MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
23
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Εννιά απόψεις για το παρόν και το μέλλον των ΔΗΠΕΘΕ

Ανοίγουμε τον φάκελο των ΔΗΠΕΘΕ συνομιλώντας με τους καλλιτεχνικούς διευθυντές των πιο δραστήριων οργανισμών ανά την Ελλάδα για το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν στο ελληνικό πολιτιστικό τοπίο.

author-image Στέλλα Χαραμή

Ο Γιάννης Μαργαρίτης για το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας

Μπορεί η Καλαμάτα να είναι πολιτιστικά ξακουστή και χάρη στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού, όμως και το ΔΗΠΕΘΕ της πόλης φαίνεται πως διακρίνεται για την εξωστρέφεια του.

«Η Καλαμάτα είναι πόλη Πολιτισμού. Το Φεστιβάλ Χορού μπορεί να έχει δώσει το στίγμα λόγω του διεθνούς χαρακτήρα του, όμως οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και στον τομέα της μουσικής και των εικαστικών είναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου. Το ΔΗΠΕΘΕ παρουσίασε πέρυσι την παράσταση “Εμφύλια Έπη” και στη Nice με τεράστια επιτυχία. Μας είχαν ζητήσει μάλιστα να επαναλάβουμε και φέτος τις παραστάσεις αλλά λόγω πανδημίας το ταξίδι ανεστάλη. Στόχος μου παραμένει να ανεβάσουμε όσο γίνεται πιο ψηλά το επίπεδο των παραστάσεων και να αναπτυχθεί η εξωστρέφεια. Το ΔΗΠΕΘΕ πρέπει να βγει κι έξω από τα σύνορα της Καλαμάτας της Πελοποννήσου. Να γίνει πρεσβευτής πολιτισμού» εξηγεί ο Γιάννης Μαργαρίτης, στον τρίτο χρόνο της θητείας του εκεί.

Ασφαλώς, το ίδιο προτείνει και για κάθε δραστήριο ΔΗΠΕΘΕ ανά την επικράτεια. «Πιστεύω ακράδαντα στην μετατροπή των ΔΗΠΕΘΕ σε μικρά ευέλικτα εθνικά θέατρα. Με ίση χρηματοδότηση από τον Δήμο και την Περιφέρεια και με μεγάλη χρηματοδότηση από το υπουργείο Πολιτισμού. Τα ΔΗΠΕΘΕ πιστεύω πως με αυτήν την μετατροπή θα μπορούσαν να εκτιναχθούν και να αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για τον πολιτισμό στην περιφέρεια» σημειώνει.

Γιάννης Μαργαρίτης: Πιστεύω ακράδαντα στην μετατροπή των ΔΗΠΕΘΕ σε μικρά ευέλικτα εθνικά θέατρα

Για την ώρα, τα ΔΗΠΕΘΕ ενισχύθηκαν οικονομικά από το ΥΠΠΟ επιπλέον από την σταθερή τους επιχορήγηση, δίνοντας τους την δυνατότητα να μπορέσουν να κινηθούν δημιουργικά χωρίς την αγωνία των εσόδων από τα εισιτήρια.

«Οφείλουν λοιπόν να μεταδώσουν το μήνυμα όσο πιο ηχηρά γίνεται. Ο άνθρωπος και τα έργα του είναι παρόντα. Όχι μόνο στο κέντρο, η περιφέρεια παράγει πολιτισμό και πνευματική ενέργεια. Η ζωή συνεχίζεται και θα συνεχίζεται όσο υπάρχουν άνθρωποι που αγωνίζονται. Η πνευματική παραγωγή δεν σταματάει ποτέ» υπενθυμίζει ο κ. Μαργαρίτης.

Γι΄αυτό και ο χειμώνας που έρχεται με τη ρευστότητα και τα πολλά ερωτηματικά που επιβάλλει η πανδημία, συμβαδίζουν για το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας με πολλά εναλλακτικά σενάρια «μέχρι να αφήσουμε πίσω μας αυτήν την δοκιμασία με τις μικρότερες δυνατές απώλειες» . Ανάμεσα σε αυτά σχεδιάζονται δύο σύγχρονα έργα αλλά και ένα έργο για τον Ιωάννη Καποδίστρια με αφορμή τον εορτασμό για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση. Την ίδια ώρα προγραμματίζεται η επανάληψη της παράστασης «Εμφύλια Έπη» καθώς και η παρουσίασή της στην Αθήνα.

Οι καλοκαιρινές δραστηριότητες του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας

Παιδί της πανδημίας και η «Οδυσσέως Σχεδία», η καλοκαιρινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας με πρωταγωνιστές τους Κώστα Αρζόγλου, Χρυσάνθη Δούζη, Νίκο Καρδώνη και Στάθη Κόικα.

«Η επιλογή του έργου έγινε εν μέσω του αναγκαστικού εγκλεισμού μας. Αναρωτιόμουν τι θα μπορούσε να μας επαναφέρει σε μία έστω και εντός εισαγωγικών κανονικότητα. Θεώρησα ότι ένα από τα σημαντικότερα κείμενα που έχουν γραφτεί, η “Οδύσσεια” έργο αρχετυπικό, ποιητικό, φιλοσοφικό, με ακρογωνιαίο συμβολισμό αυτόν της συνεχούς προσπάθειας του Ανθρώπου να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να βγει νικητής, ταιριάζει σε αυτήν ακριβώς την εποχή και την συγκυρία. Εξ άλλου μην ξεχνάμε ότι η Οδύσσεια είναι ένα από τα πλέον διαβασμένα κείμενα στην ιστορία της ανθρωπότητας» εξηγεί ο Γιάννης Μαργαρίτης που την σκηνοθετεί. Η παράσταση ξεκινάει την διαδρομή της από το Κάστρο της Καλαμάτας περιοδεύσει κι εκτός πόλεις σε αρχαιολογικούς χώρους στην Δυτική κυρίως Πελοπόννησο, στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη.

Περισσότερα από Art & Culture