9 ταινίες αναζητούν αγαλματάκι…
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις ταινίες, που είναι υποψήφιες για το σημαντικότερο βραβείο της βραδιάς των Όσκαρ: το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.
Ο “οσκαρικός πυρετός” εντείνεται και εμείς ήδη μετράμε αντίστροφα για τα φετινά βραβεία Όσκαρ που θα προβληθούν την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου αποκλειστικά στην COSMOTE TV.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι έχουμε μόλις δύο εβδομάδες για να παρακολουθήσουμε τις ταινίες, που είναι υποψήφιες για το σημαντικότερο βραβείο της βραδιάς, το “Όσκαρ καλύτερης ταινίας“. Εμείς για να σας βοηθήσουμε, συγκεντρώσαμε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις 9 υποψήφιες ταινίες, από τους συντελεστές και τους πρωταγωνιστές, μέχρι και τις κριτικές που έχουν λάβει μέχρι τώρα.
1917 ΥπόθεσηΣτην καρδιά του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, δύο νεαροί Βρετανοί στρατιώτες, ο Σκόφιλντ (Τζορτζ Μακέι) και ο Μπλέικ (Ντιν-Τσαρλς Τσάπμαν) αναλαμβάνουν μια δύσκολη και επικίνδυνη αποστολή. Σε μια μάχη ενάντια στο χρόνο, πρέπει να περάσουν στα εδάφη του αντιπάλου και να παραδώσουν ένα μήνυμα που θα σταματήσει μια θανάσιμη επίθεση σε εκατοντάδες στρατιώτες, ανάμεσα στους οποίους είναι και ο αδερφός του Μπλέικ.
“Συνεπής στο λεπτομερές σχέδιο που χάραξε και με μια ασύλληπτη σκηνοθετική απόδοση ο Σαμ Μέντες κατασκευάζει ένα έργο πνοής που βασίζεται στα απομνημονεύματα του παππού του Άλφρεντ Μέντες που πήρε μέρος στον Μεγάλο Πόλεμο και μας βάζει κυριολεκτικά στην καρδιά του πολέμου. Πολλά από τα εύσημα πιστώνονται στον διευθυντή φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς.” Ολόκληρη η κριτική εδώ.
Το “1917” έχει κερδίσει ήδη την Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας (Sam Mendes), αλλά και βραβείο Σκηνοθεσίας στα Critics’ Choice Awards, ενώ έχει 10 υποψηφιότητες στα Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Πρωτότυπης Μουσικής, Φωτογραφίας, Διεύθυνσης Παραγωγής, Οπτικών Εφέ, Μοντάζ, Μακιγιάζ και Κομμώσεις) και 9 υποψηφιότητες στα BAFTA’s (μεταξύ άλλων Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Βρετανικής Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπης Μουσικής κ.α.)
JokerΠάντα μόνος ανάμεσα στο πλήθος, ο Άρθουρ Φλεκ (Χοακίν Φίνιξ) αναζητά να συνδεθεί. Καθώς περιφέρεται στην εχθρική Γκόθαμ, ο Άρθουρ φοράει δύο μάσκες. Τη μία τη βάφει ο ίδιος στο πρόσωπο του κάθε πρωί που δουλεύει ως κλόουν. Τη δεύτερη δεν μπορεί να τη βγάλει ποτέ. Είναι η μεταμφίεση που κρύβει τη μάταιη προσπάθεια του να γίνει μέρος του κόσμου γύρω του. Ορφανός από πατέρα, ο Άρθουρ έχει μία αδύναμη μητέρα, που τον φωνάζει Happy, το παρατσούκλι που του καλλιεργεί ένα μόνιμο, σπασμωδικό χαμόγελο για να κρύψει τον πόνο του. Αλλά, κάθε φορά που τον περιγελούν, αυτός ο κοινωνικά απόβλητος άντρας εκτροχιάζεται ακόμα περισσότερο.
Κριτική“Κάποτε έρχονται αυτές οι ταινίες από το πουθενά που κάνουν όχι απλώς θόρυβο αλλά γράφουν ιστορία κάνοντας πρωτοφανή σαματά! Σαν αυτή του Φίλιπς που ορθά διέγνωσε ότι το κεφάλαιο Τζόκερ δεν τελείωσε με την ερμηνεία ζωής -κυριολεκτικά- του Χιθ Λέτζερ αλλά έχει ακόμη κάτι να πει γύρω από το σύμβολο του σαλεμένου κλόουν. Ο σκηνοθέτης του «Hangover» θεωρητικά συνεχίζει στην κωμική πλευρά του κινηματογραφικού ονείρου αν και το κομιξάδικο «Joker» του είναι τόσο κατάμαυρο και θλιβερό που δεν αφήνει πολλά περιθώρια γέλιου. Καμιά ευκολία, κανένα συμβατικό κόλπο, καμία διάθεση ηρωοποίησης.”
Ολόκληρη η κριτική εδώ.
Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο Αλ Πατσίνο και ο Τζο Πέσι πρωταγωνιστούν στον «Ιρλανδό» του Μάρτιν Σκορσέζε, μια επική ιστορία για το οργανωμένο έγκλημα στη μεταπολεμική Αμερική, μέσα από τα μάτια του βετεράνου του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου Φρανκ Σίραν, ενός απατεώνα και εκτελεστή που συνεργάστηκε με διαβόητες μορφές του 20ού αιώνα. Καλύπτοντας διαφορετικές δεκαετίες, η ταινία παρουσιάζει ένα από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια της Αμερικανικής Ιστορίας, την εξαφάνιση του θρυλικού ηγέτη του εργατικού συνδικάτου Τζίμι Χόφα, και μας ταξιδεύει με μοναδικό τρόπο στα μυστικά μονοπάτια του οργανωμένου εγκλήματος: τις εσωτερικές διαδικασίες, τις αντιπαλότητες και τις διασυνδέσεις με πολιτικούς.
Κριτική“Ένα έπος τρεισήμισι ωρών απλωμένο σε μια διάρκεια σχεδόν μισού αιώνα, χτισμένο σε αυθεντικά ιστορικά γεγονότα και με αφηγητή ένα τυπικό σκορσεζικό αντιήρωα, αντίστοιχο με εκείνο του Ρέι Λιότα στα «Καλά Παιδιά» [… ] Τα καταφέρνει απόλυτα χάρη σε μια ανεπανάληπτα δυναμική γραφή που εντυπωσιάζει με το οίστρο, τη φρεσκάδα και κυρίως την ωριμότητα – ένα απόσταγμα πείρας και σοφίας- με την οποία επιλέγει να χτίσει την ταινία του.”
Ολόκληρη η κριτική εδώ.
Μεταξύ άλλων, η ταινία έχει λάβει άλλες 9 υποψηφιότητες στα Όσκαρ και δέκα υποψηφιότητες στα BAFTA, όπως Σκηνοθεσίας, Β’ Ανδρικού Ρόλου για τους Πατσίνο και Πέσι, Προσαρμοσμένου Σεναρίου, αλλά και πέντε υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες, μεταξύ των οποίων το βραβείο Καλύτερης Δραματικής Ταινίας. Στα Critics’ Choice Awards κέρδισε Βραβείο για το Καστ του. Για το National Board of Review, και την Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης ανακηρύχθηκε Καλύτερη Ταινία για το 2019.
Παράσιτα (Parasite)
Κριτική
“Το αιχμηρό πολιτικό σχόλιο δεν «καπελώνει» την κινηματογραφική γοητεία ενός φιλμ που έχει σπάνιες καλλιτεχνικές αρετές και γίνεται όλο και πιο συναρπαστικό όσο προχωρά η πλοκή. Η μία ανατροπή φέρνει την άλλη, το χτίσιμο των χαρακτήρων γίνεται με στέρεα υλικά (απομακρύνοντας την υποψία της καρικατούρας που ίσχυε αρχικά), το χιούμορ διαθέτει υπόγεια ειρωνεία ανακατεμένη με μια σοφία ζωής τρομακτικής απλότητας, η σύγκρουση των δύο κόσμων γίνεται με απρόσμενη φαντασία και σασπένς.”
Ολόκληρη κριτική εδώ.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν Χο (Snowpiercer, Okja)
Σενάριο: Μπονγκ Τζουν Χο
Παίζουν: Σονγκ Κανγκ Χο, Λι Σαν Κουν, Τσο Γέο
Κάποτε στο Χόλλυγουντ (Once Upon a Time…in Hollywood)
ΥπόθεσηΗ ταινία του Quentin Tarantino επισκέπτεται το Λος Άντζελες του 1969, όπου όλα αλλάζουν, καθώς ο τηλεοπτικός αστέρας Rick Dalton (Leonardo DiCaprio) και ο για πολλά χρόνια κασκαντέρ του Cliff Booth (Brad Pitt) κινούνται στη νέα βιομηχανία του θεάματος, την οποία με δυσκολία αναγνωρίζουν πια. Η ένατη ταινία του δημιουργού ξετυλίγει διαφορετικές ιστορίες μέσα από ένα πολυάριθμο καστ και αποτίνει φόρο τιμής στις τελευταίες στιγμές της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ.
Ολόκληρη η κριτική εδώ.
Ολόκληρη η κριτική εδώ.
Το Jojo Rabbit απέσπασε άλλες πέντε υποψηφιότητες στα Όσκαρ 2020, όπως Β’ Γυναικείου Ρόλου για την Σκάρλετ Τζοχάνσον, και καλύτερο προσαρμοσμένου Σεναρίου. Στις Χρυσές Σφαίρες ήταν υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας (Μιούζικαλ ή Κωμωδία) και Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον Ντέιβις. Στα BAFTA είναι επίσης υποψήφιο για 6 βραβεία, μεταξύ των οποίων το βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου, Προσαρμοσμένου Σεναρίου και Πρωτότυπης Μουσικής. Στο Φεστιβάλ του Τορόντο κέρδισε το βραβείο της πιο Δημοφιλούς Ταινίας της Χρονιάς.
Ιστορία Γάμου (Marriage Story)Ο Τσάρλι και η Νικόλ χωρίζουν μετά από δέκα χρόνια γάμου. Ο Τσάρλι ανεβάζει τα δικά του θεατρικά έργα στο off Broadway κι έχει το δικό του θίασο στον οποίο πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η Νικόλ, η οποία εγκατέλειψε μια πολλά υποσχόμενη καριέρα ως ηθοποιός σε χολιγουντιανές νεανικές κωμωδίες για να αφοσιωθεί στο καλλιτεχνικό όραμα του πρώτου. Τώρα όμως ήρθε η ώρα να χωρίσουν οι δρόμοι τους-η Νικόλ έχει αποφασίσει να επιστρέψει στο L.A. για να συνεχίσει την καριέρα που διέκοψε απότομα- αλλά υπάρχει ένα σοβαρό εμπόδιο: ο 8χρονος γιος τους Χένρι του οποίου την επιμέλεια διεκδικούν και οι δύο.
Κριτική“Δράμα και χιούμορ έχουν τον κατάλληλο ρυθμό και τις σωστές εναλλαγές στην πλοκή, η απόσταση τόσο από τους χαρακτήρες όσο και από τον καταλογισμό ευθυνών είναι δίκαια μοιρασμένη, το κομμάτι του ρεαλισμού είναι έντεχνα και λειτουργικά τοποθετημένο στην ιστορία. Κυρίως όμως είναι η ανάπτυξη των χαρακτήρων – προσέξτε πόσο μεθοδικά και αβίαστα ο Μπάουμπακ μεταφέρει την σταδιακή αλλαγή στο συναίσθημα αλλά και τη συμπεριφορά των δύο ηρώων- και οι θαυμάσιες ερμηνείες που κάνουν το φιλμ μια δυνατή και επώδυνη (το δράμα από τη μέση και μετά αρχίζει να έχει το πάνω χέρι με αποκορύφωμα το συγκλονιστικό φινάλε) ανατομία των σύγχρονων σχέσεων και του θεσμού του γάμου.”
Ολόκληρη η κριτική εδώ.
Η ταινία έλαβε 6 υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες και κέρδισε το βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της Λόρα Ντέρν. Στα BAFTA και τα Όσκαρ 2020 είναι προτεινόμενο για 5 βραβεία: Α’ Ανδρικού Ρόλου (Adam Driver), Α’ Γυναικείου Ρόλου (Scarlett Johansson), Β’ Γυναικείου Ρόλου (Laura Dern), Πρωτότυπου Σεναρίου, Καλύτερου Κάστινγκ(στα BAFTA) και Πρωτότυπης Μουσικής (στα Όσκαρ).
Κόντρα σε όλα (Ford V Ferrari) ΥπόθεσηH πραγματική ιστορία του σχεδιαστή αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι και του επαγγελματία οδηγού Κεν Μάιλς, οι οποίοι έδωσαν μάχη ενάντια σε όλους προκειμένου να κατασκευάσουν ένα επαναστατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα αντιμετώπιζε στα ίσα τα αυτοκίνητα της Φεράρι στον περίφημο αγώνα των 24 ωρών του Λε Μαν στη Γαλλία το 1966.
Κριτική“Η γραφή του Τζέιμς Μάνγκολντ κατευθύνεται προς την σωστή πορεία όταν αφήνει κατά μέρος την κόντρα των δύο κροίσων της αυτοκινητοβιομηχανίας (ο Έντσο Φεράρι και ο Χένρι Φορντ) για να εστιάσει στις εσωτερικές διαμάχες της Φορντ και κυρίως στον προσωπικό αγώνα των δύο φίλων για να υπερνικήσουν όλα τα εμπόδια. Εκεί είναι που το αδάμαστο πνεύμα του βρετανού οδηγού Κεν Μάιλς και η παροιμιώδης καπατσοσύνη του Κάρολ Σέλμπι (γνήσιοι εκπρόσωποι ενός ρομαντισμού που χάνεται) επιχείρησαν να βάλουν φρένο στις ορέξεις των άσπονδων εχθρών τους ώστε να γράψουν ιστορία.”
Ολόκληρη η κριτική εδώ.
Η ταινία κέρδισε άλλες 3 υποψηφιότητες στα Όσκαρ (Μοντάζ, Μιξάζ και Μοντάζ Ήχου), καθώς και μία υποψηφιότητα για το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον Christian Bale στις Χρυσές Σφαίρες και στα SAG Awards.
Μικρές Κυρίες (Little Women)
ΥπόθεσηΗ σεναριογράφος και σκηνοθέτης Greta Gerwig (Lady Bird) με τις Μικρές Κυρίες της κατάφερε να δώσει μια νέα πνοή στην κλασσική νουβέλα και στα γραπτά της Louisa May Alcott και να ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα της Jo March, το συγγραφικό alter ego της, που αντανακλά στην μυθιστορηματική ζωή της. Στην εκδοχή της Gerwig, η γεμάτη αγάπη ιστορία της οικογένειας March – τέσσερα νεαρά κορίτσια, η καθεμία από τις οποίες είναι αποφασισμένη να ζήσει την ζωή της όπως θέλει – είναι άφθαρτη μέσα στο χρόνο και παράλληλα, στέκει επίκαιρη.
Κριτική
“Η Greta Gerwig ζωντανεύει την οικογένεια March όπως κανείς άλλος δεν το έχει καταφέρει. Μία τονωτικά επίκαιρη εκδοχή των “Μικρών Κυρίων” που έγινε με σεβασμό και δεν θα μπορούσε να έχει κυκλοφορήσει σε καλύτερη περίοδο. Το 150χρονο μυθιστόρημα δεν έχει μοιάσει ποτέ τόσο ζωντανό.” –The Guardian
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Γκρέτα Γκέργουικ (Lady Bird)
Σενάριο: Γκρέτα Γκέργουικ
Παίζουν: Saoirse Ronan, Florence Pugh, Emma Watson, Timothee Chalamet, Louis Garrel, Laura Dern, Chris Cooper, Meryl Streep
Βραβεία και Υποψηφιότητες
Στα Όσκαρ έχει λάβει υποψηφιότητες σε άλλες 5 κατηγορίες, Α’ και Β’ Γυναικείου Ρόλου και Προσαρμοσμένου Σεναρίου, Πρωτότυπης Μουσικής και Κοστουμιών, ενώ για τις ίδιες κατηγορίες είναι υποψήφια και στα BAFTA. Παράλληλα, ήταν υποψήφιο για δύο Χρυσές Σφαίρες, Α’ Γυναικείου Ρόλου σε Δραματική Ταινία και Πρωτότυπης Μουσικής.
Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, μη χάσετε ζωντανά από τις 11.30 μ.μ. τις αφίξεις στο κόκκινο χαλί με live σχολιασμό από τον Γιώργο Σατσίδη και τη Χριστίνα Μπίθα στο Dolby Theatre στο Λος Άντζελες και στη 1.30 π.μ το pre show, αποκλειστικά στην COSMOTE TV.
Το αποκορύφωμα της βραδιάς έρχεται με την τελετή απονομής στις 03.00 π.μ., την οποία θα απολαύσουμε στο COSMOTE CINEMA 1HD με τον πρωτότυπο ήχο ή στο COSMOTE CINEMA OSCARS HD.