Φως στο σκοτάδι
Ο Κέισι Άφλεκ εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του στον τριπλό ρόλο του ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής με τούτο το δυστοπικό δράμα γύρω από τη σχέση ενός πατέρα και της μικρής κόρης του.
Υπόθεση
Το ριψοκίνδυνο ταξίδι ενός πατέρα και της 10χρονης κόρης του στα ερημικά περίχωρα της αμερικανικής κοινωνίας ύστερα από πανδημία που εξαφάνισε τον μισό πληθυσμό της Γης και κυρίως το θηλυκό. Καθώς ο πατέρας παλεύει να προστατέψει την κόρη του αναγκάζεται να τη μεταμφιέσει σε αγόρι.
«Η ανθρωπότητα δεν πάει καλά»
Η ιστορία του Κέισι Άφλεκ κινείται σε δύο βασικές και παράλληλες γραμμές. Στη μία υπάρχει η αγωνία για το μέλλον της ανθρωπότητας και στην άλλη η αγωνία της προστασίας του κοριτσιού από τον πατέρα του. Η ατμόσφαιρα που φτιάχνει ο Άφλεκ είναι ακαταμάχητη. Σε υποβάλλει σε τρομερό στρες και εγρήγορση – ο θεατής συμπάσχει με τον ήρωα κάθε φορά που προσπαθεί να εφευρίσκει τρόπους ώστε να μπορέσουν αποδράσουν από τα μέρη που κατασκηνώνουν στην περίπτωση που γίνουν αντιληπτοί σε αγνώστους- από το αρχικό μέχρι και το τελικό πλάνο. Είναι γεγονός ότι διατηρεί συγγένεια με αρκετά δυστοπικά φιλμ και σειρές -από το «Ο δρόμος» του Τζον Χίλκοουτ μέχρι το τηλεοπτικό «The handmaid’s tale»- όμως καταφέρνει να διατυπώσει τη δική του «φωνή» (ένα συγκινητικό μείγμα από τρυφερές εξομολογήσεις και σκληρές αλήθειες στους διαλόγους πατέρα-κόρης) στο ιδιότυπο road movie του.
Ο Άφλεκ είναι απρόβλεπτα φιλόδοξος και απρόσμενα αποτελεσματικός στο δεύτερο μόλις φιλμ που σκηνοθετεί, δέκα χρόνια μετά από το ψευδοντοκιμαντέρ «H’m still here» με τον μετέωρο μεταξύ σινεμά και μουσικής Χοακίν Φίνιξ να πρωταγωνιστεί. Στην τραχιά και γεμάτη βιβλικές παραβολές περιπλάνηση του πρωταγωνιστικού ζευγαριού, προσθέτει εμβόλιμες ποιητικές εικόνες που προσδίδουν ακόμη περαιτέρω γοητεία στην σημειολογική ανάλυση του φιλμ.
Κυρίως το «Φως στο σκοτάδι» θα σας γονατίσει λόγω της συγκίνησης και της απλότητας με την οποία χτίζει τη δύναμη της ιστορίας του. Μια ιστορίας για την αυθεντική, ακατανίκητη και αξεπέραστη αγάπη που τα νικάει όλα. Και πάνω από όλα ένας ύμνος για τη γυναίκα και τα όσα συμβολίζει. Στις ωραιότερες και πιο φωτεινές εικόνες του φιλμ κυρίως Εκείνη πρωταγωνιστεί.