MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΩΡΕΆΝ ΕΚΔΗΛ'ΩΣΕΙΣ

Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός: Οι δωρεάν εκδηλώσεις του Σαββάτου 12 Σεπτεμβρίου

Η δράση του Υπουργείο Πολιτισμού, «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», συνεχίζεται το Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2020, με παραστάσεις, συναυλίες και εκθέσεις σε διάφορους αρχαιολογικούς χώρους ανά την επικράτεια.

Monopoli Team

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» παρουσιάζει σήμερα, Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου, τις παρακάτω εκδηλώσεις στην Αττική, την Αχαϊα, την Καστοριά, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη.

Αττική

Πλάθοντας τον Προμηθέα | Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών – Αττική | 21.00

Ένα πρωτότυπο δρώμενο για τον «πλάστη του ανθρωπίνου γένους», τον Τιτάνα Προμηθέα, με αφήγηση, μουσική και θεατρική δράση. Στο μεικτό αυτό θέαμα, επιχειρείται μέσα στον αρχαιολογικό χώρο ένας μικρός «περίπατος» σε επιλεγμένα μουσικά, λογοτεχνικά, ποιητικά και θεατρικά έργα που ενέπνευσε ο μύθος του Προμηθέα σε δημιουργούς από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, με αποκορύφωμα τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου. Συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν, το δρώμενο περνά από την αφήγηση και την ανάγνωση κειμένων στη θεατρική δράση, παρουσιάζοντας μέσα από μια σύγχρονη, αφαιρετική ματιά απόσπασμα από την ιστορική παράσταση του Θεάτρου Τέχνης «Προμηθέας δεσμώτης». Η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Επιδαύρου 1984 σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, μετάφραση Παναγιώτη Μουλλά, σκηνικά-κοστούμια Διονύση Φωτόπουλου, μουσική Μιχάλη Χριστοδουλίδη και με τον Γιώργο Λαζάνη στον ομώνυμο ρόλο.

Συντελεστές:
Σύλληψη- σύνθεση κειμένων: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνοθετική-μουσική επιμέλεια αφηγηματικού μέρους/ αφήγηση: Νέστωρ Κοψιδάς
Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γράμψας
Μουσική: Μιχάλης Χριστοδουλίδης
Σκηνικά – Κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Μουσική διδασκαλία: Μαρίνα Χρονοπούλου
Κίνηση: Χρυσηίδα Λιατζιβίρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Σουζάνα Λιάτσου
Διεύθυνση παραγωγής: Μαριλένα Μόσχου
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης
Παίζουν: Προμηθέας: Νίκος Αλεξίου, Χορός Ωκεανίδων: Ειρήνη Αλεξάκη, Χριστίνα Βλάχου, Κατερίνα Δημάτη, Πηνελόπη Κουρεντή, Χριστίνα Κωστέα, Εριέττα Μανούρη, Λήδα Μανούσου

Κρατήσεις εδώ

Deeper than Silence από| ΕΜΣΤ | Ρωμαϊκή Αγορά – Αττική| 18.00-20.00

Φωτογραφία: Μαρία Μαυροπούλου

Μια σειρά από ηχητικά έργα με θέμα τη σιωπή, την παύση και την αναμονή

Την περασμένη άνοιξη, τη στιγμή που ολόκληρος ο πλανήτης βρισκόταν σε lockdown, βιώσαμε μια στάση. H παύση αυτή συνοδεύτηκε από μία σιωπή, αλλά συγχρόνως και από μία αναμονή. Για αρκετούς, υπήρξε αναμφίβολα μια περίοδος αναστοχασμού και περίσκεψης, σε μια στιγμή που το παρόν φαινόταν να έχει ανασταλεί και πολλά έμοιαζαν να έχουν σταματήσει στο χρόνο. Η ζωή συνεχιζόταν έξω χωρίς την ανθρωπότητα και εμείς, μέσα από τα σπίτια μας, αφουγκραζόμασταν αυτήν την εκκωφαντική δύναμη της σιωπής που για ορισμένους από εμάς υπήρξε αποκαλυπτική. Για άλλους πάλι δυσβάσταχτη. Πώς μπορούμε να σκεφτούμε τη σιωπή μέσω του ήχου; Υπάρχει σιωπή και πως αυτή ερμηνεύεται; Τι μένει όταν εμείς απουσιάζουμε; Ποιους ήχους έχουμε αφήσει πίσω μας ως ανθρωπότητα και ποιοι είναι οι ήχοι του φυσικού περιβάλλοντος; Πώς μπορούμε να αφουγκραστούμε την παύση; Μπορούμε να σωπάσουμε και να ακούσουμε τη σιωπή; Να αφομοιώσουμε αντί να καταναλώσουμε; Να συλλογιστούμε αντί να παράγουμε; Να μετατρέψουμε τον χρόνο αναμονής σε έναν χρόνο γόνιμο και πολύτιμο;

Ο ήχος είναι μια δόνηση που απορροφάται στιγμιαία από το σώμα μας, και μετατρέπεται στον ακροατή σε μια λεπτή και υποκειμενική εμπειρία και μνήμη. Καλλιτέχνες που δουλεύουν με τον ήχο, έχουν προσκληθεί να ερμηνεύσουν τη σιωπή και να παίξουν ζωντανά με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο, προτρέποντας το κοινό να ξανασκεφτεί τη βραδύτητα αντί της βιασύνης, τη στατικότητα αντί της κίνησης, την αυτοσυγκέντρωση αντί της ασυνεσίας, την ακοή αντί της ομιλίας, τη σιωπή αντί του θορύβου. Μέσα στον αρχαιολογικό χώρο, τα αρχαία ερείπια που στέκονταν αδειανά αν και επιβλητικά μέσα στη σιωπή των ημερών της καραντίνας, θα υποδεχτούν εκ νέου το κοινό για να αφουγκραστεί τη σιωπή και να στοχαστεί γύρω από έννοιες όπως η παύση και η αναμονή. Οι επισκέπτες θα προσκληθούν να είναι ενεργοί ακροατές και να παραδοθούν στη συχνότητα του ήχου και της συναισθηματικής διέγερσης.

Καλλιτέχνες: Μανώλης Μανουσάκης, Μιχάλης Μοσχούτης, Acte Vide (Δανάη Στεφάνου και Γιάννης Κοτσώνης), Νικολέτα Χατζοπούλου

Επιμέλεια: Δάφνη Βιτάλη, Επιμελήτρια ΕΜΣΤ

Κρατήσεις εδώ

Αχαΐα

Χορευτικά Σόλι από το Μπαλέτο της ΕΛΣ |Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών – Αχαΐα | 13.00 / 14.00 / 15.00

Ο χορός θα δώσει το δικό του ξεχωριστό στίγμα στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή χορευτών του Μπαλέτου της ΕΛΣ αλλά και του καταξιωμένου Γιώργου Κοτσιφάκη, σε μια σειρά από χορευτικά σόλι που θα παρουσιαστούν σε εσωτερικούς χώρους αρχαιολογικών μουσείων. Ως μια συνομιλία κίνησης και ακινησίας, οι χορευτές θα διηγηθούν καινούργιες ιστορίες πάνω σε χορογραφίες των ίδιων αλλά και των Ιωάννας Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη, Χρήστου Παπαδόπουλου και Κωνσταντίνου Ρήγου.

Χορογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Χορεύει ο Ντανίλο Ζέκα
Σαξόφωνο: Γκουίντο ντε Φλάβις

Κρατήσεις εδώ

Θεσσαλονίκη

Μήδεια από το Κ.Θ.Β.Ε| Αίθριο Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλονίκη | 21.00

Το ΚΘΒΕ παρουσιάζει την παράσταση «Μήδεια» του Ευριπίδη, σε διασκευή – σκηνοθεσία  Ελένης Ζιάνα, σε μία διασκευή της αρχαίας τραγωδίας με τέσσερις ηθοποιούς.

Μία παράσταση βασισμένη στην πολύπλευρη διάσταση της γυναικείας προσωπικότητας, η Μήδεια,  αποκαμωμένη, βασανισμένη αλλά και πλήρως αποφασισμένη, φτάνει στο έσχατο σημείο της ανθρώπινης φύσης της και κυριευμένη από τη ζήλεια, το δόλο και το φθόνο για την προδοσία του άντρα που λάτρεψε, βοήθησε και ακολούθησε σε κάθε βήμα, Ιάσονα, δολοφονεί τα δύο τους παιδιά.

Οι τέσσερις ηθοποιοί μέσα από μία απλή και άκρως κυνική, σε σημεία, προσέγγιση τοποθετούν την ζωή, την τεχνουργία, τον πόνο και την οργή της Μήδειας σε ένα απλό σκηνικό με απλά ρούχα και μέσα, δίνοντας την μορφή της Μήδειας με τρεις γυναίκες σαν ένα. Ο αντρικός αντικατοπτρισμός της παράστασης γίνεται από έναν άντρα σε όλους τους ρόλους, με αποκορύφωμα την τριπλή εκδοχή της Μήδειας απέναντι στον Ιάσωνα όπου όλα γίνονται τέλος και αρχή με τη δολοφονία των δυο τους τέκνων, των καρπών του έρωτα τους. Ο φθόνος, το τέλος και η οργή παίρνουν σάρκα και οστά με τη Μήδεια λυτρωμένη από τον πόνο που της προκάλεσε ο έρωτάς της να γίνεται αέρας, να φεύγει,  σκορπίζοντας τη θλίψη, σε ό, τι αφήνει πίσω, όπως και την αιώνια καταδίκη στη σύγκρουση ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο.

Συντελεστές:
Διασκευή-Σκηνοθεσία : Ελένη Ζιάνα
Παίζουν (κατά αλφαβητική σειρά ): Ζηνοβία Ανανιάδου-Κόκκοτα, Ελένη Ζιάνα, Πένη Μπουκουβάλα, Ιωάννης Μυστακίδης

Με τη συνεργασία του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

Κρατήσεις εδώ

Πειραιάς

Σπουδαία Ερείπια – Η Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών(16ος-19ος αιώνας) | Αρχαιολογικός χώρος Ηετιώνειας Πύλης Πειραιά | 19.00

Επιλογές ταξιδιωτικών και περιηγητικών κειμένων.

Επιλεγμένες αφηγήσεις ξένων ταξιδιωτών και περιηγητών στην Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, στην προεπαναστατική Ελλάδα αλλά και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος. Η αποτύπωση των προσδοκιών, η φαντασιακή πρόσληψη του αρχαίου κόσμου, η επαφή και η εξοικείωση με την πραγματικότητα σε μια σειρά κειμένων σημαντικών προσωπικοτήτων που επισκέφθηκαν την Ελλάδα εκείνα τα χρόνια.

Συντελεστές:
Σύνθεση / Επιμέλεια Κειμένου: Στέφανος Καβαλλιεράκης, Άγγελος Κουτσολαμπρόπουλος
Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Λήδα Μανιατάκου
Κίνηση / Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Μητροπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Στέλλα Κελεπούρη

Διανομή (αλφαβητικά)
Πάρις Θωμόπουλος, Ελευθερία Παγκάλου, Βασίλης Παπαδημητρίου, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Χαριτοπούλου

Κρατήσεις εδώ

Καστοριά

Η Κ.Ο.Θ. στο Βυζαντινό Μουσείο Καστοριάς | Βυζαντινό Μουσείο Καστοριάς – Καστοριά | 20.00

Στον αύλειο χώρο του Βυζαντινού Μουσείου Καστοριάς, σεξτέτο εγχόρδων, με άρπα, φλάουτο και κλαρινέτο, μουσικών της Κ.Ο.Θ., παρουσιάζουν έργα Μότσαρτ, Ραβέλ και Μπετόβεν. Το ‘Κοντσέρτο για φλάουτο και άρπα’ είναι ένα από τα δύο μόλις διπλά κοντσέρτα που έγραψε ποτέ ο Μότσαρτ και ένα από τα σημαντικότερα αυτού του είδους. Ο Ραβέλ έγραψε το ‘Introduction and Allegro’ για να δώσει την ευκαιρία στην άρπα να λάμψει με το τεράστιο εκφραστικό της εύρος, ενώ η ‘Ποιμενική Συμφωνία’ του Μπετόβεν αποτελεί μία ωδή του συνθέτη στη Φύση, που υπήρξε η μεγαλύτερή του αγάπη μετά τη μουσική.

Πρόγραμμα:
Wolfgang Amadeus Mozart: Andantino από το Κοντσέρτο για άρπα και φλάουτο, K.299
Maurice Ravel: Introduction and Allegro, για κλαρινέτο, φλάουτο, άρπα & κουαρτέτο εγχόρδων
Ludwig van Beethoven: Αποσπάσματα από τη Συμφωνία αρ.6 σε φα μείζονα, έργο 68 («Ποιμενική») [διασκευή για σεξτέτο εγχόρδων: M.G. Fischer]

Σεξτέτο εγχόρδων:
Ανδρέας Παπανικολάου (βιολί)
Δημήτρης Χανδράκης (βιολί)
Χαρά Σειρά (βιόλα)
Αθανάσιος Σουργκούνης (βιόλα)
Απόστολος Χανδράκης (τσέλο)
Λίλα Μανώλα (τσέλο)

Σολίστ:
Κατερίνα Γίμα (άρπα)
Νικολός Δημόπουλος (φλάουτο)
Αλέξανδρος Σταυρίδης (κλαρινέτο)

Κρατήσεις εδώ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει. Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης. Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/

Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία. Ισχύει ο κανόνας της απόστασης των 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον για ανοικτούς χώρους και 2 μέτρων για κλειστούς χώρους. Στα μουσεία είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας.

Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού  συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1, 5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης. Η προσέλευση και η αποχώρηση από το χώρο των εκδηλώσεων γίνεται με τη χρήση μη ιατρικής μάσκας.

Περισσότερα από Εκδηλώσεις