MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
24
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΘΕΑΤΡΟ

Θέατρο του Νέου Κόσμου: περισσότερες από 30 παραστάσεις διαθέσιμες online

32 παραστάσεις έχουν ήδη ανέβει στο επίσημο κανάλι του θεάτρου στο YouTube, με ελεύθερη πρόσβαση για όλους, ενώ αναμένεται να ανέβουν κι άλλες το επόμενο διάστημα!

Monopoli Team | 14.04.2020

Σ’ αυτή την πρωτόγνωρη συγκυρία, που το θέατρο πλήττεται στον πυρήνα του, δηλαδή τη ζωντανή συνάντηση με το κοινό, το Θέατρο του Νέου Κόσμου ανεβάζει καθημερινά στο κανάλι του στο YouTube, με ελεύθερη πρόσβαση για όλους, μια σειρά από προηγούμενες παραστάσεις του.

Από τις 200 και πλέον παραστάσεις που έχουν παρουσιάσει στην 23χρονη πορεία τους, από το 1997 μέχρι σήμερα, κάνουν μία ενδεικτική επιλογή, που όμως καλύπτει ένα ευρύ ρεπερτόριο για όλες τις ηλικίες. 32 παραστάσεις έχουν ήδη ανέβει στο YouTube, ενώ θα προστίθενται κι άλλες το επόμενο διάστημα. Μείνετε συντονισμένοι.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Θεάτρου: «Μοναδικός σκοπός αυτής της κίνησης είναι η διατήρηση της επικοινωνίας με τους θεατρόφιλους που μένουν σπίτι –όπως όλοι μας αυτές τις μέρες – και η παροχή της δυνατότητας πρόσβασης στο καλό θέατρο για όποιον το επιθυμεί, παρά τα αναγκαία για τη δημόσια υγεία περιοριστικά μέτρα.

Οι βιντεοσκοπημένες παραστάσεις προσφέρονται στο κοινό με την επίγνωση ότι δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσουν τη μοναδική εμπειρία του μοιράσματος αισθήσεων, σκέψεων και συναισθημάτων που προσφέρει το ζωντανό θέατρο. Και με την ελπίδα ότι σύντομα θα συναντηθούμε ξανά στους θεατρικούς χώρους με υγεία και ασφάλεια. Καλή θέαση και Καλή Ανάσταση!»

Παραστάσεις που θα βρείτε online:

Κοινός Λόγος, της Έλλης Παπαδημητρίου

(Καλοκαίρι 1997)
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Σούλα Αθανασιάδου, Ανθή Ανδρεοπούλου, Όλγα Δαμάνη, Μαρία Κατσανδρή, Τζίνη Παπαδοπούλου
Παράσταση βασισμένη σε αφηγήσεις ανωνύμων γυναικών, που κατέγραψε η Έλλη Παπαδημητρίου και καλύπτουν το διάστημα από τις ειρηνικές μέρες στη Μικρά Ασία έως τον Εμφύλιο και τα κατοπινά δύσκολα χρόνια.
Η πρώτη παράσταση που ανέβηκε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στην αυλή, με ιδανικό σκηνικό για το παιχνίδι της φθοράς και της μνήμης τα χαλάσματα που έστεκαν ακόμα εκεί.

Δύο Θεοί, του Λένου Χρηστίδη

(1999-2000)
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Γεράσιμος Γεννατάς, Μανώλης Μαυροματάκης, Ντίνη Ρέντη, Γιώργος Μακρής, Αλέξανδρος Τσακίρης
Σ’ ένα όχι πολύ μακρινό μέλλον, δύο φίλοι, έγκλειστοι σε άσυλο κομπιουτεροπαθών, λίγο πριν το τέλος του κόσμου, αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν το «αντικείμενο του εθισμού» τους, έναν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, προκειμένου να καταγράψουν την Ιστορία της Ανθρωπότητας…
Η παράσταση εγκαινίασε τον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.

Οι σεξουαλικές νευρώσεις των γονιών μας, του Λούκας Μπαίρφους

(2005-2007)
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Κόρα Καρβούνη, Γιώτα Φέστα, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιώργος Γλάστρας, Μαίρη Σαουσοπούλου, Φώτης Θωμαΐδης, Ανδρέας Μαυραγάνης
«Τι είναι στ’ αλήθεια νορμάλ;» αναρωτιέται στις Σεξουαλικές νευρώσεις ο Λούκας Μπαίρφους, έχοντας στο επίκεντρο την Ντόρα, που με τον αφελή μιμητικό της τρόπο καθρεφτίζει τους συνανθρώπους της που θεωρούν τον εαυτό τους φιλελεύθερο, ανεκτικό και φωτισμένο. Κι όμως, οι αντιδράσεις προς την Ντόρα δείχνουν πόσα ταμπού κυριαρχούν στην κοινωνία, κι ακόμα πόσο δυσεύρετο είναι αυτό το νορμάλ και με πόσα μέτρα και σταθμά κρίνουν όσοι θεωρούνται ή προσπαθούν να είναι νορμάλ.

Τα κοκκινομπλέ πατίνια, του Σταύρου Τσιώλη

(2006)
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Λαέρτης Μαλκότσης, Γιώργος Νινιός, Χρήστος Στέργιογλου, Παντελής Δεντάκης
Ο Αργύρης ζει με τη μάνα του στο Παγκράτι. Μια μέρα, αναπάντεχα, κερδίζει από μεγάλη τράπεζα ως δώρο ένα ζευγάρι πατίνια, που ήταν πάντα παιδικό του όνειρο: να τρέχει ο ίδιος με αυτά για όλες τις δουλειές της μάνας του και να δίνει και βόλτες στην ωραιοτάτη πρώτη εξαδέλφη του Σουλτάνα!
Τα Κοκκινομπλέ πατίνια είναι το πρώτο θεατρικό έργο του γνωστού από τον κινηματογράφο Σταύρου Τσιώλη.

Καθόλου καλά, της Ούρσουλα Ράνι Σάρμα

(2007)
Μετάφραση: Έλλη Πετράντη
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Ιωάννα Παππά, Γιώργος Γάλλος, Όμηρος Πουλάκης
Δυο αδέρφια, η Κόρα και ο Μίκυ, ζουν σ’ ένα χωριό της Ιρλανδίας, απ’ όπου ονειρεύονται να δραπετεύσουν: Έχουν μεγαλώσει σ’ ένα περιβάλλον αδιαφορίας και εγκατάλειψης, με μοναδική αχτίδα στοργής τη θολή ανάμνηση της πρόωρα χαμένης μητέρας τους.

Κατερίνα Ισμαΐλοβα – Η λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ, βασισμένη στη νουβέλα του Νικολάι Λέσκοφ

(2007-2008)
Σκηνοθεσία: Μάρθα Φριντζήλα
Παίζουν: Μαρία Κεχαγιόγλου, Γιώργος Φριντζήλας, Λαέρτης Μαλκότσης, Δέσποινα Αναστάσογλου
Η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ είναι ένα παραμύθι για ένα κορίτσι που έπληττε. Ένα παραμύθι βλάσφημο και προκλητικό για ένα κορίτσι που αναζητώντας την ευτυχία γίνεται θύμα ενός ισχυρού πάθους, που την μετατρέπει σε θύτη και ξανά σε θύμα, μέχρι που την οδηγεί στην ταπείνωση και τον αφανισμό, ένα παραμύθι για την πορεία μιας  γυναίκας από το πάθος στην εμμονή κι από κει στο έγκλημα και την τιμωρία.

Εχθροί εξ αίματος, του Αρκά

(2008-2009)
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Λαέρτης Μαλκότσης, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Παντελής Δεντάκης
Οι Εχθροί εξ αίματος είναι το πρώτο θεατρικό έργο του Αρκά. Μια «ζωτικής σημασίας» κωμωδία με το γνωστό και ανατρεπτικό χιούμορ του συγγραφέα, που αναδεικνύει την μικρή μας κοινωνία μέσα από τα… σπλάχνα του οργανισμού μας.

Σφαγείο, του Ιλάν Χατσόρ

(2008-2009)
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Μιχάλης Οικονόμου, Γιώργος Παπαγεωργίου, Ορέστης Τζιόβας
Το Σφαγείο είναι ένα εμβληματικό έργο της ισραηλινής δραματουργίας, γραμμένο το 1990 από τον Ιλάν Χατσόρ, που σπούδαζε τότε θέατρο στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ. Έχει ήρωες τρία αδέρφια από την Παλαιστίνη και διαδραματίζεται σ’ ένα χωριό της Δυτικής Όχθης στη διάρκεια της πρώτης Ιντιφάντα. Το θέμα του, η σύγκρουση ανάμεσα σε αδέρφια, είναι παλιό όσο και η ανθρωπότητα, κι όμως πάντα νέο καθώς αλλάζουν οι συνθήκες που συνθλίβουν τις ανθρώπινες ζωές.

Τρωάδες, του Ευριπίδη

(2010)
Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Λυδία Κονιόρδου, Γιάννης Τσορτέκης, Μαρία Καλλιμάνη, Μαρία Κίτσου, Μιχάλης Οικονόμου, Αμαλία Τσεκούρα, Ιωάννα Κανελλοπούλου, Ορέστης Τζιόβας, Δήμητρα Λαρεντζάκη, Αιμιλία Βάλβη, Ειρήνη Τζανετουλάκου, Ελίτα Κουνάδη και ο μικρός Μιχάλης Καφούσιας
Μια από τις πιο δημοφιλείς σωζόμενες τραγωδίες ανέβηκε σε κλειστό χώρο, με οδηγό τη σκληρή διαχρονικότητά της. Η παράσταση παίχτηκε πρώτα στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και έπειτα δουλεύτηκε ξανά για ανοιχτούς χώρους και το καλοκαίρι 2010 περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα.

Το όνομά μου είναι Rachel Corrie

(2010-2011)
Σκηνοθεσία: Μάνια Παπαδημητρίου
Παίζουν: Δήμητρα Σύρου, Μάρω Αγρίτη
Εταιρεία Familia
Το έργο βασίζεται σε κείμενα της Αμερικανίδας ακτιβίστριας, τα οποία επιμελήθηκαν ο Alan Rickman και η Katharine Viner.
Μια νεαρή Αμερικανίδα Εβραία αποφασίζει να πάει στην Παλαιστίνη για να δει από κοντά την αλήθεια και να την κρίνει. Αυτά που αφηγείται δείχνουν μια τόσο φριχτή πραγματικότητα, την οποία αν κανείς βιώσει, το βλέμμα του δεν θα είναι ποτέ ξανά το ίδιο. Μπορείς όμως να επιβιώσεις με ένα τέτοιο βλέμμα;

Stallerhof, του Φραντς Ξάβερ Κρετς

(2012)
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Αμαλία Αρσένη, Μάνος Βακούσης, Μαρία Καλλιμάνη, Κώστας Τριανταφυλλόπουλος
Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται σε μια φάρμα της Βαυαρίας. Η πνευματικά καθυστερημένη Μπέππι υποφέρει από τη συναισθηματική ψυχρότητα των γονιών της, οι οποίοι, θύματα κι αυτοί της δικής τους άγνοιας, δεν την ενθαρρύνουν στο παραμικρό και τη σπρώχνουν όλο και περισσότερο στη μοναξιά. Ο μόνος που της δίνει σημασία είναι ο Ζεπ, εποχιακός εργάτης που δουλεύει κοντά τους, ένας αδέξιος, μοναχικός άντρας λίγο πριν από τη σύνταξη.

Μια παράξενη ερωτική σχέση θα αναπτυχθεί ανάμεσα στο κορίτσι και τον ηλικιωμένο άντρα, μια σχέση ανάμεσα στην κακοποίηση και την τρυφερότητα, που θα έρθει στο φως όταν η μικρή θα είναι ήδη έγκυος.

Εκκλησιάζουσες, του Αριστοφάνη

(Καλοκαίρι 2012 -Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου)
Απόδοση: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Κώστας Κόκλας, Στράτος Χρήστου, Παντελής Δεντάκης, Νίκος Καρδώνης, Μαίρη Σαουσοπούλου, Γεωργία Γεωργόνη, Γιώργος Πυρπασόπουλος κ.ά.

Μία ακόμα πολιτική κωμωδία-σάτιρα, από τις χαρακτηριστικές του Αριστοφάνη, στην οποία για άλλη μια φορά –μετά τη Λυσιστράτη– τάσσεται υπέρ των γυναικών. Ενδεχομένως την έγραψε το 391 ή το 392 π.Χ.

Το 2012, βλέποντας το δικό μας πολιτικό σύστημα να βουλιάζει, θελήσαμε να μιλήσουμε για την πολιτική και για την πάλη των δύο φύλων με αφορμή τις Εκκλησιάζουσες. Και να γελάσουμε όχι μόνο με τη μακρινή εποχή της αθωότητας, αλλά και με το κολασμένο σήμερα, αφού η δική μας Πραξαγόρα έχει ακόμα και μαντικές ικανότητες, που της επιτρέπουν να κινείται ελεύθερα μέσα στους αιώνες και να προσγειώνεται στο παρόν.
Η παράσταση παρουσιάστηκε στην Επίδαυρο, στο Ηρώδειο, αλλά και σε περιοδεία στα μεγάλα φεστιβάλ της χώρας.

Η ρομαντική μου ιστορία, του D.C. Jackson

(2012-2013)
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Μάκης Παπαδημητρίου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Σύρμω Κεκέ
H Ρομαντική μου ιστορία του νεότατου σκωτσέζου συγγραφέα D. C. Jackson είναι ένα έργο που με εργαλείο το χιούμορ μιλάει για τη δυσκολία της επικοινωνίας, την αυταπάτη, την αγάπη, την πάλη των δύο φύλων και τους συμβιβασμούς. Ένα έργο για τη δυσκολία των ανθρώπων να δημιουργήσουν σχέσεις, μέσα στο ασφυκτικό περιβάλλον της πόλης και της δουλειάς. Για τη μοναξιά των 35άρηδων.

Ο βυσσινόκηπος, του Άντον Τσέχωφ

(2012-2013)
Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης
Παίζουν: Μάκης Παπαδημητρίου, Μιχάλης Οικονόμου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Όμηρος Πουλάκης, Σύρμω Κεκέ, Δημήτρης Πασσάς, Σοφία Γεωργοβασίλη, Μαρία Γεωργιάδου, Γιώργος Μελισσάρης, Δάφνη Δαυίδ, Μιχάλης Τιτόπουλος, Πέτρος Σπυρόπουλος, Σπύρος Πίτσος
Ένας πανέμορφος βυσσινόκηπος, που αναφέρεται στο «Εγκυκλοπαιδικόν Λεξικόν» της Ρωσίας, πρόκειται να κοπεί και να χαθεί, γιατί δεν είναι πια «αποδοτικός». Μαζί του τελειώνει και χάνεται μια εποχή ευμάρειας, ανεμελιάς και ταυτόχρονα χυδαιότητας και διαφθοράς.

Αβελάρδος και Ελοΐζα, του Γιάννη Καλαβριανού

(2014)
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Ελένη Κοκκίδου, Χριστίνα Μαξούρη
Εταιρεία Θεάτρου SFORARIS
Στο Παρίσι του 12ου αιώνα, ο θεολόγος και φιλόσοφος Πέτρος Αβελάρδος και η μαθήτριά του Ελοΐζα Φυλμπέρ ερωτεύθηκαν, αψήφησαν μια ολόκληρη κοινωνία, σκανδάλισαν την Εκκλησία και πλήρωσαν για όλη τους τη ζωή το τίμημα ενός έρωτα που δεν χώρεσε στον καιρό του.

Σταματία, το γένος Αργυροπούλου, του Κώστα Σωτηρίου

(2014-2016)
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζει η Ελένη Ουζουνίδου
Σταματία, το γένος Αργυροπούλου. Γεννημένη στην Αθήνα στα μέσα της δεκαετίας του ’30, κόρη ανώτερου δημοσίου υπαλλήλου, διαπαιδαγωγημένη με τα χρηστά ήθη της εποχής και αρραβωνιασμένη με λοχαγό του Εθνικού Στρατού. Ζει στην αυλή του σπιτιού της, αδυνατώντας να παρακολουθήσει τη ζωή που προχωράει δίπλα της…

Λαμπεντούζα, του Άντερς Λουστγκάρτεν

(2016-2017)
Μετάφραση: Αγγελική Κοκκώνη
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Αργύρης Ξάφης, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου
Η οικογένεια του Στέφανου είναι ψαράδες πάππου προς πάππου στο παραδείσιο νησί της Λαμπεντούζα. Όμως στις αρχές του 21ου αιώνα η ψαριά του είναι πολύ διαφορετική. Δουλειά του είναι τώρα να περισυλλέγει σώματα μεταναστών από τα κρύα νερά της Μεσογείου.
Πιο βόρεια, στις σκοτεινές γωνιές της Αγγλίας, η Ντενίζ, μια κινεζοεγγλέζα εργαζόμενη φοιτήτρια, πηγαίνει πόρτα πόρτα για να μαζέψει δόσεις καταναλωτικών δανείων για λογαριασμό μιας εισπρακτικής εταιρείας. Είναι μιγάδα, είναι διαφορετική και εισπράττει διακρίσεις από εκείνους που θέλουν να την ξεφορτωθούν.

Πέτρες στις τσέπες του, της Μαρί Τζόουνς

(2017)
Μετάφραση: Αγγελική Κοκκώνη
Σκηνοθεσία-Ερμηνεία: Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Χρυσοστόμου
Μια «κωμικοτραγωδία» που εκτυλίσσεται στην επαρχιακή πόλη Κέρι της Ιρλανδίας όπου κινηματογραφείται μια χολυγουντιανή υπερπαραγωγή. Ο Τσάρλι κι ο Τζέικ είναι δυο ντόπιοι βοηθητικοί ηθοποιοί… δηλαδή κομπάρσοι, δηλαδή δεν έχουν στον ήλιο μοίρα…
Ο ψεύτικος κόσμος του Χόλυγουντ σε σύγκρουση με τη σκληρή πραγματικότητα μιας επαρχιακής πόλης, μέσα από τα μάτια δυο ανθρώπων και τις ζωές 15 χαρακτήρων.

Με δύναμη από την Κηφισιά, του Δημήτρη Κεχαΐδη και της Ελένης Χαβιαρά

(2017-2018)
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Παίζουν: Λυδία Φωτοπούλου, Έμιλυ Κολιανδρή, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη
Ένα έργο σταθμός της σύγχρονης δραματουργίας μας, που έχει αφήσει το δικό του στίγμα, από το πρώτο του ανέβασμα στη “νέα Σκηνή” του Λευτέρη Βογιατζή κι από μακρά διαδρομή σε πολλά ανεβάσματα, έρχεται ξανά στο επίκεντρο, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Δημήτρη Καραντζά.

Heisenberg, του Σάιμον Στήβενς

(2017-2018)
Μετάφραση: Μενέλαος Καραντζάς
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Κόρα Καρβούνη, Περικλής Μουστάκης
Πόσο διαφορετικοί μπορεί να είναι δυο άνθρωποι; Η Τζόρτζι, Αμερικάνα στο Λονδίνο, είναι πληθωρική. Μιλάει πολύ, γελάει, βρίζει, διεκδικεί. Έχει ένα γιο 19 χρονών, που εδώ και δυο χρόνια έφυγε στην Αμερική κι έριξε μαύρη πέτρα πίσω του. Ο Άλεξ, Ιρλανδός, είναι λιγομίλητος, κρατάει μια ζωή ημερολόγιο, αγαπάει τη μουσική, είναι περιπατητής, πενθεί ακόμα την πρώτη του αγάπη, διατηρεί ένα κρεοπωλείο που δεν πάει καλά. Είναι κι δυο τους μόνοι. Έχουν τριάντα τόσα χρόνια διαφορά.

Η βοσκοπούλα, Ανωνύμου

(2018)
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Δέσποινα Αναστάσογλου
Παίζουν: Πηνελόπη Τσιλίκα, Γιώργος Παπανδρέου
Elephas tiliensis

Το αριστοτεχνικό ποιμενικό ειδύλλιο που γράφτηκε στην Κρήτη του 16ου αιώνα ανέβηκε στη σκηνή από την ομάδα Elephas tiliensis. Ένας βοσκός συναντά στην εξοχή μια πανώρια βοσκοπούλα και λιποθυμά χτυπημένος από την ομορφιά της… Ένα γκόθικ παραμύθι, σκοτεινό και φωτεινό, βασισμένο “σε ρομαντικόν επεισόδιον συνταράξαν την νήσον Κρήτην”, “ωφέλιμο για όποιον θέλει να αποφύγει τον έρωτα και τα πάθη της σαρκός”.

Σου φυλάξαμε μια θέση, της Ελένης Κοκκίδου και της Μάρθας Φριντζήλα

(2018)
Σκηνοθεσία: Μάρθα Φριντζήλα
Ερμηνεύει η Ελένη Κοκκίδου
Πώς γεννιέται το τραγούδι; Τι είν’ αυτό που ανυψώνει την ψυχή και δεν της φτάνουν οι λέξεις; Όταν ο λυγμός σκάβει βαθιά, όταν εκρήγνυται η χαρά… Πώς αποκαλύπτει, πώς μεταμορφώνει, όταν είσαι πάνω απ’ τον κόσμο και ομολογείς τα ανομολόγητα; Είναι της ψυχής το μυστικό που φανερώνεται; Σε πιάνει από το χέρι και σε παρασύρει στα χρώματα, στις μουσικές, στο χορό και τότε γίνεσαι ο πρωταγωνιστής της δικής σου παράστασης;
Σου φυλάξαμε μια θέση στη δική μας.

Οι δούλες, του Ζαν Ζενέ

(2018-2019)
Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Παίζουν: Δημήτρης Ήμελλος, Αργύρης Ξάφης, Κώστας Μπερικόπουλος
Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις σκηνοθετεί τις Δούλες του Ζενέ, επιλέγοντας για τους ρόλους τρεις άνδρες ηθοποιούς. Τρεις άνδρες παίζουν τρεις γυναίκες θανάσιμα δεμένες μεταξύ τους. Ο ναρκισσισμός, η ζήλεια και η απεγνωσμένη αναζήτηση του έρωτα τις συνδέουν ακατάλυτα.

Τα μάτια, του Πάμπλο Μεσίες

(2019)
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης
Παίζουν: Άννα Καλαϊτζίδου, Μαρία Μοσχούρη, Ελένη Ουζουνίδου, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
Ένα «μελόδραμα γέλιου» που ακροβατεί ανάμεσα στο αστικό δράμα, το μελό και τη φάρσα. Οι ήρωές του είναι διαταραγμένοι και ακραίοι, αλλά ουσιαστικά απολύτως οικείοι στον θεατή, αφού φέρουν τους δικούς του προβληματισμούς, τα απωθημένα, τα κόμπλεξ, τις πληγές και τις ήττες του.

Μυγοφαές, του Ζοάν Γιάγκο

(2019)
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Ομάδα AbOvo
«Μια οικολογική κωμωδία για την τραγωδία της οικονομίας». Τέσσερις φίλοι παίρνουν την τύχη στα χέρια τους δημιουργώντας μια start-up επιχείρηση. Το προϊόν τους: μια παιδική τροφή, επαναστατικά υγιεινή και οικολογική, που όμως φτιάχνεται από… προνύμφες μύγας!

Τα Δάση στα Γόνατα, του Άκη Δήμου

(2019)
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Παίζουν: Αλέκος Συσσοβίτης, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γιώργος Κοψιδάς, Ντένης Μακρής.
Βijoux de kant

Με αφετηρία ένα επεισόδιο από το μυθιστόρημα «Ο Παλαιός των Ημερών» του Παύλου Μάτεσι, ο Άκης Δήμου ιστορεί τη ζωή στην ορεινή Αρκαδία των τελευταίων χρόνων του 19ου αιώνα. Οι τέσσερις ήρωες του έργου, ένας περιφερόμενος θαυματοποιός, ένας χωρικός, η γυναίκα του και ένας πλανόδιος θεατρίνος, διατρέχουν ένα παράφορο τοπίο τριγμών που ακροβατεί ανάμεσα στο Χριστιανισμό και την αρχαιολατρεία, αφηγούμενοι, ο καθένας με τον τρόπο του, τους αναβαθμούς και τα στάσιμα της θρησκείας των δαιμονικών θαυμάτων και των «απαγορευμένων» ερώτων.

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

(2019)
Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Παίζουν:  Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου, Αινείας Τσαμάτης
GRASSHOPPERΜετά τον Θείο Βάνια και τις Βάκχες, η τρίτη συνεργασία του Έκτορα Λυγίζου και της ομάδας Grasshopper με το Θέατρο του Νέου Κόσμου, αυτή τη φορά με το δημοφιλέστερο αλλά και πιο αινιγματικό έργο του Σαίξπηρ, σε μια καινούρια διασκευή για έξι ηθοποιούς, που ακολουθώντας πιστά την πλοκή του έργου επιχειρεί να ανακαλύψει τους μηχανισμούς του.

Επιθεωρητής, βασισμένο στο έργο του Νικολάι Γκόγκολ

(2019-2020)
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου
Παίζουν: Μαρία Διακοπαναγιώτου, Θανάσης Ζερίτης, Πάνος Παπαδόπουλος, Μαρία Πετεβή, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
Η διασκευή του κλασικού έργου του Γκόγκολ επικεντρώνεται όχι μόνο στην κοινωνικοπολιτική σάτιρα που προσφέρει το έργο του συγγραφέα, αλλά στον «έρωτα» με το όνειρο, την ψευδαίσθηση, την «προσυμφωνημένη» ήττα. «Τώρα καταλαβαίνω τι σημαίνει να είσαι κωμωδιογράφος. Την παραμικρή αλήθεια –ακόμη και ίχνος αυτής της αλήθειας– αν πεις, έχεις να αναμετρηθείς όχι μονάχα με άτομα, αλλά με ολόκληρες τάξεις», γράφει στο φίλο του Στσέπκιν ο Ν. Γκόγκολ.

Θέατρο αλληλεγγύης για παιδιά

Τέσσερις αχτίδες συν μία ή Το μεγάλο μπλουμ του Μπρίλη, της Ρεγγίνας Καπετανάκη και του Βασίλη Ρίσβα

(2003-2005)
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Ντίνη Ρέντη, Ευρυδίκη Σαμαρά, Παναγιώτης Λάρκου

Ο Μπρίλης, το τολμηρό μικρό αστεράκι, γεννιέται σ’ έναν μακρινό γαλαξία. Του λείπει όμως η μία του αχτίδα. Αυτό δεν τον εμποδίζει να δραπετεύσει απ’ την ουράνια κούνια του και να βουτήξει στο άγνωστο. Σ’ αυτό το ταξίδι, που θα τον οδηγήσει ως το βυθό της θάλασσας, θα γνωρίσει φίλους ακριβούς που θα του προσφέρουν ό,τι πολυτιμότερο: ελπίδα για ζωή και μια καινούργια αχτίδα! Ο Μπρίλης επιστρέφει στο γαλαξία του πιο δυνατός από ποτέ κι έτοιμος για νέες περιπέτειες.

Ξημερώνει, της Μαρίας Παπαλέξη

(2013-2015)
Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης
Παίζουν: Ντίνη Ρέντη, Κατερίνα Μαούτσου, Μάνος Στεφανάκης

Ένας μικρός σκίουρος πέφτει για ύπνο στο μαλακό του κρεβάτι, στη ζεστή φωλιά του. Ξαφνικά, μ’ έναν τρόπο μυστηριώδη, βρίσκεται στην άλλη άκρη του δάσους! Πώς θα βρει το δρόμο να γυρίσει πίσω μέσα στη νύχτα; Ευτυχώς θα συναντήσει όχι μόνο κινδύνους, μα και φίλους πρόθυμους να τον βοηθήσουν, με πρώτη και καλύτερη μια πυγολαμπίδα. Και θα καταφέρει να βρεθεί σπίτι του την ώρα ακριβώς που… ξημερώνει.

Θέατρο για παιδιά

Ως την άκρη του κόσμου, της Μαρίας Παπαγιάννη

(2019-2020)
Σκηνοθεσία: Σπύρος Χατζηαγγελάκης
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Παίζουν: Παναγιώτης Γαβρέλας, Βαλέρια Δημητριάδου, Χρύσα Κοτταράκου, Μαρία-Ελισάβετ Κοτίνη, Παύλος Παυλίδης, Νατάσα Ρουστάνη, Νικόλας Παπαδομιχελάκης

Η ομάδα C. for Circus ενώνει τις δυνάμεις και τη φαντασία της με την συγγραφέα Μαρία Παπαγιάννη και τον συνθέτη Θάνο Μικρούτσικο, σε μια πειρατική περιπέτεια… «Ως την άκρη του κόσμου»! Γιατί αυτό δεν είναι οι φίλοι; Να πας μαζί κι ως την άκρη του κόσμου… Να πας πίσω στο σπίτι. Όπως είπε κάποτε η Ursula Le Guin, «Σπίτι δεν είναι η μαμά, ο μπαμπάς, τα αδέρφια, οι φίλοι. Το σπίτι δεν είναι καν μέρος. Είναι η φαντασία σου».

Θέατρο για εφήβους

Φάουστ… Εγώ μέσα στον κόσμο που ζω, βασισμένο στον «Φάουστ» του Γκαίτε

(2013-2014)
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Τζωρτζίνα Κακουδάκη
Παίζουν: Σταύρος Γιαννουλάδης, Θανάσης Ζερίτης, Απόστολος Κουτσιανικούλης, Ελένη Κουτσιούμπα, Αριστέα Σταφυλαράκη.
Ομάδα 4Frontal

Ο Φάουστ έρχεται με την επιστημονική έκρηξη του διαφωτισμού, όπου ο άνθρωπος αρχίζει να εξηγεί με τη σκέψη του πολλά από τα φυσικά φαινόμενα του κόσμου γύρω του. Αυτό όμως του δημιουργεί ένα πολύ «εφηβικό» υπαρξιακό άγχος: ποιός είμαι, τι θέλω, τι μου ταιριάζει, τι συνέπειες έχω, τι είναι η ευτυχία και τι τίμημα έχει; Το ερώτημα που θέτει ο Φάουστ είναι διαρκείας, και απασχολεί τον άνθρωπο σε όλες τις ηλικίες: Τι θέλω να είμαι μέσα στον κόσμο που ζω;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ10 παραστάσεις της Λυρικής Σκηνής που θ’ απολαύσουμε online τον Απρίλιο12.09.2018

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα