Οι δολοφόνοι του Γκόγια
Αστυνομικό θρίλερ που συνδέει τη Μαδρίτη, τον Γκόγια και δύο αστυνομικίνες στους ρόλους του «καλού» και του «κακού» μπάτσου.
Υπόθεση
Ένας σίριαλ κίλερ στη Μαδρίτη εκτελεί τα θύματα του με «οδηγό» τη συλλογή χαρακτικών του Γκόγια με τίτλο «Καπρίτσια». Η έμπειρη αλλά και δύστροπη αστυνομικίνα Κάρμεν πρέπει να συνεργαστεί με τη νεοφερμένη και ιδεαλίστρια Εύα στη διαλεύκανση των εγκλημάτων.
Τα θανάσιμα καπρίτσια της αριστοκρατίας
Το πρώτο θύμα είναι η 32χρονη συνέταιρος νομικής εταιρείας. Το δεύτερο ένας 69χρονος συλλέκτης έργων τέχνης. Κοινό σημείο τους η πλούσια γειτονιά που μένουν (η Σαλαμάνκα της Μαδρίτης) και η αγάπη τους για τον Γκόγια. Όσο ο χρόνος προχωρά τα πτώματα αυξάνονται και μαζί ο πονοκέφαλος για τις δύο ηρωίδες με την εκ διαμέτρου αντίθετη στάση ζωής.
Ο έμπειρος σκηνοθέτης και μετρ των αστυνομικών θρίλερ Χεράρδο Χερέρο ποντάρει πολλά στο πρωταγωνιστικό δίδυμο των δυναμικών γυναικών αν και βασίζεται σε χιλιοειδωμένα μοτίβα από την αρσενική δεξαμενή του είδους για να τις «ντύσει» με τα ρεαλιστικά ρούχα της βρώμικης δουλειάς τους. Οι «Δολοφόνοι του Γκόγια» είναι ένα καλοφτιαγμένο, συμπαγές και στοιχειώδες crime story που δεν αρνείται όμως τα κλισέ και τις εύκολες, προφανείς λύσεις.
Έχει την πονηριά πάντως ο Χερέρο να κάνει δύο-τρεις ανατροπές με…άποψη οι οποίες σχετίζονται είτε με την πολιτική θέση του σεναρίου (ο δολοφόνος επιλέγει τα θύματα του όχι μόνο με βάση τον Γκόγια αλλά και με ταξικά κριτήρια) είτε με τον εντυπωσιασμό του θεατή όπως φαίνεται και στο φινάλε. Περνάς καλά και ξεδίνεις χωρίς περαιτέρω προβληματισμούς (αν και η υπόθεση μπορεί να προκαλέσει κουβέντα και διαφωνίες στην παρέα) με μια ταινία ιδανική για θερινό σινεμά.