MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΘΕΑΤΡΟ

F_act#1: Θεατρικό ξεκίνημα με άδεια ταμεία

Ειδήσεις, γεγονότα, εκτιμήσεις, επισκέψεις σε παραστάσεις. Η νέα small talk στήλη του Monopoli για την αθηναϊκή θεατρική ζωή.

author-image Στέλλα Χαραμή

Μουδιασμένη αρχή

Με χαμηλή κίνηση μοιάζει να έχει ξεκινήσει η σεζόν στην θεατρική Αθήνα. Σχεδόν ενάμιση μήνα μετά το επίσημο ξεκίνημα της περιόδου και ακόμα και μεγάλες σκηνές κόβουν ελάχιστα εισιτήρια. Για την ώρα, οι περισσότεροι το αποδίδουν στην καλοκαιρία που αποτρέπει το κοινό από την, κλειστού τύπου, ψυχαγωγία. Βαρόμετρο για την συνέχεια θα είναι ωστόσο, ο επόμενος μήνας – ο παραδοσιακά με την πιο αυξημένη κίνηση στις σκηνές του κέντρου.

Ανθεκτική… Mέθοδος

Δέκα χρόνια μετά το πρώτο της αθηναϊκό ανέβασμα, η «Μέθοδος Γκρόνχολμ» αντέχει ακόμα. Η αναβίωση της παράστασης του Θεάτρου Τέχνης από το Γιάννη Μόσχο στη σκηνή του θεάτρου Άνεσις, επαληθεύει τις προσδοκίες πως το έργο Τζόρντι Γκαλθεράν έχει αφενός άστρο κι αφετέρου εξακολουθεί ν’ απασχολεί για την ηθική των εργασιακών σχέσεων, δέκα χρόνια μετά το ξέσπασμα της ελληνικής κρίσης. Στο μεταξύ, ιδιαιτέρως ωφέλιμη αποδεικνύεται και η είσοδος του Ορφέα Αυγουστίδη (στο ρόλο που κρατούσε ο Γιώργος Καραμίχος) που βάζει την υπόλοιπη πρωταγωνιστική ομάδα σε άλλο ερμηνευτικό mode.

Σκηνή από την αναβίωση της «Μεθόδου Γκρόνχολμ».

Από νωρίς στο Εθνικό

Συζητήσεις γίνονται στο Εθνικό θέατρο προκειμένου να επανέλθει η λαϊκή απογευματινή και να δίνονται δύο παραστάσεις κάθε Σάββατο in a row. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Δημήτρης Λιγνάδης αναζητά τρόπους προκειμένου να αυξήσει άμεσα τα έσοδα του οργανισμού που οικονομικά διανύει μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο. Για την ώρα, υπάρχουν θίασοι που έχουν αρνηθεί στην “διπλή” σαββατιάτικη παράσταση.

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου.

Έρχονται το χειμώνα του 2020
  • Στο μεταξύ, φιξάρεται σταδιακά το ρεπερτόριο της επόμενης χρονιάς στην Αγίου Κωνσταντίνου. Ο Δημήτρης Τάρλοου αναμένεται να επιστρέψει σκηνοθετικά στο Εθνικό – τρία χρόνια μετά τον «Θερισμό» του Δημήτρη Δημητριάδη – με μια ακόμα θεατροποίηση μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση. Θα είναι η τρίτη του απόπειρα στον συγγραφέα (και παππού του) μετά τη «Μεγάλη χίμαιρα» και τον «Γιούγκερμαν» που παίζεται για δεύτερη σεζόν στο «Πορεία».
  • Επίσης, ο Θάνος Παπακωνσταντίνου θα ανακάμψει στο Εθνικό με ένα από τα κορυφαία ποιητικά έργα της ελληνικής γραμματείας τους «Ελεύθερους πολιορκημένους» του Διονύσιου Σολωμού. Η παράσταση θα ενταχθεί στην θεματολογία για την συμπλήρωση 200 ετών από την Επανάσταση του 1821, φέρνοντας τον Παπακωνσταντίνου ξανά στο Εθνικό, ύστερα από το ντεμπούτο του στην αρχαία τραγωδία με την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή.
  • Ο Δημήτρης Καραντζάς, με τη σειρά του, θα επανέλθει στον Δημήτρη Δημητριάδη. Θα είναι η τρίτη του σκηνοθεσία μέσα στον βαθιά ποιητικό χώρο του Δημητριάδη καθώς έχουν προηγηθεί «Ο κυκλισμός του τετραγώνου» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (και με ευρωπαϊκή καριέρα) και ο «Φαέθων» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων. Ο Δημήτρης Καραντζάς επανέρχεται στο Εθνικό ύστερα από την σαιξπηρική «Δωδέκατη νύχτα» τον χειμώνα του 2016.

Δημήτρης Καραντζάς.

Η λάντζα και ο… λεκές

Για μια ακόμα σεζόν, η Ελένη Σκότη επέλεξε ένα ωραίο έργο να παρουσιάσει. Οι «Λαντζέρηδες» του Καναδού Μορίς Πάνιχ είναι μια σύγχρονη ελεγεία στην ταξική ανισότητα, όπως εκφράζεται στο δεύτερο υπόγειο ενός ακριβού εστιατορίου, στον χώρο της λάντζας. Ενδιαφέρον βράδυ στο «Σύγχρονο», μολονότι η σκηνοθεσία δεν κατάφερε να αναδείξει τις αρετές του κειμένου.

Στιγμιότυπο από τους «Λαντζέρηδες» με τους Γιάννη Σαρακατσάνη και Τάσο Κωστή.

Άξιος ως Άρης

Ακόμα και γι’ αυτούς που απέχουν από την συζήτηση για την φυσιογνωμία και τον ιστορικό ρόλο του Άρη Βελουχιώτη εντός κι εκτός Αριστεράς, η ερμηνεία του Τάσου Σωτηράκη στον «Άρη» είναι άξια ιδέσθαι. Δεν είναι τυχαίο που η παράσταση συνεχίζει για τρίτη σεζόν στο Cartel. Μέχρι τα Χριστούγεννα.

Περισσότερα από Art & Culture