Στο πλαίσιο ενός πρωτότυπου – για το έντυπο – πρότζεκτ, ο αρχισυντάκτης Edward Enninful αποφάσισε το τεύχος του Αυγούστου να κοσμούν 14 διαφορετικά εξώφυλλα, στα οποία να κυριαρχούν τοπία.
14 διαφορετικά εξώφυλλα απεικονίζουν την φύσηΈτσι λοιπόν, ανέθεσε σε σπουδαίους εικαστικούς και φωτογράφους, από τον Tim Walker έως τη Nadine Ijewere, από τον Nick Knight έως τη Lubaina Himid να παρουσιάσουν εντυπωσιακές εικόνες από τα αγαπημένα τους τοπία στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια σειρά που διερευνά το θέμα της επαναφοράς. Αργότερα, οι πρωτότυπες εκτυπώσεις κάθε απεικόνισης της φύσης, θα δημοπρατηθούν με σκοπό να υποστηριχθούν φιλανθρωπικές οργανώσεις που μάχονται κατά του Covid-19.
Η οπτική του Ντέιβιντ ΧόκνεϊΣτο έργο του, ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ, μοιράζεται τη δική του οπτική για το Δυτικό Γιορκσάιρ. «Αυτή η ελαιογραφία απεικονίζει το χωριό Kilham στα τέλη της άνοιξης», αναφέρει ο καλλιτέχνης. «Τώρα, είμαι στη Νορμανδία, που είναι ένας παράδεισος για εμένα. Έχω φτιάξει 120 πίνακες iPad από τον μεγάλο κήπο μας – είναι σαν να έχω πάντα έτοιμο ζωγραφικό εξοπλισμό που δεν χρειάζεται καθάρισμα. Είναι φανταστικό.» και συνέχισε αναφέροντας πως μια άλλη νύχτα που σηκώθηκε στις 4 το πρωί είχε την ευκαιρία να θαυμάσει τη μεγαλύτερη και πιο φωτεινή πανσέληνο που είδε εδώ και πολύ καιρό.
Ο αντίκτυπος που είχε ο Covid-19 στον πλανήτη μας ήταν εμφανής ήδη από τις αρχές της πανδημίας, όταν ο κόσμος χαιρόταν να βλέπει τα δελφίνια να κολυμπούν στα λιμάνια της Σαρδηνίας και τα νερά να γίνονται κρυστάλλινα στα κανάλια της Βενετίας, απολαμβάνοντας τα μειωμένα επίπεδα ρύπανσης στις πατρίδες του.
«Μερικοί σχολιαστές υποστήριξαν ότι ο κορονοϊός ήταν η εκδίκηση του πλανήτη για όλη την καραστροφή που έχουν προκαλέσει οι άνθρωποι στα φυσικά συστήματα», γράφει η συγγραφέας Helen Macdonald στο συνοδευτικό για το εξώφυλλο κείμενό της.
«Άλλοι, πιο ήσυχα, προσεκτικά και ανθρώπινα, αναρωτήθηκαν αν η πανδημία μπορεί να σηματοδοτήσει μια επαναδιαπραγμάτευση στη σχέση μας με τη φύση. Ακόμα και πριν από την πανδημία, η συνεχιζόμενη κατάσταση έκτακτης ανάγκης για την κλιματική αλλαγή απαιτούσε από εμάς να επανεξετάσουμε επειγόντως τους όρους αυτής της σχέσης».
Τι αλλάζει με την παγκόσμια κρίση στην υγεία;
Το έργο του Χόκνεϊ μπορεί να μη θυμίζει έργα του ίδιου με την πρώτη ματιά, όπως αναφέρει και η ίδια η βρετανική Vogue, αλλά η παγκόσμια κρίση υγείας είναι αυτή που μάς έκανε να δούμε τη φύση – και όχι μόνο – από μια νέα οπτική.
«Η βρετανική ύπαιθρος δεν είναι μόνο δάση και αγροκτήματα, λόφοι και χωράφια. Είναι ένα μέρος πλούσιο με μύθο και προβληματισμούς κι εδώ και πολύ καιρό θεωρείται αποθετήριο εθνικής ταυτότητας», σημειώνει η Helen Macdonald.
Τέλος, η βρετανική Vogue καλεί τους αναγνώστες να κοιτάξουν προσεκτικά τα έργα των καλλιτεχνών και αυτά να γίνουν η αφορμή για να προβληματιστούν για την σχέση ανθρώπου – φύσης από εδώ και στο εξής.