Το 1/6 του κόσμου
Εστιάζοντας στην πολιτιστική και οικονομική ποικιλομορφία, η ταινία αποτελεί μια έκκληση για ενοποίηση προκειμένου να οικοδομηθεί μια «ολοκληρωμένη σοσιαλιστική κοινωνία».
Μέσω της μορφής ντοκιμαντέρ ταξιδιού, ο Τζίγκα Βερτόφ απεικόνισε το πλήθος των σοβιετικών λαών σε απομακρυσμένες περιοχές της ΕΣΣΔ και παρουσίασε λεπτομερώς το σύνολο του πλούτου της σοβιετικής γης. Εστιάζοντας στην πολιτιστική και οικονομική ποικιλομορφία, η ταινία αποτελεί στην πραγματικότητα μια έκκληση για ενοποίηση προκειμένου να οικοδομηθεί μια «ολοκληρωμένη σοσιαλιστική κοινωνία».
Ένας συνδυασμός ειδήσεων και των βιντεοσκοπημένων ταινιών, ο Βερτόφ επεξεργάστηκε σκηνές που γυρίστηκαν από οκτώ ομάδες σοβιετικών δημιουργών της δεκαετίας του ’20, κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Σύμφωνα με τον Βερτόφ, η ταινία προβλέπει την έλευση των ηχητικών ταινιών χρησιμοποιώντας ένα σταθερό “word-radio-theme” στους μεσότιτλους. Χάρη στο «1/6 του κόσμου» και την ακόλουθη ταινία «Η Ενδέκατη Χρονιά», ο Βερτόφ ωριμάζει το στυλ του με το οποίο θα δημιουργήσει την πιο διάσημη ταινία του, «Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή», το 1929.