Δωρεάν online σεμινάριο θεατρικής γραφής από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά διοργανώνει, σε συνεργασία με τον βραβευμένο θεατρικό συγγραφέα, Λεωνίδα Προυσαλίδη, δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο θεατρικής γραφής.
Ο θεατρικός συγγραφέας Λεωνίδας Προυσαλίδης ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και μαζί διοργανώνουν δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο θεατρικής γραφής.
Λίγα λόγια για το σεμινάριοΤο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά δίνει το βήμα σε νέους κι εκκολαπτόμενους συγγραφείς να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, συμμετέχοντας σ’ αυτή τη δράση. Το σεμινάριο θεατρικής γραφής θα ξεκινήσει διαδικτυακά την πρώτη συνάντηση την Παρασκευή 1/5/2020. Οι συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν με εξ’ αποστάσεως συμμετοχή και παρακολούθησή τους μέσω skype. Η συμμετοχή στο σεμινάριο θεατρικής γραφής είναι δωρεάν.
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα υπάρξουν συμβουλευτικές συναντήσεις και θα επιχειρηθεί η συγγραφή θεατρικού έργου από κάθε συμμετέχοντα. Όλα τα παραχθέντα έργα θα συγκεντρωθούν με το πέρας του σεμιναρίου τον Οκτώβριο του 2020 και κατόπιν συστάσεως τριμελούς επιτροπής, θα επιλεγεί εκείνο το οποίο θα κριθεί ως το πιο ολοκληρωμένο.
Το έργο αυτό θα παρουσιαστεί την ερχόμενη σεζόν στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.
Οι συμμετέχοντες θα προκύψουν κατόπιν αποστολής αναλυτικού βιογραφικού και ενός δείγματος θεατρικής γραφής με θέμα απολύτως ελεύθερης επιλογής (με ανώτατο όριο τις 400 λέξεις). Από το σύνολο των αιτούντων θα γίνει αυστηρή επιλογή δέκα (10) ατόμων τα οποία θα αποτελέσουν το τελικό σώμα συμμετεχόντων του σεμιναρίου.
Οι αιτήσεις με το αναλυτικό βιογραφικό και τα δείγματα γραφής πρέπει να σταλούν στο email: [email protected] μέχρι τις 22/4/2020. Οι επιλεγέντες θα ενημερωθούν για τη συμμετοχή τους.
Βιογραφικό Λεωνίδα ΠρουσαλίδηΓεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Α.Π.Θ. Εμφανίστηκε στο θέατρο το 2004 με το έργο «Εφτά Λογικές Απαντήσεις» που τιμήθηκε με το Α΄ Βραβείο Θεατρικού Έργου και ανεβάστηκε από το ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζηβανού. Το 2007, οι «Εφτά Λογικές Απαντήσεις» ανεβάστηκαν από το Απλό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα.
Το 2011, το δεύτερο έργο του Βαγόνι στα νερά ανεβάστηκε από το Απλό Θέατρο σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα. Τον Ιούλιο του 2014, σκηνοθέτησε το μονόλογο της Λουλας Αναγνωστάκη «Ο Ουρανός κατακόκκινος» με ερμηνεύτρια τη Ρένη Πιτττακή, στον προαύλιο χώρο των Φυλακών Επταπυργίου, στο πλαίσιο των γιορτών ανοιχτού θεάτρου του Δήμου Θεσσαλονίκης. Το 2016 το έργο του «Από τη σιωπή ως την άνοιξη» ανεβάστηκε στο Θέατρο Χορν σε σκηνοθεσία Λίλυς Μελεμέ. Το 2017 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά του «Ο Φίλος της Τρίτης» από τις εκδόσεις Σοκόλη. Δίδαξε θεατρική γραφή στο μεταπτυχιακό τμήμα Δημιουργικής γραφής του Ε.Α.Π.
«Η Αναγέννηση. Ἀρχίζει μία Ἀναγέννηση. Μιά ἀπροσδόκητη Ἀναγέννηση φύσηξε ἀπότομα πάνω ἀπό σφαγές λαῶν και ἀδιάφορη γιά τίς σφαγές. Σάν ἐξουσία δόξας θά παρουσιαστεῖ. Θά παρουσιαστεῖ μέ τήν βία ὅπως ἡ καταστροφή. Ἐκεῖ πού ὃλα τελειῶναν τῶν ἀνθρώπων. Προτοῦ τό τέλος ὁ κόσμος ἐτελείωνε ἀρχινῶντας. Ἀλλά οἱ ἄνθρωποι ἀποστρέφονται αὐτήν τήν τελευταία Ἀναγέννηση. Σφαδάζουν καί δοξάζονται ὑποφέροντας. Ἡ ἀναίτια Ἀναγέννηση ἀνασηκώνει ἀπό κάτω τούς ἀνθρώπους σάν στέψη λογχισμένων. Μιά ἀφύσική ἀναζωογόνηση θά τούς διεγείρει. Ἐμψυχώνει ἀλλά μ’ ἕναν τρόπο ἀκίνητο τανύει τήν ψυχή τους τήν ἀραιώνει τρομαχτικά. Ἀλλά ἡ μοῖρα τῶν ἀνθρώπων ἀντιστέκεται. Ἡ φύση τους συντρίβεται καί ἔτσι ρημαγμένη ὑψώνεται. Ἀπό τήν σύμφυρση τέλους κι ἀρχῆς. Ἀπό τήν ἐναντίωση τῶν ἀνθρώπων γεννιέται ὁ ἑξῆς αἰώνας οἱ ἄνθρωποι ὄρθιοι.»
Γιώργος Χειμωνάς, Οι Χτίστες, εκδ. Κεδρος, 1979
Μέσα στις παράξενες μέρες και νύχτες που ζούμε, κάτω από τις αντίξοες – ή και γι’ άλλους όχι – συνθήκες τούτης της άμεσα επιβεβλημένης απομόνωσης – περιέργως αλλιώτικης από ‘κείνη που ως τώρα γνωρίζαμε – προσπαθούμε να αναζητήσουμε κάποιο νόημα σ’ αυτόν τον διεσταλμένο, δανεικό ή νεκρό χρόνο, γέννημα της τρέχουσας περιόδου η οποία πήρε διαστάσεις μιας νέας καθημερινότητας. Μια παύση της ζωής. Πρωτόγνωρο. Οδυνηρό.
«Αλλά η μοίρα των ανθρώπων αντιστέκεται. Η φύση τους συντρίβεται κι έτσι ρημαγμένη υψώνεται».