H έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Η νέα ατομική έκθεση του ζωγράφου Φραγκίσκου Δουκάκη περιλαμβάνει τριάντα ελαιογραφίες, φιλοτεχνημένες την τελευταία διετία, που αποτυπώνουν μέσα από τις 4 εποχές του χρόνου, το φυσικό κάλος της κοιλάδας Βάλια Κάλντα στον Εθνικό Δρυμό της Πίνδου.
Οι τοπιογραφίες του Δουκάκη αποτελούν καρπό της συνεχούς έλξης και επίμονης παρατήρησης του δημιουργού με το παρθένο τοπίο, ενώ αναμετρώνται με την ποικιλία των μορφολογικών αντιθέσεων της περιοχής με το πέρασμα των εποχών.
Όπως αναφέρει και η ιστορικός τέχνης, Ίρις Κρητικού στο σημείωμα που συνοδεύει την έκθεση: «Η Βάλια Κάλντα, είναι μια ενότητα που δημιουργήθηκε χωρίς προσχεδιασμένη πρόθεση αλλά με σφοδρή επιθυμία του δημιουργού της. Που ζωγράφισε με αισθαντικό και ψυχικό πάθος, προσεγγίζοντας τόσο εννοιολογικά όσο και συναισθητικά την ατέρμονη ζωγραφική απόπειρα των μεγάλων ιμπρεσιονιστών. Η αγάπη του Φραγκίσκου Δουκάκη για το αδόμητο τοπίο, με τις πρώτες συστηματικές απόπειρες απαθανατισμού του να πραγματοποιούνται με οπτικό ορμητήριο το αττικό Δάσος Διομήδους, βρήκε ένα σφοδρό υποκείμενο ζωγραφικού πάθους στο δραματικό τοπίο της Βάλια Κάλντα όπου βρέθηκε τυχαία λίγα χρόνια πριν.
Της Ζεστής Κοιλάδας με το αρχέγονο όνομα και τα χρώματα εκείνα με τις οργανικές πρωτογένειες που ο ζωγράφος δεν είχε ποτέ ξαναδεί: τα βαθιά πράσινα των αιωνόβιων σαραντάμετρων δένδρων της μαύρης πεύκης που καθώς πέφτει το μεσημέρι ο ήλιος επάνω τους, γίνονται μωβ. Τις βιολετί εκρήξεις των σύννεφων, τα μεγαλειώδη γκρι του Βελάσκεθ, τα θριαμβικά κίτρινα της ανθοφορίας, τα καφεκόκκινα κοιτάσματα του εδάφους με το αληθινό λαμπύρισμα της σκουριάς και του σιδηροπυρίτη.
Τα γαλανά ορεινά εδάφη της άνοιξης και το εκτυφλωτικό λευκό του χιονιού με τις μυριάδες εναλλαγές του άσπρου. Καταθέτοντας την ενότητα «Βάλια Κάλντα» με τις εξαίσιες ετούτες εναλλαγές χρωστήρα και φωτεινότητας που εκπέμπονται από την ίδια βασική ατέρμονη φόρμα, ο Φραγκίσκος Δουκάκης έχει προχωρήσει σε ένα θαυμαστό ζωγραφικό επίτευγμα και μαζί, σε ένα πολυσήμαντο οικολογικό μήνυμα με επίκαιρη πολιτισμική και πολιτική προτροπή. Σε μια σπουδαία αυτογνωσιακή ζωγραφική περιπέτεια με μεγαλειώδεις επινοήσεις φωτός και σφοδρές χειρονομίες του χρωστήρα. Η Βάλια Κάλντα της ορεινής Ηπείρου και του Φραγκίσκου Δουκάκη έχει υπόσταση θηλυκή. Και διαθέτει μια άγρια, άστατη και ανεξερεύνητη ομορφιά, για τα εξωγενή χαρακτηριστικά και τις ψυχικές ιδιότητες της οποίας έχουμε ακόμη ερεβώδη άγνοια. Αλλά, να, αυτή είναι μια πραγματικά σπουδαία απόπειρα.»