Ο «Joker» του Τοντ Φίλιπς (κι όμως ο σκηνοθέτης της θεοπάλαβης κωμωδίας «Hangover» είναι ο ιθύνων νους αυτού του κατασκότεινου έργου) δεν είναι μόνο η ευκαιρία να πλάσει ένα αλησμόνητο χαρακτήρα ο Χοακίν Φίνιξ αλλά και το ανατρεπτικά επικό ξαναδιάβασμα μιας εμβληματικής κόμικ ιστορίας . Η σχέση του Μπάτμαν με τον γελωτοποιό εχθρό του, βρίσκει επιτέλους τα βασικά συστατικά της στο βίαιο παρελθόν του δεύτερου που τον ωθεί στην ακραία περιθωριοποίηση, πριν μεταμορφωθεί σε σύμβολο του απόλυτου Κακού ήταν ένας απλός, συνηθισμένος ανθρωπάκος με ταπεινά όνειρα.
Κριτική και αίθουσες προβολής.
Το φιλμ που θα κονταροχτυπηθεί με τον «Joker» δεν είναι άλλο από το πολιτικό θρίλερ του Κώστα Γαβρά «Ενήλικες στην αίθουσα». Οι εικόνες από το πρόσφατο παρελθόν της διαπραγμάτευσης της φρέσκιας (βρισκόμαστε στις αρχές του 2015) ελληνικής κυβέρνησης με τους ευρωπαίους δανειστές της για την ελάφρυνση του εθνικού χρέους ξυπνούν οδυνηρές μνήμες στον θεατή που έχει βιώσει από πρώτο χέρι εκείνη την εποχή. Η παρουσία βέβαια του Γιάνη Βαρουφάκη ως σταρ του έργου είναι σχεδόν αναγκαία (όχι όμως και η απόλυτη ηρωοποίηση του) αφού το σενάριο – καθώς και οι ηχογραφήσεις από τα κλειστά δωμάτια του Eurogroup όπου αποδεικνύουν τις ωμές, σκληρές πιέσεις των εταίρων της Ελλάδας για την υπογραφή του νέου Μνημονίου- είναι βασισμένο στο βιβλίο του «Ανίκητοι ηττημένοι».
Κριτική και αίθουσες προβολής.
Η μερίδα των θεατών που δεν θα επιλέξει κάποιο από τα δύο παραπάνω φιλμ θα στραφούν σε πιο σινεφίλ καταστάσεις. Το μογγολικό «Αυγό» και το ρουμανικό «Αμερικανικό όνειρο» περιγράφουν με απλότητα και τρυφερότητα ιστορίες από την ανεξάρτητη πλευρά του κινηματογραφικού ονείρου.
Κριτική και αίθουσες προβολής.