Υπουργείο Περιβάλλοντος: Έρχονται προσωρινοί ποδηλατόδρομοι και πεζόδρομοι στην Ελλάδα
Το Υπουργείο θα καταθέσει σήμερα, Δευτέρα 18 Μαΐου, τροπολογία στη Βουλή, με μέτρα για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων στην Ελλάδα, στα πρότυπα του εξωτερικού.
Η Ελλάδα επιτέλους ακολουθεί το παράδειγμα της βιώσιμης πόλης, που έχει σχεδιαστεί εδώ και καιρό σε διάφορες πόλεις του εξωτερικού, όπως το Μιλάνο, η Βαρκελώνη και η Νέα Υόρκη, μετά από εκκλήσεις τόσο επιστημόνων όσο και πολιτών. Έτσι, πρόκειται να κατατεθεί σήμερα (Δευτέρα 18 Μαΐου) στη Βουλή, τροπολογία από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, που περιλαμβάνει διάταξη, με την οποία θεσπίζονται διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων στην Ελλάδα.
Την πρόταση αυτή, επεξεργάστηκαν ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Δημήτρης Οικονόμου και ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης.
Με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, η τροπολογία προβλέπει:- Την δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνηση πεζών,
- Την δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων,
- Τον προσωρινό χαρακτηρισμό ως πεζόδρομων, τοπικών οδών με αυξημένη κίνηση πεζών και συγκεντρωμένες χρήσεις εστίασης, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο απαραίτητος χώρος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και για την ασφαλή κίνηση των πεζών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία,
- και την δημιουργία «περιοχών ήπιας κυκλοφορίας» σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας.
Ο οδηγός εφαρμογής των ρυθμίσεων που θα σταλεί στους δήμους, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, θα περιλαμβάνει πρακτικές και μέτρα, όπως: ανακατανομή του οδικού χώρου, δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης του ποδηλάτου, ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών, για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και πεζοδρόμια.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Η παρέμβαση μας για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και είναι ένα ακόμα όπλο ενάντια στη διασπορά του κορονοϊού. Έτσι περιορίζουμε τον συγχρωτισμό κατά τις μετακινήσεις. Ταυτόχρονα όμως ενθαρρύνουμε το ποδήλατο που είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προσωρινές αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δείξουν το δρόμο για πιο μόνιμες επιλογές. Οι πόλεις μας έχουν ανάγκη από περισσότερο ελεύθερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες».