Ο σεναριογράφος Ααρον Σόρκιν, κάτοχος ενός βραβείου όσκαρ για το σενάριο του «The social network» φαίνεται να γλυκάθηκε με την πρώτη σκηνοθετική του προσπάθεια -το «Molly’s game» παραγωγής 2017 κι επίσης υποψήφιο για όσκαρ σεναρίου- ώστε αποφάσισε να επαναλάβει το εγχείρημα.
Η δεύτερη λοιπόν σκηνοθετική δουλειά του Σόρκιν είναι η «Δίκη των 7 του Σικάγο» που εξιστορεί το χρονικό της πολύκροτης δίκης στο Σικάγο του 1969, όπου επτά άτομα βρέθηκαν κατηγορούμενοι για συνωμοσία και υποκίνηση των ταραχών που βούτηξαν στο χάος για πέντε μερόνυχτα το Σικάγο.
Ο Σόρκιν μένει ψύχραιμος απέναντι στα ιστορικά δρώμενα, μπολιάζει με απροσδόκητο χιούμορ και ειρωνικές μπηχτές για το πολιτικό και δικαστικό αμερικανικό σύστημα τα καλοφτιαγμένα πλάνα του, ανακατεύει αρχειακό υλικό και μυθοπλαστική φαντασία με ακαταμάχητο στιλ. Δικαίως η ταινία θεωρείται ήδη από τα αουτσάιντερ – αν όχι φαβορί- των επερχόμενων όσκαρ που θυμίζουμε ότι έχουν μεταφερθεί για τον Απρίλιο του 2021.
Κριτική και αίθουσες προβολής
Η δεύτερη νέα ταινία της εβδομάδας είναι το σαν μεγάλο επεισόδιο της «Ζώνης του Λυκόφωτος». Ο άγνωστος σκηνοθέτης Λόρκαν Φίνεγκαν κατασκευάζει ένα φιλμ φαντασίας με τίτλο «Vivarium» και πρωταγωνιστές τους Ιμογκεν Πουτς και Τσέσι Άιζενμπεργκ που ξανασυναντιούνται μετά από το «The Art of Self-Defense».
Το νεαρό ζευγάρι αναζητάει το σπίτι των ονείρων του αλλά αντί αυτού βρίσκεται παγιδευμένο σε ένα ολοζώντανο εφιάλτη. Παραβολή για τις διαπροσωπικές σχέσεις ή ένα μεταφυσικό παραμύθι για την μικροαστική ζωή; Όπως και να έχει το έργο έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον ακόμη κι αν το κλείσιμο όλων των απαιτητικών θεμάτων του δεν γίνεται με τον πιο πειστικό τρόπο.