Στην έκθεση παρουσιάζεται το μεγαλύτερο μέρος των «τσίκι-τσίκι», έργων φτιαγμένων με τη χαρακτηριστική γραφή του καλλιτέχνη με μελάνι σε χαρτί και μερικές φορές με τη προσθήκη χρωματιστής τέμπερας και σπάνια άλλων υλικών.
Πρόκειται για την πρώτη έκθεση αφιερωμένη αποκλειστικά στα έργα αυτά μετά το θάνατο του καλλιτέχνη και συγκεντρώνει περισσότερα από 60 έργα από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές της Ελλάδας και του εξωτερικού με πολλά να παρουσιάζονται στην Ελλάδα για πρώτη φορά.
Λίγα λόγιαΟ Αλέξης Ακριθάκης (Αθήνα 1939-1994), δημιούργησε τα «τσίκι-τσίκι» συστηματικά από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’70 και είναι αυτά τα έργα με τα οποία θα καθιερωθεί ως ένας ανατρεπτικός και αυθεντικός καλλιτέχνης της εποχής του και η ορμητική ζωγραφική του θα αναγνωριστεί ως μια σοβαρή πρόταση της σύγχρονής του ζωγραφικής.
Η επιτυχία των πρώτων του εκθέσεων στην Ελλάδα και το Βερολίνο θα του εξασφαλίσουν την υποτροφία DAAD το 1968 με την οποία εγκαθίσταται μόνιμα στο Βερολίνο όπου και παράγει το μεγαλύτερο μέρος των έργων που παρουσιάζονται στην έκθεση. Ο Αλέξανδρος Ιόλας εξέθεσε στη γκαλερί του στη Γενεύη αποκλειστικά ασπρόμαυρα «τσίκι-τσίκι» το 1971 και στον κατάλογο της έκθεσης το κείμενο γράφει ο συγγραφέας Κώστας Ταχτσής. Μετά από τα μέσα του ’70 το «τσίκι-τσίκι» ως μια χαρακτηριστική γραφή και γλωσσικό ιδίωμα επανεμφανίζεται πολύ εντοπισμένο στα έργα του συχνά μέχρι το τέλος της ζωής του.
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Berliner Künstler Programm και τη DAAD, και πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα.
Χλόη Geitmann – Ακριθάκη και Αλέξιος Παπαζαχαρίας
Την έκθεση θα συνοδεύσει ομότιτλη δίγλωσση έκδοση (Ελληνικά-Αγγλικά), με κείμενα των: Χλόης Geitmann – Ακριθάκη, Αλέξιου Παπαζαχαρία, Ελεάνας Στόικου, Ντένη Ζαχαρόπουλου.