MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
23
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Εννιά απόψεις για το παρόν και το μέλλον των ΔΗΠΕΘΕ

Ανοίγουμε τον φάκελο των ΔΗΠΕΘΕ συνομιλώντας με τους καλλιτεχνικούς διευθυντές των πιο δραστήριων οργανισμών ανά την Ελλάδα για το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν στο ελληνικό πολιτιστικό τοπίο.

author-image Στέλλα Χαραμή

Ο Γιάννης Παρασκευόπουλος για το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας

Μετά την συνεργασία του – ως σκηνοθέτης – με τα ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και Ιωαννίνων, ο Γιάννης Παρασκευόπουλος ανέλαβε τη σκυτάλη διεύθυνσης του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου της Βέροιας με στόχο να επιχειρήσει να μεταφέρει μιαν άλλη ταυτότητα στο αποκεντρωμένο θέατρο.

«Κινήθηκα και κινούμαι στον άξονα ώστε η πόλη να έχει να προσφέρει κάτι διαφορετικό, μιαν άλλη προσέγγιση για το θέατρο κάτι που να μεταφραστεί και σε πόλο έλξης τόσο για την πόλη όσο και τους καλλιτέχνες που μπορούν να δουλέψουν εδώ. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα» εξηγεί. Σ’ αυτή την κατεύθυνση, η ιδέα για το σχολείο Σκηνοθεσίας στις φτερούγες του ΔΗΠΕΘΕ είναι κατά τον Παρασκευόπουλο ένας τρόπος για ν’ ανοίξει το πεδίο, για να γίνουν μελλοντικοί δημιουργοί του ΔΗΠΕΘΕ οι σημερινοί φοιτητές του, για να καλλιεργήσουν μια προσωπική αγωνία για το θέατρο αλλά και για να καταχωρηθεί ένας κώδικας εργασίας, μια μεθοδολογία που θα φέρνει την υπογραφή της πόλης και του θεάτρου της.

Γιάννης Παρασκευόπουλος: Το ΥΠΠΟ θα μας στηρίζει αν καταστήσουμε τα ΔΗΠΕΘΕ κοιτίδες πολιτισμού και  πηγές ανάδειξης νέων καλλιτεχνών

Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας εκτιμά το επείγον να γίνει κοινή θέση πως ο θεσμός αυτός εξακολουθεί να είναι ζωντανός και πως υπάρχουν πολλά σενάρια που μπορούν να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα και το δημιουργικό τους πήχη ψηλά. Ο ίδιος προτείνει ένα δίκτυο ανταλλαγών παραγωγών, ένα κανάλι συμπαραγωγών για τα ΔΗΠΕΘΕ αλλά κι ένα πλαίσιο κινητικότητας των ηθοποιών τόσο μεταξύ των τοπικών όσο και των κεντρικών σκηνών Θεσσαλονίκης και Αθήνας. Αρωγός βιωσιμότητας δεν μπορεί παρά να είναι και το ΥΠΠΟ που – όπως και οι περισσότεροι ομότιμοι του – έτσι και ο Γιάννης Παρασκευόπουλος αντιμετωπίζουν ως τώρα ως σύμμαχο. «Για την ώρα, το υπουργείο μας στηρίζει. Και θα μας στηρίζει αν καταστήσουμε τα ΔΗΠΕΘΕ κοιτίδες πολιτισμού και πηγές ανάδειξης νέων καλλιτεχνών» λέει. Άλλωστε, το ερασιτεχνικό θέατρο ανθεί στην Βέροια, συνεπώς υπάρχει έδαφος καλλιεργίσιμο.

Η συγκυρία της πανδημίας κατέδειξε για τον διακεκριμένο σκηνοθέτη ένα κοινό στόχο για τα ΔΗΠΕΘΕ να υπάρξουν και να επιβιώσουν κάτω από μια νέα συνθήκη. Μια τέτοια δυσκολία, την ανυπαρξία κεντρικής θεατρικής σκηνής για τη Βέροια, διαβάστηκε ως ευκαιρία κατά την εμφάνιση του covid· αφού οι παραστάσεις εντάχθηκαν άμεσα σε χώρους μη συμβατικούς – κάτι που θα επεκταθεί και στην χειμερινή δραστηριότητα του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας.

Ο Γιάννης Παρασκευόπουλος είναι αποφασισμένος να συνεχίσει τη λειτουργία του θεάτρου αναζητώντας νέους τρόπους κάτω από τις επιβεβλημένες υγειονομικές συνθήκες επισημαίνοντας και τον ρόλο του ΔΗΠΕΘΕ «να προσφέρει θέσεις εργασίας πόσω μάλλον στην περιφέρεια». Η βασική παραγωγή της νέας σεζόν θα είναι ο «Πελεκάνος» του Στρίντμπεργκ σε σκηνοθεσία της Χριστίνας Χατζηβασιλείου ωστόσο η παιδική παραγωγή είναι ακόμα σε αναμονή.

Οι καλοκαιρινές δραστηριότητες του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας

Σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας παρουσιάζει τις «Τρωάδες» του Ευριπίδη με έναν 18μελή θίασο και την Γιώτα Φέστα στο ρόλο της Εκάβης. Για τη διανομή της παράστασης αξιοποιήθηκε το δυναμικό της Ημαθίας ωστόσο η συνεργασία με το ΚΘΒΕ ανοίγει, για τον Γιάννη Παρασκευόπουλο, ένα δρόμο ανταλλαγής και ηθοποιών της μεγάλης κρατικής σκηνής.

Περισσότερα από Art & Culture