Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Δωρεάν ψηφιακή πρόσβαση σε θεατρικά προγράμματα του 20ου αι.
Μένουμε σπίτι και «ταξιδεύουμε» στην θεατρική ζωή μας, μέσα από ένα πλούσιο, ψηφιακό αρχείο θεατρικών προγραμμάτων, το οποίο διατίθεται δωρεάν από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Με το σύνθημα «Η Τέχνη είναι για όλους! Η Τέχνη ανήκει σε όλους!», το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης μας φέρνει κοντά, μέσα από ένα «ταξίδι» στο θεατρικό παρελθόν. Το Ίδρυμα διαθέτει διαδικτυακά ένα ιδιαίτερα πολύτιμο αρχείο Θεατρικών Προγραμμάτων του 20ου αιώνα, στο οποίο περιλαμβάνονται ψηφιοποιημένα 610 πρωτότυπα θεατρικά προγράμματα που έχουν εκδοθεί από το 1949 μέχρι και το 1999.
Τι περιλαμβάνει η συλλογήΗ συλλογή, η οποία διατίθεται από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, εμπεριέχει σπάνιες εκδόσεις προγραμμάτων του ελεύθερου θεάτρου, ελληνικών κρατικών σκηνών, επιλεγμένα προγράμματα σημαντικών γεγονότων – παραστάσεων (θέατρο, μουσική, χορός), καθώς επίσης και προγράμματα θιάσων του εξωτερικού στην Ελλάδα, αλλά και ελληνικών θιάσων στο εξωτερικό.
Το αρχείο ανήκει στον Γιώργο Γιολάση, έναν από τους πλέον αξιόλογους θεατράνθρωπους του 20ου αιώνα και το έχουν παραχωρήσει και επιμεληθεί η σύζυγός του Ελένη και οι γιοί του Ανδρέας και Δημήτρης Γιολάσης. Στο σύνολο του περιλαμβάνει πάνω από 1.000 θεατρικά προγράμματα.
Στα 610 θεατρικά προγράμματα που φιλοξενούνται στην παρούσα φάση, αποτυπώνεται με τον πλέον εναργή τρόπο, η εξέλιξη του θεάτρου στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα.
Ταυτόχρονα και τμήμα της εξέλιξης της εικαστικής τέχνης, δεδομένου ότι στα εξώφυλλα και τις εσωτερικές σελίδες των προγραμμάτων αυτών, αποτυπώνονται έργα κορυφαίων Ελλήνων εικαστικών, που δημιουργήθηκαν ειδικά για τις αντίστοιχες παραστάσεις, όπως ενδεικτικά : του Τσαρούχη, του Βασιλείου, του Εγγονόπουλου, του Μόραλη, του Μαλάμου, του Βακαλό, του Αργυράκη, του Μυταρά, των Βασίλη και Διονύση Φωτόπουλου, της Ζαραμπούκα, του Μπότσογλου, του Ανεμογιάννη και πολλών άλλων.
Παράλληλα όμως, μια άλλη «κρυφή» αλλά και ιδιαίτερα σημαντική αξία του αρχείου αυτού, αφορά στην πλήρη αποτύπωση και παρουσίαση όψεων της διαχρονικής εξέλιξης της έντυπης ελληνικής διαφήμισης, μέσα από τις σελίδες των προγραμμάτων αυτών.