Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός: Oι δωρεάν εκδηλώσεις του Σαββάτου 29 Αυγούστου
Η δράση του Υπουργείο Πολιτισμού, «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», συνεχίζεται το Σάββατο 29 Αυγούστου 2020, με παραστάσεις, συναυλίες και εκθέσεις σε διάφορους αρχαιολογικούς χώρους ανά την επικράτεια.
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» παρουσιάζει την Σάββατο 29 Αυγούστου, τις παρακάτω εκδηλώσεις στην Αργολίδα, την Ημαθία, την Κόρινθο, τη Λέσβο και το Ρέθυμνο.
Αττική
Χορευτικά Σόλι από το Μπαλέτο της ΕΛΣ | Αρχαιολογικός χώρος Ελευσίνας (Ρωμαϊκή αυλή) – Αττική | 19.00
Ο χορός θα δώσει το δικό του ξεχωριστό στίγμα στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή χορευτών του Μπαλέτου της ΕΛΣ αλλά και του καταξιωμένου Γιώργου Κοτσιφάκη, σε μια σειρά από χορευτικά σόλι που θα παρουσιαστούν σε εσωτερικούς χώρους αρχαιολογικών μουσείων. Ως μια συνομιλία κίνησης και ακινησίας, οι χορευτές θα διηγηθούν καινούργιες ιστορίες πάνω σε χορογραφίες των ίδιων αλλά και των Ιωάννας Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη, Χρήστου Παπαδόπουλου και Κωνσταντίνου Ρήγου.
Χορογραφία: Γιάννης Νικολαΐδης
Χορεύει η Ελευθερία Στάμου
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Ηχητικός σχεδιασμός: Μανώλης Μανουσάκης
Το αμάρτημα της μητρός μου | Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας – Αττική | 19.30
Ένα αριστούργημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, το διήγημα του Γεώργιου Βιζυηνού Το αμάρτημα της μητρός μου (1883) στην αγγλική γλώσσα σε μία προσπάθεια σύνδεσης του αγγλόφωνου κοινού με τη σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία. Ο Βιζυηνός αντλεί αφηγηματικό υλικό από τις προσωπικές και οικογενειακές μνήμες, από τις παραδόσεις και τα βιώματα της λαϊκής ζωής στην ιδιαίτερη πατρίδα του και το ενισχύει με το στέρεο υπόβαθρο της παιδείας του. Η παράσταση έχει ήδη φιλοξενηθεί με μεγάλη επιτυχία σε κορυφαία Ακαδημαϊκά Ιδρύματα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής επί δύο συνεχή έτη (2018-2019).
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Δανάη Ρούσσου
Ερμηνεία: Ρένα Κυπριώτη
Σύνθεση μουσικής: Νίκος Κυπουργός
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Καλλιτεχνική συνεργάτις: Ειρήνη Βουρλάκου
Η παράσταση είναι στα αγγλικά.
Τα Ρούχα του Ευθύμη Θέου – ΕΜΣΤ | Λύκειο Αριστοτέλη – Αττική | 19.00
Μια παράσταση performance/αρχαιολογίας για το ένδυμα από το 3.000 π.Χ. έως σήμερα του Ευθύμη Θέου.
Το έργο αντλεί τα υλικά του από αρχαιολογικά ευρήματα γύρω από την υφαντική και το ένδυμα, και συγκεκριμένα από αυτά που ήρθαν στο φως στην αρχαιολογική θέση «Κοίμηση», που ανασκάπτει από το 2014 το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, στο μικρό νησί της Θηρασίας, απέναντι από τη Σαντορίνη. Πρόκειται για έναν οικισμό της 3ης και πρώιμης 2ης χιλιετίας π.Χ., μέρος του οποίου κατακρημνίστηκε κατά τη μινωική ηφαιστειακή έκρηξη.
Με αφετηρία μια ομάδα προϊστορικών αγνύθων (πήλινων εξαρτημάτων από αργαλειούς) που βρέθηκαν στην ανασκαφή, θα δημιουργήσουμε ένα έργο για το ένδυμα και τη διαχρονική σημασία του. Θα δούμε τα ρούχα ως μέσο προσωπικής έκφρασης και ως εύγλωττο στοιχείο ταυτότητας, τα ρούχα ως πεδίο κοινωνικής συνάντησης και ως σταθερό μάρτυρα κάθε βιογραφίας. Τα ρούχα τα βαφτιστικά, τα σχολικά, τα ρούχα του γάμου. Η στρατιωτική στολή, το κοστούμι, τα ρούχα για τον ύπνο. Η κλωστή, το ύφασμα, το ράψιμο, το ρούχο στο σώμα… Η προετοιμασία για το έργο ξεκίνησε με μια πρώτη επίσκεψη των καλλιτεχνών στο νησί για συνεντεύξεις με τους αρχαιολόγους και τους κατοίκους της Θηρασίας, συμμετοχή στην ανασκαφή, καθώς και παρατήρηση και καταγραφή των τοπικών συνηθειών του νησιού.
Βάκχες | Αμφιάρειο – Ωρωπός | 19.00
Οι Βάκχες είναι η κατεξοχήν τραγωδία για το συλλογικό ασυνείδητο του διονυσιακού κόσμου. Ο Ευριπίδης ενορχηστρώνει αριστοτεχνικά την έλευση ενός νέου Θεού, ο οποίος διεκδικεί την αποδοχή και την λατρεία σε μια προσπάθεια να συμβιβάσει και να εξισορροπήσει την ζωώδη με την έλλογη φύση του ανθρώπου. Ο Θεός Διόνυσος, γιος του Δία και της Σεμέλης, επιστρέφει στην γενέτειρά του, την Θήβα, προκειμένου να διδάξει την ιερή βακχεία στην πόλη του. Βρίσκοντας αντίσταση από την Αρχή της πόλης, τον ξάδελφό του Πενθέα, ξεσηκώνει τις γυναίκες της πόλης σε μια ιερή τρέλα, την Βακχεία, προκειμένου να δείξει την δύναμή του. Ο Πενθέας τον συλλαμβάνει, προσπαθώντας να επιβάλει την δύναμή του και να φυλακίσει έναν θεό.
Ο Θεός όμως έχει ήδη παρακινήσει τις Βάκχες του στον Κιθαιρώνα, όπου μέσα στην ιερή φύση, εκείνες κάνουν θαύματα εγκολπώνοντας την διάσταση της φύσης του περιβάλλοντος μέσα στην ανθρώπινη φύση. Η εκδίκηση του Θεού έρχεται σαν τον κεραυνό του Δία που είχε κατακάψει την μητέρα του Σεμέλη: παρασυρμένος από την δίψα του για να μην αποδεχτεί τον θεό, ο Πενθέας μεταμφιεσμένος ανεβαίνει στον Κιθαιρώνα προκειμένου να δει με τα ίδια του τα μάτια το μελωδικό μεθύσι των Βακχών και τα θαύματα που κάνουν. Εκεί, όμως τον κατασπαράσσει ζωντανό η ίδια του η μητέρα, Αγαύη, νομίζοντας ότι είναι νεαρό λιοντάρι. Ο Διόνυσος, θριαμβευτής επιβάλλει την δύναμή του στην Θήβα η οποία τον λατρεύει σαν θεό και θεραπευτή.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Ομάδα Χρώμα
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής
Κίνηση/Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μάγδα Λαδά
Δραματουργική επεξεργασία: Μάρθα Κοσκινά
Φιλολογική Επιμέλεια: Βίκυ Χρήστου
*Μουσική Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Χατζής
Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Βασίλης Ρουμπής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στέλλα Παπακωνσταντίνου/Μαίρη Καλδάρα
Φωτογραφίες/Βίντεο (τρέιλερ): Κωνσταντίνος Χατζής
Πρόγραμμα παράστασης: Κάπα Εκδοτική
Παίζουν: (με αλφαβητική σειρά) Τζίνα Θλιβέρη/ Τειρεσίας-Χορός, Ηλέκτρα Καρτάνου/ Α, Β Αγγελιοφόρος-Χορός
Νίκος Μάνεσης/ Διόνυσος-Χορός, Μαριάμ Ρουχάτζε / Κάδμος- Χορός (Μαντούρα, Βιολί), Κωνσταντίνα Τάκαλου/ Πενθέας-Χορός, Γιλμάζ Χουσμέν/Χορός
Όλος ο θίασος/ Αγαύη
Ζάκυνθος
Γκαλά Μονωδών της ΕΛΣ | Ενετικό Φρούριο Ζακύνθου | 19.30
Εννέα διακεκριμένοι μονωδοί της Εθνικής Λυρικής Σκηνής συμμετέχουν σε μια σειρά μοναδικών γκαλά με περίφημες άριες από όπερες και οπερέτες, καθώς και κλασικές καντάτες, τα οποία αντλούν την θεματολογία τους από την αρχαιοελληνική μυθολογία και την ελληνική λογοτεχνία. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα των: Μότσαρτ, Ροσσίνι, Στραβίνσκι, Στράους, Πέρσελ, Γκλουκ, Όφενμπαχ, Ραμώ, Πουλένκ, Μασνέ, Γκουνό, Κερουμπίνι, Μπερλιόζ και Καρρέρ.
Βασιλική Καραγιάννη, Άρτεμις Μπόγρη, Γιάννης Χριστόπουλος, Διονύσης Σούρμπης
Πιάνο: Φρίξος Μόρτζος
Ο χορός θα δώσει το δικό του ξεχωριστό στίγμα στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή χορευτών του Μπαλέτου της ΕΛΣ αλλά και του καταξιωμένου Γιώργου Κοτσιφάκη, σε μια σειρά από χορευτικά σόλι που θα παρουσιαστούν σε εσωτερικούς χώρους αρχαιολογικών μουσείων. Ως μια συνομιλία κίνησης και ακινησίας, οι χορευτές θα διηγηθούν καινούργιες ιστορίες πάνω σε χορογραφίες των ίδιων αλλά και των Ιωάννας Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη, Χρήστου Παπαδόπουλου και Κωνσταντίνου Ρήγου.
Χορογραφία: Γιάννης Νικολαΐδης
Χορεύει η Ελευθερία Στάμου
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Ηχητικός σχεδιασμός: Μανώλης Μανουσάκης
Ένα αριστούργημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, το διήγημα του Γεώργιου Βιζυηνού Το αμάρτημα της μητρός μου (1883) στην αγγλική γλώσσα σε μία προσπάθεια σύνδεσης του αγγλόφωνου κοινού με τη σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία. Ο Βιζυηνός αντλεί αφηγηματικό υλικό από τις προσωπικές και οικογενειακές μνήμες, από τις παραδόσεις και τα βιώματα της λαϊκής ζωής στην ιδιαίτερη πατρίδα του και το ενισχύει με το στέρεο υπόβαθρο της παιδείας του. Η παράσταση έχει ήδη φιλοξενηθεί με μεγάλη επιτυχία σε κορυφαία Ακαδημαϊκά Ιδρύματα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής επί δύο συνεχή έτη (2018-2019).
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Δανάη Ρούσσου
Ερμηνεία: Ρένα Κυπριώτη
Σύνθεση μουσικής: Νίκος Κυπουργός
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Καλλιτεχνική συνεργάτις: Ειρήνη Βουρλάκου
Η παράσταση είναι στα αγγλικά.
Τα Ρούχα του Ευθύμη Θέου – ΕΜΣΤ | Λύκειο Αριστοτέλη – Αττική | 19.00Μια παράσταση performance/αρχαιολογίας για το ένδυμα από το 3.000 π.Χ. έως σήμερα του Ευθύμη Θέου.
Το έργο αντλεί τα υλικά του από αρχαιολογικά ευρήματα γύρω από την υφαντική και το ένδυμα, και συγκεκριμένα από αυτά που ήρθαν στο φως στην αρχαιολογική θέση «Κοίμηση», που ανασκάπτει από το 2014 το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, στο μικρό νησί της Θηρασίας, απέναντι από τη Σαντορίνη. Πρόκειται για έναν οικισμό της 3ης και πρώιμης 2ης χιλιετίας π.Χ., μέρος του οποίου κατακρημνίστηκε κατά τη μινωική ηφαιστειακή έκρηξη.
Με αφετηρία μια ομάδα προϊστορικών αγνύθων (πήλινων εξαρτημάτων από αργαλειούς) που βρέθηκαν στην ανασκαφή, θα δημιουργήσουμε ένα έργο για το ένδυμα και τη διαχρονική σημασία του. Θα δούμε τα ρούχα ως μέσο προσωπικής έκφρασης και ως εύγλωττο στοιχείο ταυτότητας, τα ρούχα ως πεδίο κοινωνικής συνάντησης και ως σταθερό μάρτυρα κάθε βιογραφίας. Τα ρούχα τα βαφτιστικά, τα σχολικά, τα ρούχα του γάμου. Η στρατιωτική στολή, το κοστούμι, τα ρούχα για τον ύπνο. Η κλωστή, το ύφασμα, το ράψιμο, το ρούχο στο σώμα… Η προετοιμασία για το έργο ξεκίνησε με μια πρώτη επίσκεψη των καλλιτεχνών στο νησί για συνεντεύξεις με τους αρχαιολόγους και τους κατοίκους της Θηρασίας, συμμετοχή στην ανασκαφή, καθώς και παρατήρηση και καταγραφή των τοπικών συνηθειών του νησιού.
Οι Βάκχες είναι η κατεξοχήν τραγωδία για το συλλογικό ασυνείδητο του διονυσιακού κόσμου. Ο Ευριπίδης ενορχηστρώνει αριστοτεχνικά την έλευση ενός νέου Θεού, ο οποίος διεκδικεί την αποδοχή και την λατρεία σε μια προσπάθεια να συμβιβάσει και να εξισορροπήσει την ζωώδη με την έλλογη φύση του ανθρώπου. Ο Θεός Διόνυσος, γιος του Δία και της Σεμέλης, επιστρέφει στην γενέτειρά του, την Θήβα, προκειμένου να διδάξει την ιερή βακχεία στην πόλη του. Βρίσκοντας αντίσταση από την Αρχή της πόλης, τον ξάδελφό του Πενθέα, ξεσηκώνει τις γυναίκες της πόλης σε μια ιερή τρέλα, την Βακχεία, προκειμένου να δείξει την δύναμή του. Ο Πενθέας τον συλλαμβάνει, προσπαθώντας να επιβάλει την δύναμή του και να φυλακίσει έναν θεό.
Ο Θεός όμως έχει ήδη παρακινήσει τις Βάκχες του στον Κιθαιρώνα, όπου μέσα στην ιερή φύση, εκείνες κάνουν θαύματα εγκολπώνοντας την διάσταση της φύσης του περιβάλλοντος μέσα στην ανθρώπινη φύση. Η εκδίκηση του Θεού έρχεται σαν τον κεραυνό του Δία που είχε κατακάψει την μητέρα του Σεμέλη: παρασυρμένος από την δίψα του για να μην αποδεχτεί τον θεό, ο Πενθέας μεταμφιεσμένος ανεβαίνει στον Κιθαιρώνα προκειμένου να δει με τα ίδια του τα μάτια το μελωδικό μεθύσι των Βακχών και τα θαύματα που κάνουν. Εκεί, όμως τον κατασπαράσσει ζωντανό η ίδια του η μητέρα, Αγαύη, νομίζοντας ότι είναι νεαρό λιοντάρι. Ο Διόνυσος, θριαμβευτής επιβάλλει την δύναμή του στην Θήβα η οποία τον λατρεύει σαν θεό και θεραπευτή.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Ομάδα Χρώμα
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής
Κίνηση/Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μάγδα Λαδά
Δραματουργική επεξεργασία: Μάρθα Κοσκινά
Φιλολογική Επιμέλεια: Βίκυ Χρήστου
*Μουσική Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Χατζής
Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Βασίλης Ρουμπής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στέλλα Παπακωνσταντίνου/Μαίρη Καλδάρα
Φωτογραφίες/Βίντεο (τρέιλερ): Κωνσταντίνος Χατζής
Πρόγραμμα παράστασης: Κάπα Εκδοτική
Παίζουν: (με αλφαβητική σειρά) Τζίνα Θλιβέρη/ Τειρεσίας-Χορός, Ηλέκτρα Καρτάνου/ Α, Β Αγγελιοφόρος-Χορός
Νίκος Μάνεσης/ Διόνυσος-Χορός, Μαριάμ Ρουχάτζε / Κάδμος- Χορός (Μαντούρα, Βιολί), Κωνσταντίνα Τάκαλου/ Πενθέας-Χορός, Γιλμάζ Χουσμέν/Χορός
Όλος ο θίασος/ Αγαύη
Εννέα διακεκριμένοι μονωδοί της Εθνικής Λυρικής Σκηνής συμμετέχουν σε μια σειρά μοναδικών γκαλά με περίφημες άριες από όπερες και οπερέτες, καθώς και κλασικές καντάτες, τα οποία αντλούν την θεματολογία τους από την αρχαιοελληνική μυθολογία και την ελληνική λογοτεχνία. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα των: Μότσαρτ, Ροσσίνι, Στραβίνσκι, Στράους, Πέρσελ, Γκλουκ, Όφενμπαχ, Ραμώ, Πουλένκ, Μασνέ, Γκουνό, Κερουμπίνι, Μπερλιόζ και Καρρέρ.
Βασιλική Καραγιάννη, Άρτεμις Μπόγρη, Γιάννης Χριστόπουλος, Διονύσης Σούρμπης
Πιάνο: Φρίξος Μόρτζος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της