MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
22
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
‘Ολα θα πάνε καλά
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
A complete unknown
Amadeus
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Dourgouti Town
Dune
Emilia Pérez
Eraserhead
Flow
From Ground Zero
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
La La Land
Maria
Mi bestia
Queer
Rich Flu – Ώρα μηδέν
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Straight Story
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Toy Story 2 (μεταγλωτισμένο)
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αν…
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Γάζα, αγάπη μου
Για πάντα
Για πάντα κορίτσια
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Δράκουλας
Δύο προς ένα
Είμαι ακόμη εδώ
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Η Ηλιαχτίδα μου
Η αγάπη έρχεται στο τέλος
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η κληρονόμος των μυστικών
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νύφη
Η παράσταση του Σινγκ Σινγκ
Η σιωπή των αμνών
Θεώρημα
Καζαμπλάνκα
Και η γιορτή συνεχίζεται
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Νορβηγία
Νοσφεράτου
Νοσφεράτου, μια συμφωνία τρόμου
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Θίασος
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Τρελός Πιερό
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι αζήτητοι
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πέτρινα χρόνια
Πολύδροσο
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τέρας της φύσης
Τα μυαλά που κουβαλάς 2 (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το δικό μου Αϊντάχο
Το διπλανό δωμάτιο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Το χρήμα της οργής
Το χρώμα του ροδιού
Τραγούδια της γης
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
Γκανγκστερική

Ο Ιρλανδός

Η πιο αναμενόμενη ταινία της χρονιάς σε παραγωγή Netflix και σκηνοθεσία Μάρτιν Σκορσέζε είναι ένα αξεπέραστο γκανγκστερικό έπος.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-half
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 209'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Η στενή σχέση οργανωμένου εγκλήματος και πολιτικής στη μεταπολεμική Αμερική, μέσα από τα μάτια του βετεράνου του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου Φρανκ Σίραν που αναδείχτηκε σε  αρχιεκτελεστή της Μαφίας και δεξί χέρι του Τζίμι Χόφα, θρυλικού ηγέτη του συνδικάτου των φορτηγατζήδων.

I Heard You Paint Houses

Αρχικά η ταινία ήταν να κυκλοφορήσει με τίτλο την φράση «I Heard You Paint Houses» που ακούγεται πιο συχνά από κάθε άλλη. Ο κωδικός επικοινωνίας μεταξύ των μαφιόζων και του Σίραν που αφορούσε σε κάποιο επικείμενο δολοφονικό χτύπημα είναι κι ο τίτλος του βιβλίου του Τσαρλς Μπραντ που προήλθε από τις αυθεντικές εξομολογήσεις του γερασμένου Σίραν. Οι μαρτυρίες αυτές πάντως έχουν αμφισβητηθεί αρκετά για την εγκυρότητα τους. Τούτο πάντως δεν εμπόδισε τον σεναριογράφο Στιβ Ζέλιαν να διασκευάσει μια πυκνογραμμένη, φιλόδοξη και συμβολική ιστορία που εμπεριέχει όλη τα προσφιλή θέματα του Σκορσέζε, από την καθολική ενοχή μέχρι το γκανγκστερικό δράμα. Ο 77χρονος αμερικανός σκηνοθέτης υπογράφει με τον «Ιρλανδό» το πιο απαιτητικό φιλμ της καριέρας του.

Ένα έπος τρεισήμισι ωρών απλωμένο σε μια διάρκεια σχεδόν μισού αιώνα, χτισμένο σε αυθεντικά ιστορικά γεγονότα και με αφηγητή ένα τυπικό σκορσεζικό αντιήρωα, αντίστοιχο με εκείνο του Ρέι Λιότα στα «Καλά Παιδιά». Ο εγκληματικά απαθής και πειθήνιο όργανο των αφεντικών του, ο Φρανκ Σίραν (ο Ντε Νίρο σε όλες τις χρονικές στιγμές χάρη στη χρήση των ειδικών ψηφιακών εφέ που του προσάρμοζαν κατά περίσταση την ηλικία) είναι ο άνθρωπος που δεν λείπει σχεδόν από καμιά κομβική στιγμή του φιλμ. Ο Σκορσέζε τον χρησιμοποιεί για να κλείσει τις εκκρεμότητες του με το genre του γκανγκστερικού θρίλερ. Παράλληλα θέλει να δείξει τη στενή σχέση οργανωμένου εγκλήματος και πολιτικής στην αμερικανική ιστορία κατά τη διάρκεια του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα.

Τα καταφέρνει απόλυτα χάρη σε μια  ανεπανάληπτα δυναμική γραφή που εντυπωσιάζει με το οίστρο, τη φρεσκάδα και κυρίως την ωριμότητα – ένα απόσταγμα πείρας και σοφίας- με την οποία επιλέγει να χτίσει την ταινία του. Μερικά από τα άλυτα μυστήρια της νεότερης Αμερικανικής Ιστορίας (από τη δολοφονία του Κένεντι ως την εξαφάνιση του Χόφα τον οποίο υποδύεται με τον πληθωρικό τρόπο του ο Πατσίνο αν και εκείνος που κλέβει την παράσταση από όλους είναι ο ανατριχιαστικά σιωπηλός Τζο Πέσι που υποδύεται το αφεντικό της Πενσιλβάνια Ρας Μπαφαλίνο) λύνονται με παροιμιώδη απλότητα και «ειλικρίνεια» – χαράς ευαγγέλιο για τους συνομωσιολόγους- ενώ χρησιμεύουν στον Σκορσέζε ως μέσο για να μας ταξιδέψει στις πιο μύχιες σκέψεις του που εδώ λαμβάνουν τη μορφή βαθιάς εξομολόγησης και ανάγκης για συγχώρεση. Ναι, το μεγαλείο του «Ιρλανδού» είναι αναμφισβήτητο.

Κι όχι επειδή μιλάει για την  άλλη, πιο σκοτεινή και αντιηρωική πλευρά του γκανγκστερικού σύμπαντος αλλά επειδή φτάνει στην  ουσία μιας απόλυτα χαμένης και βασανισμένης ζωής που κλείνει με τον πιο βίαιο τρόπο που μπορείς να φανταστείς. Όχι ο θάνατος και η απέραντη μοναξιά δεν είναι ότι χειρότερο μπορεί να σου συμβεί στο τέλος του ταξιδιού. Το αληθινό ζόρι είναι η δοκιμασία που περνά ο γερασμένος Σίραν όταν εκλιπαρεί κυριολεκτικά να μιλήσει για μια τελευταία φορά με την κόρη του (τι εξαίρετη η λιτή παράσταση της Άννα Πάκουιν). Εδώ χτυπά η πραγματική καρδιά του φιλμ κι εδώ είναι όλο το νόημα της ύπαρξης του αριστουργηματικού «Ιρλανδού».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Irishman
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Σκορσέζε
Σενάριο: Στίβεν Ζέιλιαν

Παίζουν: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Αλ Πατσίνο, Τζο Πέσι, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Άννα Πάκουιν

Διάρκεια: 209'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2019

Rating: 4.5
Διανομή: Netflix/ Odeon
Περισσότερα από CINEMA