Κόντρα σε όλα
Η υποκριτική σύγκρουση των Ντέιμον- Μπέιλ είναι όλα τα λεφτά στην ταινία του Μάνγκολντ που απευθύνεται κυρίως στους λάτρεις των αυτοκινήτων ταχύτητας.
Υπόθεση
H πραγματική ιστορία του σχεδιαστή αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι και του επαγγελματία οδηγού Κεν Μάιλς, οι οποίοι έδωσαν μάχη ενάντια σε όλους προκειμένου να κατασκευάσουν ένα επαναστατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα αντιμετώπιζε στα ίσα τααυτοκίνητα τηςΦεράρι στον περίφημο αγώνα των 24 ωρών του Λε Μαν στη Γαλλία το 1966.
Η κούρσα του αιώνα
Η σύγκρουση της Φεράρι με τη Φορντ στον αγώνα αντοχής του Λε Μαν το 1966 είχε πολύ παρασκήνιο, τρομερές συγκινήσεις και ένα απίστευτο φινάλε. Κυρίως όμως είχε τεράστιο σημειολογικό ενδιαφέρον και πολυεπίπεδους συμβολισμούς. Ουσιαστικά η κούρσα του Λε Μαν δεν ήταν τόσο μια μάχη μεταξύ ΗΠΑ και Ιταλίας ή μεταξύ συντήρησης και προόδου. Ήταν πρωτίστως η σύγκρουση του παλιού και του νέου κόσμου. Οι παλιοί, άγραφοι κανόνες τιμής απέναντι στην σαρωτική δύναμη του χρήματος. Η γραφή του Τζέιμς Μάνγκολντ κατευθύνεται προς την σωστή πορεία όταν αφήνει κατά μέρος την κόντρα των δύο κροίσων της αυτοκινητοβιομηχανίας (ο ΈντσοΦεράρι και ο Χένρι Φορντ) για να εστιάσει στις εσωτερικές διαμάχες της Φορντ και κυρίως στον προσωπικό αγώνα των δύο φίλων για να υπερνικήσουν όλα τα εμπόδια.
Εκεί είναι που το αδάμαστο πνεύμα του βρετανού οδηγού Κεν Μάιλς και η παροιμιώδης καπατσοσύνη του Κάρολ Σέλμπι(γνήσιοι εκπρόσωποι ενός ρομαντισμού που χάνεται) επιχείρησαν να βάλουν φρένο στις ορέξεις των άσπονδων εχθρών τους ώστε να γράψουν ιστορία. Ο αφηγηματικός τόνος του φιλμ «Κόντρα σε όλα» είναι ακατάπαυστος. Σχεδόν εξουθενωτικός. Έχει όμως τις κωμικές πινελιές του σεναρίου που προσφέρει ανάσες στην πλοκή και ξεκουράζει κάπως το μάτι από την σαρωτική μανία των μηχανοκίνητων θηρίων. Περιττό να πούμε ότι η υποκριτική κόντρα των δύο μεγάλων σταρ είναι απολαυστική πέρα ως πέρα.