MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Θέατρο Πόρτα: Σεμινάρια και εργαστήριο υποκριτικής με τον Θωμά Μοσχόπουλο

Ο σκηνοθέτης Θωμάς Μοσχόπουλος θα πραγματοποιήσει δύο κύκλους σεμιναρίων, καθώς κι ένα εργαστήριο υποκριτικής, μέσα στον Ιούνιο, στο Θέατρο Πόρτα.

Θωμάς Μοσχόπουλος, Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Monopoli Team

Α’ κύκλος| Σεμινάριο Υποκριτικής «Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου» | 9-13 Ιουνίου

Β’ κύκλος| Σεμινάριο-Εργαστήριο Υποκριτικής «Όλος ο κόσμος μια σκηνή- Στιγμές ζωής με επίγνωση των ορίων της, όπως καταγράφονται σε Σαιξπηρικούς μονολόγους με στοιχεία Παράβασης» | 16-20 Ιουνίου

Α’ κύκλος|Σεμινάριο Υποκριτικής

Top Girls, Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

«Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου»

Το σεμινάριο του Θωμά Μοσχόπουλου «Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου» απευθύνεται σε ηθοποιούς που επιθυμούν να οργανώσουν και να εξελίξουν την προσωπική τους τεχνική, καθώς και να διερευνήσουν τρόπους επικοινωνίας και δημιουργικής λειτουργίας στη διάδρασή τους με τους συμπαίκτες και το κοινό τους. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εισαγωγή μιας σειράς βασικών τεχνικών, που επιτρέπουν την αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων ανάλυσης και σύνθεσης ρόλων. Οι κώδικες που προτείνονται είναι απλοί, κατανοητοί και άμεσα εφαρμόσιμοι, και μπορούν να οδηγήσουν στη μετεξέλιξή τους σε ιδιαίτερα σύνθετες και απαιτητικές εφαρμογές σκηνικής ερμηνείας.

Πληροφορίες

Διάρκεια σεμιναρίου: 30 ώρες κατανεμημένες σε πέντε 6ωρες συναντήσεις.
Ημερομηνίες: Τρίτη 9/6 έως Σάββατο 13/6
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20 άτομα (Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)

Τιμή συμμετοχής: 150€ + ΦΠΑ
Ώρες: 10.00-16.00
Χώρος: Πόρτα (Μεσογείων 59)

Β’ κύκλος|Σεμινάριο-Εργαστήριο Υποκριτικής

Σκλαβί, Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

«Όλος ο κόσμος μια σκηνή – Στιγμές ζωής με επίγνωση των ορίων της, όπως καταγράφονται σε Σαιξπηρικούς μονολόγους με στοιχεία Παράβασης»

Λίγοι δραματουργοί στην ιστορία του θεάτρου έχουν να επιδείξουν ανάλογη εμβάθυνση στον τομέα της αναζήτησης των ορίων της ανθρώπινης συνειδητότητας αλλά και της ίδιας της ζωής. Οι ήρωες του βάρδου, ακόμα και κάποιοι που δεν έχουν παρά ένα ελάχιστο πέρασμα από τη σκηνή των έργων του, δεν παύουν να διερωτώνται «Τι είναι η ζωή; Τι αξία έχει; Να ζεις ή να μην ζεις, όταν οι δυσκολίες κατακλύζουν τα πάντα και η ματαίωση καραδοκεί ανά πάσα στιγμή;». Από την άλλη πάλι, η χαρά της ζωής, οι μικρές τρυφερές λεπτομέρειές της, ο έρωτας και το γέλιο κατακλύζουν τα έργα του. Τόσο πειστικές είναι οι θέσεις και των αισιόδοξων και των απαισιόδοξων θεατρικών προσώπων που παρελαύνουν στους επί σκηνής στοχασμούς του, αλλά και συνάμα τόσο αντιφατικές και αντικρουόμενες οι θέσεις τους, που είναι αδύνατον να φανεί ξεκάθαρα ποια θέση ακριβώς πρεσβεύει ο ίδιος ο ποιητής και με ποια «πλευρά» συντάσσεται. Μία οπτική, όμως, εμφανίζεται σαφέστατη και μάλιστα επαναλαμβάνεται τόσο συχνά, ώστε να γίνεται χαρακτηριστικό μοτίβο της Σαιξπηρικής φιλοσοφίας: όσο η ζωή είναι περατή, φευγαλέα και ο άνθρωπος σχεδόν καταδικασμένος να έχει μερική- αν όχι λανθασμένη- επίγνωση του νοήματός της, άλλο τόσο η θεατρική σκηνή και η φανταστικοί κόσμοι που γεννιούνται στο πλαίσιό της είναι απέραντοι, ατελείωτοι, συναρπαστικοί και αποκαλυπτικοί. Η δυσκολία τους να ερμηνευτούν με τρόπο πλήρη και ικανοποιητικό τα έργα αλλά και οι ρόλοι που τα απαρτίζουν έγκειται εν μέρει και στο γεγονός ότι ο ερμηνευτής τους οφείλει να ακροβατεί σταθερά ανάμεσα στον κόσμο του φανταστικού και στον κόσμο της πραγματικότητας, δημιουργώντας ένα μόνιμο αντίβαρο σε όποια τάση ή άποψη τείνει να κατακτήσει αυταρχικά και αυτάρεσκα τη σκηνή. Με λίγα λόγια, προτείνει το θέατρο ως τρόπο εγκόλπωσης και δημιουργικής διαχείρισης της όποιας αβεβαιότητας μέσα από την υιοθέτηση μιας ποιητικής και δραματικής ρευστότητας. Το Σεμινάριο- Εργαστήριο θα αποτελέσει μια απόπειρα εισαγωγικής προσέγγισης στο Σαιξπηρικό πνεύμα αυτής της «θεατρικότητας» και τους τρόπους που θα μπορούσαν να καταστήσουν την παράμετρο αυτή σύγχρονη, μέσα στα πλαίσια μιας ευρύτερης αναζήτησης των ορίων της θεατρικής γλώσσας, δίχως αμήχανες υπεραπλουστεύσεις και μορφολογικούς ακροβατισμούς.

Στον συγκεκριμένο Κύκλο Μαθημάτων θα δοθεί προτεραιότητα συμμετοχής σε όσους έχουν παρακολουθήσει – είτε τη φετινή χρονιά είτε προηγούμενες- κάποιον από τους βασικούς κύκλους μαθημάτων υποκριτικής του Θωμά Μοσχόπουλου.

Πληροφορίες

Διάρκεια σεμιναρίου: 30 ώρες κατανεμημένες σε πέντε 6ωρες συναντήσεις.
Ημερομηνίες: από  Τρίτη 16/6 έως Σάββατο 20/6
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20 άτομα (Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
Τιμή συμμετοχής: 180€ + ΦΠΑ
Ώρες: 10.00-16.00
Χώρος: Πόρτα (Μεσογείων 59)
Για εγγραφές στο Σεμινάριο ή/και τον Κύκλο Μαθημάτων: [email protected]
(Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού σημειώματος με φωτογραφία.)

Μέτρα Υγιεινής και Ασφάλειας

Τα Σεμινάρια και το Εργαστήριο Υποκριτικής θα διεξαχθούν εντός των χώρων του θεάτρου Πόρτα (Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι) σε τμήματα 15-20 συμμετεχόντων. Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιηθούν η πλατεία, η σκηνή και οι κοινόχρηστοι χώροι. Όλοι οι προαναφερθέντες χώροι απολυμαίνονται τακτικά με εγκεκριμένα από τον Ε.Ο.Φ. απολυμαντικά (σταθεροποιημένο διοξείδιο του χλωρίου) ενάντια σε μικροοργανισμούς, μικρόβια, βακτήρια, ιούς και το νέο στέλεχος του κορονοϊού SARS CoV-2. Επιπροσθέτως, με τη μέθοδο του υπέρξηρου ατμού έχουν πραγματοποιηθεί όλες οι απαιτούμενες αποστειρώσεις. Η καθημερινή καθαριότητα και η φροντίδα για την υγιεινή των χώρων είναι αυτονόητη.

Οι χώροι του θεάτρου έχουν εφοδιαστεί κατά προτεραιότητα με τα παρακάτω:

  • Αντισηπτικά αλκοολούχα διαλύματα
  • Υγρά κρεμοσάπουνα για τις τουαλέτες
  • Χειροπετσέτες για τις τουαλέτες
  • Κοινά καθαριστικά και απολυμαντικά κατάλληλα για τον καθαρισμό επιφανειών με δράση κατά του ιού (οικιακή χλωρίνη και αλκοολούχα διαλύματα με τουλάχιστον 70% αλκοόλη).
  • Χειρουργικές και μη ιατρικές μάσκες. Είναι προαιρετική η χρήση μη-ιατρικής προστατευτικής μάσκας, τηρώντας τους όρους σωστής χρήσης της. Η χρήση της μάσκας αποτελεί συμπληρωματικό μέτρο και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς τους απαραίτητους κανόνες υγιεινής
  • Γάντια μίας χρήσεως

Η απόσταση μεταξύ των συμμετεχόντων θα είναι ίση τουλάχιστον με δυο μέτρα μήκος με κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση όλων σε σταγονίδια.

Σε ό,τι αφορά στις εγκαταστάσεις κλιματισμού του θεάτρου έχουν ληφθεί όλα τα προτεινόμενα μέτρα που περιγράφονται στην εγκύκλιο Αρ. Πρωτ:Δ1(δ)/ ΓΠ οικ. 26635 – 23.04.2020 με θέμα «Λήψη μέτρων διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας από ιογενείς και άλλες λοιμώξεις κατά την χρήση κλιματιστικών μονάδων». Τα μέτρα αποσκοπούν στον περιορισμό της μηχανικής διάδοσης του ιού μέσω των ρευμάτων αέρα, που αναπτύσσονται κατά τη λειτουργία των κλιματιστικών μονάδων.

Τι λέει ο σκηνοθέτης

«Για τον ανατρεπτικό χαρακτήρα της πανδημίας έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά. Άλλα καίρια και αφυπνιστικά, άλλα πάλι φαντασιωσικά κι επιπόλαια, ενώ ταυτόχρονα όλοι λίγο πολύ ταλανιστήκαμε αυτό το διάστημα μεταξύ δράσεων, αντιδράσεων σπασμωδικών ή μη και κατατονικής αδράνειας. Δεν σκοπεύουμε να κάνουμε τον ήδη σοβαρό αυτόν καταιγισμό πληροφορίας ακόμη μεγαλύτερο με καινοφανείς εμπρηστικές δηλώσεις. Πεποίθησή μας απλώς είναι- όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι εξοικειωμένοι με τη δραματική τέχνη ως τέχνη της «δράσης»- πως το τι κάνεις είναι πάντα σημαντικότερο του τι δηλώνεις. Πήραμε, λοιπόν, μετά από πολλή σκέψη και ενδελεχή εξέταση των νέων όρων «συνύπαρξης» που επιβάλλουν οι νέοι κανόνες προφύλαξης της υγείας μας, σωματικής και ψυχικής, την απόφαση να επανέλθουμε σε «δράση» μετά την αναγκαστική, απαραίτητη και κυρίως αιφνιδιαστική αυτή παύση, στην οποία όλοι βρεθήκαμε. Το πρώτο δικό μας προσεκτικό βήμα μας μετά την πανδημία δεν πρόκειται να είναι ρηξικέλευθο ή καινοτόμο. Ούτε θα προτείνει «θαυματουργές λύσεις» στη χωρίς προηγούμενο κρίση που βιώνουμε μαζί με όλους εξίσου- ίσως και περισσότερο- εμείς που βρισκόμαστε επάνω και γύρω από τη σκηνή ενός θεάτρου. Ίσως, απλώς, η πρώτη μας αυτή δράση να σταθεί η άκρη ενός νήματος, που θα αρχίζει να μας συνδέει ξανά με εκείνο το νόημα που προς στιγμή κλονίστηκε για όλους μας. Το νόημα δηλαδή που συνδέεται με το να κάνει κανείς θέατρο σε έναν κόσμο, ο οποίος έχει ανάγκη πιο «πρακτικά» λειτουργήματα, όπως γιατρούς και νοσηλευτές.

Το θέατρο είναι ένας τρόπος που έχουν οι άνθρωποι να μοιράζονται τις ιστορίες τους και μάλιστα  κατεξοχήν τις επώδυνες. Το θέατρο, όμως, είναι ταυτισμένο με το «μαζί». Δεν υφίσταται θεατρική πράξη χωρίς αυτήν την προϋπόθεση και καθήκον της τέχνης του θεάτρου είναι να διατηρήσει αυτήν ακριβώς τη φυσική ανθρώπινη συνύπαρξη (όπως και εφόσον αυτή είναι δυνατή εντός των ορίων ασφάλειας). Το θέατρο είναι περισσότερο η επιβεβαίωση της δημιουργικής, συλλογικής δύναμης της «ομήγυρης» παρά μια απλή αφήγηση «ιστοριών» και «καλλιτεχνική εκτόνωση». Στο Θέατρο ΠΟΡΤΑ δεν υπήρξαμε ποτέ φίλοι των προτάσεων που δεν έχουν δοκιμαστεί σε συνθήκες και κυρίως σε χρόνο επαρκούς «ωρίμασης», γι’ αυτό και προσπαθούμε ό,τι καινούριο προτείνουμε να μην αποκόπτεται από τη γραμμή μιας δημιουργικής και ορθολογικής συνέπειας και συνέχειας. Με άλλα λόγια, πιστεύουμε στην έννοια της «εμπειρίας» και της «παιδείας». Εφόσον, λοιπόν, η καλλιτεχνική παιδεία είναι το πρώτο «οχυρό που απελευθερώνεται» σε αυτήν την πρώτη μετά την καραντίνα φάση, εδώ θα επενδύσουμε κι εμείς προσδοκώντας ένα πιο ευοίωνο μέλλον. Εδώ και εφτά χρόνια τα εαρινά-θερινά σεμινάρια του Θεάτρου ΠΟΡΤΑ έχουν γίνει ένας μικρός θεσμός. Η πεποίθησή μας ότι συμβάλλουν ουσιαστικά σε έναν ανοιχτό και άμεσο δημιουργικό διάλογο, καθώς και η δηλωμένη τους αποτελεσματικότητα (σταθερά τα τελευταία χρόνια ένα ικανό ποσοστό συνεργατών μας προκύπτει μέσα από αυτές τις συναντήσεις) μας ενθαρρύνουν να τα συνεχίσουμε ευχόμενοι να είναι αυτή μας η «επιστροφή» η αρχή της επόμενης ημέρας σε έναν κόσμο που ίσως αρχίσει κάποτε να μαθαίνει από τα «λάθη» αλλά και τα «σωστά» του.    

Μετά την παρουσίαση των δύο θεματικών που προτείνονται στα εν λόγω σεμινάρια, ακολουθεί αναλυτική περιγραφή των όρων και μέτρων λειτουργίας, υγιεινής και ασφάλειας που θα ληφθούν από το Θέατρο ΠΟΡΤΑ, ούτως ώστε να εξασφαλιστεί μια καθ’ όλα ασφαλής συνύπαρξη όλων μας κατά τη διάρκεια των συναντήσεων. Ας σημειωθεί, ότι αναγνωρίζοντας τις ειδικές οικονομικές συνθήκες που έχουν προκύψει, έχουμε προχωρήσει σε μια κατά το δυνατόν σημαντική μείωση του κόστους συμμετοχής σε σχέση με προηγούμενες χρονιές».

Θωμάς Μοσχόπουλος

Περισσότερα από Σεμινάρια / Διαλέξεις