Ένα θέατρο στην Γερμανία ανοίγει ξανά και μεταφέρει την θεατρική εμπειρία της μετα-κορονοϊού εποχής
Το Κρατικό Θέατρο του Έσεν στην Γερμανία ξεκίνησε και πάλι τις παραστάσεις, με κοινό 200 ατόμων σε μία αίθουσα χωρητικότητας 1.000 θέσεων.
Καθώς ο κορονοϊός περιορίζεται σε πολλά μέρη του κόσμου, πολλές χώρες έχουν αρχίσει τη διαδικασία άρσης των μέτρων, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ανοίξουν ξανά, με την προϋπόθεση να τηρούν τα μέτρα ασφαλείας και υγιεινής. Έτσι, και στην Γερμανία, θέατρα, σινεμά και χώροι πολιτισμού μπορούν να ανοίξουν ξανά τις πόρτες τους για το κοινό.
Ένα θέατρο στη Γερμανία, το Κρατικό Θέατρο του Έσεν, ξεκίνησε ήδη τη λειτουργία, ενώ ανέβασε και την πρώτη μουσική παράσταση μετά την καραντίνα! Ο Gunther Groissböck και η πιανίστρια Alexandra Goloubitskaia έπαιξαν για το κοινό τραγούδια του Schubert και Mahler, σε μία παράσταση με τίτλο “Το Πνεύμα μου Διψά για Δράση, τα Πνευμόνια μου για Ελευθερία” (My Spirit Thirsts for Action, My Lungs for Freedom). Για τον Groissböck, αυτός ο στίχος του Schiller αντανακλά με ακρίβεια τα συναισθήματά του για την καραντίνα.
Φυσικά, η παράσταση δεν πραγματοποιήθηκε με τις ιδανικότερες συνθήκες. Οι μουσικοί δήλωσαν στην New York Times ότι ένιωθαν άβολα μπροστά στην σχεδόν “άδεια” αίθουσα. Ένας χώρος που κανονικά φιλοξενούσε πάνω από 1000 άτομα, τη Δευτέρα 18 Μαϊου δέχτηκε σχεδόν 200 θεατές.
Κάθε θεατής χωριζόταν από τουλάχιστον τρεις άδειες θέσεις, εκτός κι αν επρόκειτο για οικογένεια ή άτομα που μένουν μαζί. Παράλληλα, οι θεατές έπρεπε να φορούν μάσκες στον χώρο του θεάτρου, αν και μπορούσαν να τις αφαιρέσουν μόλις κάθονταν στις θέσεις τους. Οι θέσεις δεν ήταν αριθμημένες, γι’ αυτό και έπρεπε οι θεατές να επιλέξουν με προσοχή. Τέλος, το θέατρο κατέγραψε τα ονόματα και τις διευθύνσεις κάθε επισκέπτη. Έτσι, θα μπορέσουν να τους ενημερώσουν, σε περίπτωση που κάποιος από τους θεατές είχε τελικά κορονοϊό.
Όλα αυτά ήταν μέρος του σχεδίου της κυβέρνησης, για να ανακάμψουν οι live παραστάσεις, χωρίς να αυξηθεί το ρίσκο ενός δεύτερου κύματος κρουσμάτων. Σύμφωνα με τον Uwe Eric Laufenberg, βετεράνο ηθοποιό, διευθυντή του θεάτρου και υποκινητή αυτής της προσπάθειας, “τέτοιου είδους παραστάσεις δεν αποτελούν μόνιμη λύση” ούτε οικονομικά, ούτε καλλιτεχνικά. “Αν θες να πεις την ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, δεν μπορείς να ακολουθήσεις τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης” δήλωσε.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον Laufenberg, οι εργαζόμενοι του θεάτρου είχαν ενδοιασμούς για το πρόωρο αυτό άνοιγμα του θεάτρου. Η παράσταση αυτή, όμως, ήταν η πρώτη μόνο από μία σειρά παραστάσεων. Οι παραστάσεις θα συνεχίζονται καθημερινά μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, ως μέρος της επιστροφής στην κανονικότητα, στην Γερμανία.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι κυβερνήσεις συνεχίζουν να παίρνουν μέτρα, ώστε οι συναυλιακοί χώροι και τα θέατρα να ανοίξουν ξανά. Στην Αυστρία, από τις 19 Μαϊου θα ξεκινήσουν οι παραστάσεις με μέχρι 100 άτομα, εφόσον αυτά τηρούν τα μέτρα.
Πηγή: The New York Times