MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Καν’ το όπως η Γκουίνεθ: Ψυχεδελικά μανιτάρια και γιόγκα στο χιόνι!

Η Γκουίνεθ Πάλτροου και η ομάδα της δοκιμάζουν παραισθησιογόνα μανιτάρια, γιόγκα στο χιόνι, ενεργειακή θεραπεία, μέντιουμ και μας μεταφέρουν τις εμπειρίες τους.

author-image Τατιάνα Γεωργακοπούλου

Από τη στιγμή που η νέα σειρά της Γκουίνεθ Πάλτροου, με τίτλο “The Goop Lab” έκανε πρεμιέρα ακριβώς πριν ένα μήνα στο Netflix, οι αντιδράσεις -θετικές αλλά και αρνητικές- ήταν άμεσες.

Η Γκουίνεθ Πάλτροου και η εταιρεία της, Goop, μας έχουν απασχολήσει ξανά στο παρελθόν με τα εκκεντρικά και για πολλούς υπερ-τιμημένα προϊόντα και υπηρεσίες που προτείνουν στην ιστοσελίδα τους. Έτσι, όλοι περίμεναν με ανυπομονησία την νέα αυτή σειρά, που θα μας έβαζε στον κόσμο του πιο πρωτοποριακού lifestyle brand -όπως αποκαλεί η Πάλτροου το Goop.

Σε έξι επεισόδια 30 λεπτών, οι υπάλληλοι του Goop και η ίδια η Γκουίνεθ εξερεύνησαν έξι διαφορετικά θέματα-ταμπού, από την “χιονο-γιόγκα” μέχρι και τη χρήση ψυχεδελικών μανιταριών για την καταπολέμηση του άγχους και της κατάθλιψης. Σίγουρα, το να δοκιμάζει μια σταρ του Χόλλυγουντ και οι υπάλληλοι της (όχι μόνο οι συντάκτες, αλλά και οι τεχνικοί και λογιστές) τόσο αμφιλεγόμενες πρακτικές δεν είναι κάτι που συνηθίζεται, αλλά αυτή ακριβώς είναι η καινοτομία που φέρνει το Goop και η Γκουίνεθ Πάλτροου.

Η Γκουίνεθ Πάλτροου στην πρεμιέρα του Goop Lab

Τελικά τι είναι το Goop;

Σίγουρα αυτή τη στιγμή πολλοί αναρωτιέστε τι ακριβώς είναι το Goop. Το όνομα του προκύπτει από τα αρχικά της Gwyneth Paltrow και δύο “oo” που κάνουν μια ιστοσελίδα “googleable,” δηλαδή να εμφανίζεται πιο εύκολα πρώτη στα αποτελέσματα της Google. Ιδρύθηκε από την Γκουίνεθ Πάλτροου το 2008, όταν η ηθοποιός συνειδητοποίησε ότι η κλίση της ήταν κάτι παραπάνω από “τα παθιασμένα φιλιά με τον Ματ Ντέιμον στις οθόνες μας.”

Αποτελεί ουσιαστικά ένα “brand” για τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Προτείνει υπηρεσίες, προϊόντα, πρακτικές και συμβουλές για μία καλύτερη ζωή, τα οποία συνήθως μπορεί κανείς να προμηθευτεί από το αντίστοιχο e-shop της ιστοσελίδας. Σκοπός της Γκουίνεθ Πάλτροου, σύμφωνα με τα λεγόμενα της, είναι η βελτιστοποίηση του εαυτού μας, να βρεθούν όλοι οι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αξιοποιήσουμε καλύτερα τον χρόνο που έχουμε στη Γη.

Τα λεγόμενα “jade eggs” πωλούνται ακόμα από το Goop

Φυσικά, στους περισσότερους το Goop έγινε γνωστό μετά τον σάλο με τα ενδοκόλπια αυγά νεφρίτη αξίας 66 δολαρίων που πουλούσε το e-shop και υποσχόταν μια σειρά διαφορετικών ευεργετικών ιδιοτήτων, από “ορμονική εξισορρόπηση” μέχρι και “τόνωση της σεξουαλικότητας.” Η επιστημονική κοινότητα κατακεραύνωσε την Γκουίνεθ Πάλτροου και τους “ανυπόστατους, αντι-επιστημονικούς και επικίνδυνους” ισχυρισμούς της. Αυτό μάλιστα κατέληξε σε δίκη και ένα πρόστιμο αξίας 145 χιλιάδων δολαρίων που η Πάλτροου ως CEO της εταιρείας έπρεπε να πληρώσει.

Βέβαια, οι κατηγορίες κατά του Goop όχι μόνο δεν έπληξαν την αξιοπιστία του brand, αλλά οδήγησαν σε άνευ προηγουμένου επισκεψιμότητα του e-shop, ενώ από τότε η “αυτοκρατορία” της Πάλτροου διαγράφει μόνο ανοδική πορεία.

Ο θαυμαστός κόσμος του Goop στο Netflix

Αυτή η αδιάκοπη επιτυχία του Goop οδήγησε σε όλο και περισσότερο ενδιαφέρον για τις πρακτικές που προτείνει η Γκουίνεθ και η ομάδα της. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα του “The Goop Lab,” μιας σειράς έξι επεισοδίων όπου η Πάλτροου, η αρχισυντάκτρια της ιστοσελίδας Elise Loehnen και (διαφορετικοί κάθε φορά) υπάλληλοι του Goop εξερευνούν θέματα, όπως η ενεργειακή θεραπεία, η χρήση παραισθησιογόνων ναρκωτικών, η γυναικεία σεξουαλικότητα και πολλά άλλα.

Όπως εξηγεί και η Loehnen στο teaser του Goop Lab “αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε στο Goop είναι να εξερευνήσουμε ιδέες που μπορεί να φαίνονται εξωφρενικές ή και τρομακτικές, ώστε οι αναγνώστες μας να έχουν όλες τις πληροφορίες και να αποφασίσουν μόνοι τους.” Φυσικά, προς αποφυγήν περισσότερων αντιδράσεων πριν από κάθε επεισόδιο το Netflix προειδοποιεί: “Η σειρά που πρόκειται να παρακολουθήσετε έχει ψυχαγωγικούς και πληροφοριακούς σκοπούς – δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές.

“Το ταξίδι προς τη θεραπεία” με παραισθησιογόνα μανιτάρια

Από το πρώτο επεισόδιο του “Goop Lab” καταλαβαίνουμε αμέσως γιατί το Netflix ένιωσε την ανάγκη να κάνει την παραπάνω δήλωση. Με τίτλο “Το ταξίδι προς τη θεραπεία” αυτό το επεισόδιο αφορά τη χρήση παραισθησιογόνων μανιταριών για την καταπολέμηση του άγχους, της κατάθλιψης και γενικά ψυχολογικά τραυματικών εμπειριών. Οι υπάλληλοι που επέλεξαν να πάνε στην Τζαμάικα για να εξερευνήσουν από πρώτο χέρι το θέμα αυτό, δοκίμασαν μπροστά στην κάμερα “μαγικά” μανιτάρια. Έκλαψαν, γέλασαν, είχαν παραισθήσεις, βίωσαν κάθε παρενέργεια των μανιταριών χωρίς ντροπή και λογοκρισία.

View this post on Instagram

We sent goop staffers to Jamaica to try magic mushrooms. They came back psychonauts. I’m so proud of #ThegoopLab – watch all six episodes on Friday Jan 24 on Netflix.

A post shared by Gwyneth Paltrow (@gwynethpaltrow) on

Όπως κάθε επεισόδιο, έτσι και αυτό ξεκινάει με την Paltrow και την Loehnen σε έναν καναπέ να κάνουν ερωτήσεις σε έναν ειδικό επαγγελματία της κάθε πρακτικής και έναν επιστήμονα του κλάδου. Στη συνέχεια διάφοροι άνθρωποι με πραγματικές ιστορίες μοιράζονται μαζί μας τις εμπειρίες τους για το κάθε θέμα. Σε αυτές τις μαρτυρίες έρχονται να “κολλήσουν” και οι εμπειρίες των “Goopers” -εκ των οποίων ένας κατέληξε ότι η ψυχοθεραπεία με τα παραισθησιογόνα μανιτάρια ήταν η πιο σημαντική εμπειρία της ζωής του.

“Παγωμένη παρηγοριά”

Η ομάδα του Goop με τον Wif Hof, ειδικό στην “χιονο-γιόγκα”

Σε αυτό το επεισόδιο, η Γκουίνεθ Πάλτροου θέλησε να μας εισάγει σε μια από τις λιγότερο αμφιλεγόμενες προτάσεις του Goop: τη “χιονο-γιόγκα.” Έξι υπάλληλοι της Γκουίνεθ ταξίδεψαν στην Λίμνη Τάχο και δοκίμασαν να κάνουν γιόγκα στο χιόνι με μαγιο -αφού έχουν ήδη βουτήξει σε νερό 7 βαθμών Κελσίου, φυσικά υπό τις οδηγίες του Ολλανδού “wellness coach” Wim Hof. Ο Hof ισχυρίζεται ότι με την έκθεση στο κρύο και μία συγκεκριμένη τεχνική αναπνοών (την λεγόμενη Μέθοδο Wim Hof) έχει κάνει τον οργανισμό του πιο “αλκαλικό,” δηλαδή δεν αρρωσταίνει! Στην πιο τρομακτική και εξωπραγματική στιγμή του επεισοδίου, βλέπουμε τον Hof να εξηγεί πως δεν αρρώστησε, ακόμα και όταν του χορήγησαν βακτήρια E Coli!

“Δική μας η ευχαρίστηση”

Άλλο ένα “must” επεισόδιο είναι αυτό αυτό με την Betty Dodson, την ​90χρονη γκουρού της γυναικείας σεξουαλικότητας. Ένα μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που ακόμα και οι μεγαλύτεροι κριτές του Goop αναγνώρισαν ως σημαντικό. “Σε έναν κόσμο που αποθαρρύνει τις γυναίκες από το να εξερευνήσουν την σεξουαλικότητα τους” σύμφωνα με την Dodson, ένα επεισόδιο που μιλάει ανοιχτά για την γυναικεία ικανοποίηση είναι το λιγότερο πρωτοποριακό.

Η διάσημη Betty Dodson έδωσε τις συμβουλές στην Platrow και τη συνεργάτη της Elisa Loehnen

Φυσικά, οι υπάλληλοι του Goop δεν δοκίμασαν στην κάμερα τις τεχνικές της Betty Dodson -αυτό θα ήταν “εφιάλτης για το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού” όπως αστειεύεται η Loehnen. Είδαμε, όμως, μία πραγματική γυναίκα να δοκιμάζει την “μέθοδο της Dodson” στην κάμερα χωρίς κανένα ίχνος φετιχισμού -πράγμα ασυνήθιστο, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια του επεισοδίου βλέπουμε γυμνά σώματα πραγματικών γυναικών, χωρίς ρετουσάρισμα και λογοκρισία.

Θεραπευτική ενέργεια και…μέντιουμ

Σε αυτά τα δύο επεισόδια αρχίζουν τα προβλήματα με το Goop Lab ως τα πιο “αντι-επιστημονικά” θέματα που προκάλεσαν τις περισσότερες αντιδράσεις. Εδώ η Πάλτροου και οι συνεργάτες της προσπαθούν να μας πείσουν δύο εξίσου εξωφρενικά πράγματα. Από την μία, ισχυρίζονται ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε τη δυνατότητα της διαίσθησης που φτάνει μέχρι και την γνώση και επικοινωνία με τον “άλλον κόσμο,” κάτι που καταφέρνει η έμπιστη μέντιουμ της Γκουίνεθ μπροστά σε όλους. Από την άλλη, παρακολουθούμε τον επίσης έμπιστο και ειδικό θεραπευτή της Γκουίνεθ αλλά και της χορεύτριας Τζούλιαν Χαφ, να “θεραπεύει” ανθρώπους από το άγχος χωρίς να τους ακουμπάει, μόνο με την χρήση της “ενέργειας” που έχουν στο σώμα τους.

Η Gwyneth Paltrow με την αρχισυντάκτρια του Goop, Elisa Loehnen, στον καναπέ του Goop Lab

Ποια η ετυμηγορία για το Goop Lab;

Σίγουρα πολλά από τα θέματα που πραγματεύεται το “Goop Lab” και ίσως τα περισσότερα από αυτά που προτείνει η Γκουίνεθ Πάλτροου καθημερινά στην ιστοσελίδα της είναι τουλάχιστον αμφισβητίσιμα. Ό,τι δεν υποστηρίζεται από την πλειοψηφία της επιστημονικής κοινότητας απλά δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό. Παρ’ όλ’ αυτά, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι κάθε επεισόδιο του Goop Lab, καθώς και οι προτάσεις της Γκουίνεθ Πάλτροου είναι πάντα ενδιαφέροντα.

Φαίνεται ότι το μυστικό της επιτυχίας του Goop και φυσικά και του “Goop Lab” είναι η ίδια η Γκουίνεθ Πάλτροου και οι επιχειρηματικές της ιδέες. Από την αρχή συνειδητοποίησε τη δύναμη του διαδικτύου και των σόσιαλ μίντια ως πλατφόρμα για να μοιραστεί τις απόψεις και τις συμβουλές της για μια ευτυχισμένη ζωή. Και φυσικά γνώριζε ότι ένα “παράθυρο” στον κόσμο μιας τόσο διάσημης ηθοποιού δεν γινόταν παρά να τραβήξει την προσοχή και τα βλέμματα εκατοντάδων χιλιάδων αναγνωστών.

Από την άλλη, έχει πλήρη επίγνωση τόσο των πρακτικών και προϊόντων που προτείνει, όσο και του αναγνωστικού κοινού της. Έτσι, η ίδια και η ομάδα της κάνουν όλα όσα έχουν σκεφτεί να δοκιμάσουν οι αναγνώστες της, αλλά διστάζουν λόγω της περιορισμένης έρευνας και των γνώσεων πάνω στα συγκεκριμένα θέματα, που σίγουρα δεν εμπίπτουν στις πρακτικές της αποδεκτής και διαδεδομένης δυτικής ιατρικής. Πρακτικές που δεν προορίζονται τόσο για την ανακούφιση του σωματικού πόνου, αλλά έχουν ως στόχο την καταπολέμηση ψυχολογικών ασθενειών, όπως είναι το άγχος και η κατάθλιψη, που βασανίζει εκατομμύρια ανθρώπους στον σύγχρονο κόσμο. Το κάνει για το κοινό της, ώστε οποιοσδήποτε έχει δει το “Goop Lab” να μπορεί να αποφασίσει μόνος του για την αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα κάθε πρακτικής.

Περισσότερα από ShowBiz