Κλιντ Ίστγουντ ή Χιροκάζου Κόρε-εντα; Οι νέες ταινίες δύο σπουδαίων σκηνοθετών βγαίνουν στις αίθουσες με σκοπό να μοιραστούν μαζί μας μερικές αλήθειες γύρω από το star system και την κατασκευή (κινηματογραφικών και μη) ηρώων.
Η ΑλήθειαΠερισσότερο γλαφυρό και ανάλαφρο στις βασικές αρχές του το φιλμ «Η Αλήθεια» του δημιουργού που μας είχε συγκινήσει προ διετίας με τους αριστουργηματικούς «Κλέφτες καταστημάτων» του, αφορά στην προβληματική σχέση μιας ιδιότροπης σταρ (Κατρίν Ντενέβ) με την σεναριογράφο κόρη της (Ζιλιέτ Μπινός). Απολογισμός ζωής, περιπαικτική διάθεση και η αναζήτηση ενός βαθύτερου νοήματος τώρα που όλα τελειώνουν, καθιστούν το φιλμ του Κόρε-εντα μια ακόμη ενδιαφέρουσα εμπειρία παρότι εδώ, στην πρώτη ταινία που γυρίζει μακριά από τον τόπο του, μοιάζει λίγο χαμένος και διστακτικός απέναντι στην πληθωρική πρωταγωνίστρια του.
Διαβάστε την κριτική
Ο Κλιντ Ίστγουντ από την άλλη με την «Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ» αφομοιώνει ένα δραματικό, καταγγελτικό ύφος που βασίζεται σε ένα αληθινό περιστατικό με κεντρικό χαρακτήρα έναν αντιήρωα της διπλανής πόρτας που βιώνει όλη την γκάμα μιας καφκικής περιπέτειας. Η κατασκευή του ήρωα και του τρομοκράτη με τα ίδια σχεδόν υλικά είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση από τον 90χρονο δημιουργό αλλά στο κρίσιμο σημείο όπου κορυφώνεται η αγωνία, ο Ίστγουντ ξεμένει από κουράγια και καλές ιδέες.
Διαβάστε την κριτική
Ανώτερες των παραπάνω φιλμ οι δύο προτάσεις από τον Βορρά. Το «Aga» περιγράφει με παροιμιώδη απλότητα και τρυφερότητα την καθημερινότητα δύο Εσκιμώων στη Σιβηρία, ενώ το ισλανδικό «Μια λευκή, λευκή μέρα» αφηγείται την αλλαγή στον ψυχισμό ενός αστυνομικού όταν υποψιάζεται ότι η γυναίκα του που έχει πεθάνει σε τροχαίο ίσως διατηρούσε εξωσυζυγική σχέση.
Διαβάστε την κριτική
Το χολιγουντιανό ρεπερτόριο εξαντλείται στο δίπολο αστυνομική buddy κωμωδία («Bad boys for life») και κωμωδία με ζώα («Ντούλιτλ») ενώ το μενού ολοκληρώνει η νέα ταινία της αυστριακής Τζέσικα Χάουσνερ «Το λουλούδι της ευτυχίας».