In the Realm of the Senses: Έκθεση της Linda Benglis στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Ο ΝΕΟΝ παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Linda Benglis στην Ελλάδα, με τίτλο «In the Realm of the Senses», από τις 22 Νοεμβρίου 2019, στο Μέγαρο Σταθάτου του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
Ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Lynda Benglis σε μουσείο στην Ελλάδα, τη χώρα που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη ζωή, την ταυτότητα και το όραμα της αμερικανίδας καλλιτέχνιδας. Η έκθεση «In the Realm of the Senses», η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Σταθάτου, του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, θα διαρκέσει από τις 22 Νοεμβρίου 2019 έως τις 15 Μαρτίου 2020.
«In the Realm of the Senses»: Μια αναδρομή στο έργο της Linda BenglisH έκθεση, σε επιμέλεια του διακεκριμένου συγγραφέα, κριτικού και ιστορικού τέχνης Δρ. David Anfam, εξερευνά το σύνολο της ιδιαίτερης και πολύπλευρης παραγωγής της Benglis στη διάρκεια των τελευταίων 50 χρόνων, από το 1969 έως σήμερα. Παρουσιάζονται 36 γλυπτικά έργα που απαρτίζουν μια αναδρομή στις διαφορετικές εικόνες, ιδέες και μεθόδους της Benglis. Επίσης, περιλαμβάνει τρία σημαντικά ιστορικά εκθέματα που γενναιόδωρα παραχώρησε το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, «In the Realm of the Senses», θα πραγματοποιούνται ξεναγήσεις με ελεύθερη είσοδο, Τετάρτη: 12:00 – 13:00 & Πέμπτη: 18:30 – 19:30 (απαιτείται εγγραφή).
Στα χαρακτηριστικά υλικά της Benglis συγκαταλέγονται το κερί, ο μπρούτζος, το αλουμίνιο, το μάρμαρο, το λατέξ, το κεραμικό και το γυαλί. Στα θέματα περιλαμβάνονται «fallenpaintings» (όπως το εμβληματικό «Baby Contraband»), «knots», «lagniappes», «torsos», «pleats» και «fountains». Οπτικές συνομιλίες διαμορφώνονται ανάμεσα σε υφές (υγρή, κέρινη, μεταλλική), χρώματα και προσανατολισμούς (οριζόντια ρευστά σχήματα απέναντι σε κάθετα τοτεμικά γλυπτά).Έρχεται στο προσκήνιο η ακτινοβολία και ο επιβλητικός αισθησιασμός που διαποτίζουν το έργο της Benglis, όπως και έμμεσες αναφορές της στην Ελλάδα και ιδίως την αρχαία γλυπτική. Το έργο «FancyWork» (1979) αντηχεί τις πτυχώσεις του χιτώνα της Νίκης της Σαμοθράκης (220-190 π.Χ.). Η Ελλάδα έχει υπάρξει μια μόνιμη μούσα στην πλούσια φαντασία της Benglis, όπως η ίδια έχει περιγράψει ως «παγωμένη χειρονομία».
Όπως σημειώνει ο επιμελητής David Anfam:«Η έκθεση «In the Realm of the Senses» τιμά μια καλλιτέχνιδα που ξεκίνησε ως πρωτοπόρος του Μετα-Μινιμαλισμού στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και εξακολουθεί να δημιουργεί με ενθουσιασμό στον εικοστό πρώτο αιώνα. Στις αρχές του 1968, ο κριτικός και γκαλερίστας της Νέας Υόρκης Klaus Kertess επεσήμανε ότι ‘το δέρμα, η έλξη, ο αισθησιασμός ήταν ανάμεσα στις βασικές της ανησυχίες. Οι έντονες σωματικές αισθήσεις συνεχίζονται και σήμερα – καθώς η τέχνη της Benglis αλλάζει διαρκώς, ακροβατώντας με χάρη και τόλμη ανάμεσα στη στασιμότητα και την κίνηση, τη φύση και τη σάρκα».