαμέμνων, Εύη Σαουλίδου: Κλυταιμνήστρα.
Χορός ανδρών (αλφαβητικά): Θανάσης Βλαβιανός, Πάρις Θωμόπουλος, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Νίκος Καρδώνης, Κωστής Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Νταλιάνης, Θέμης Πάνου, Στρατής Πανούριος

ΧοηφόροιΣκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ

Το δεύτερο μέρος της Ορέστειας, τοποθετείται χρονικά 10 χρόνια περίπου μετά το τέλος του Αγαμέμνονα. Εδώ χτυπά η αιμάτινη καρδιά της τριλογίας. Το έδαφος έχει ήδη προετοιμαστεί για την έλευση του Ορέστη, του νεαρού εκδικητή που οφείλει να ανταποκριθεί στον πανάρχαιο νόμο του καθήκοντος και να ανταποδώσει αίμα στο αίμα. Ο νεκρός πατέρας ζητά εκδίκηση και η παρουσία του στο έργο είναι εξίσου ισχυρή, με διαφορετικό τρόπο φυσικά, όπως και στον Αγαμέμνονα. Το τοπίο στις Χοηφόρους είναι ζοφερό και απειλητικό. Ένα νέο κράτος υπό το  καθεστώς βίας, τρομοκρατίας και φοβικής σιωπής – το ζευγάρι των σφετεριστών, και παράνομων εραστών, που έχει κλέψει με δόλο την εξουσία από τον νόμιμο βασιλιά,   έχει βάψει τα χέρια του με αίμα κι έχει βυθίσει τη χώρα στο σκοτάδι και το χάος.

Ο παλαιός κόσμος έχει φτάσει σε τραγικό αδιέξοδο και έχει χρεοκοπήσει, ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά. Η αποτρόπαιη πράξη που θα διαπράξει ο  Ορέστης  είναι επιβεβλημένη από τους θεούς και το ίδιο το σύμπαν. Η βία επιζητά τη βία και η Ερινύα του πατέρα παραμονεύει. Το λαμπρό φως της νέας Δικαιοσύνης που θα συμφιλιώσει τον παλαιό με τον καινούριο κόσμο που ανατέλλει, βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά και ο δρόμος που θα πρέπει να διανυθεί προς αυτήν την κατεύθυνση είναι εξαιρετικά επώδυνος. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Η επανάληψη της αποτρόπαιης βίας γίνεται τελετουργία εξαγνισμού μιας ολόκληρης κοινωνίας η οποία θα μεταβεί απ’ το σκοτάδι στο φως.

Ταυτότητα παράστασης

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Χορογραφία – Σχεδιασμός κίνησης: Μόνικα Έλενα Κολοκοτρώνη
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη
Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριτίνα Αστρά

Διανομή (αλφαβητικά): Βασίλης Καραμπούλας: Οικέτης, Μαρία Κίτσου: Ηλέκτρα, Φιλαρέτη Κομνηνού: Κλυταιμνήστρα, Γιάννης Νιάρρος: Ορέστης, Αγορίτσα Οικονόμου:Τροφός, Γιώργος Στάμος: Πυλάδης, Γιώργος Χρυσοστόμου: Αίγισθος
Χορός (αλφαβητικά): Νατάσα Εξηνταβελώνη, Σοφία Κουλέρα, Νεφέλη Μαϊστράλη, Μαρία Μηνά, Νάνσυ Μπούκλη, Αρετή Τίλη, Ιώβη Φραγκάτου, Χριστίνα Χριστοδούλου

ΕυμενίδεςΣκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη

O Oρέστης είναι στους Δελφούς καταδιωκόμενος από τις Ερινύες. Είναι ικέτης στο ιερό του Απόλλωνα ζητώντας την προστασία του θεού. Ακολουθώντας τις συμβουλές του έρχεται στην Αθήνα όπου προσπέφτει ικέτης στο άγαλμα της Αθηνάς. Οι εξαγριωμένες Ερινύες παρακινημένες από το φάντασμα της Κλυταιμνήστρας τον ακολουθούν.  Η λύση θα δοθεί στον Άρειο Πάγο, το δικαστήριο των Αθηνών. Ο Χορός των Ερινυών και ο Ορέστης θα υπερασπιστούν τα πιστεύω τους. Η ισοψηφία που προκύπτει με την ψήφο της Αθηνάς κηρύσσει αθώο τον Ορέστη ο οποίος εξυμνεί την Πόλη των Αθηνών και διακηρύσσει ότι στο εξής συμμαχία ακατάλυτη θα δένει την πατρίδα του με την Αθήνα. Η Αθηνά καθιερώνει τιμές για τις Ερινύες και τις ανακηρύσσει αγαθοποιές θεότητες, δηλαδή Ευμενίδες.

Η τριλογία κλείνει τον κύκλο της με την αποκατάσταση της ισορροπίας, μέσα σε μια ατμόσφαιρα συμφιλίωσης, σε μια τραγική σύγκρουση που ο άνθρωπος δεν μπορεί να δώσει λύση.  Η κρίση αυτή έρχεται λίγο μετά το 462 όταν με τη μεταβολή του πολιτεύματος είχε μεταφερθεί στον Άρειο Πάγιο η δικαιοπραξία των φονικών υποθέσεων.

Ταυτότητα παράστασης

Σύμβουλος Δραματουργίας: Δημοσθένης Παπαμάρκος
Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα
Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Νικολάου
Μουσικός σχεδιασμός: Χάρης Νείλας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ράνια Κελαϊδίτη
Βοηθός σκηνοθέτη, σκηνογράφου και ενδυματολόγου: Λίλη Κυριλή

Διανομή (αλφαβητικά): Ναζίκ Αϊδινιάν, Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλλα Βογιατζάκη, Κατερίνα Καραδήμα, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Αγγελική Παπαθεμελή, Μαριάμ Ρουχάτζε, Τζωρτζίνα Τάτση.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί επίσης:
  • 20 Σεπτεμβρίου, Βύρωνα, Θέατρο Βράχων Αγαμέμνων
  • 21 Σεπτεμβρίου, Βύρωνα, Θέατρο Βράχων Χοηφόροι, Ευμενίδες

Περισσότερα από Showtimes