MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Μαρίνα Αμπράμοβιτς: “Είμαι καλλιτέχνις, όχι σατανίστρια!”

Η διάσημη καλλιτέχνις έδωσε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στην βρετανική εφημερίδα The Guardian, όπου μεταξύ άλλων μίλησε για τις θεωρίες συνομωσίας που την θέλουν… σατανίστρια, αλλά και για το περφόρμανς εν μέσω πανδημίας.

Μαρίνα Αμπράμοβιτς
Μαρίνα Αμπράμοβιτς
author-image Τατιάνα Γεωργακοπούλου

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς είναι μια καλλιτέχνις που έχει συνηθίσει να βρίσκεται στην επικαιρότητα είτε λόγω των προκλητικών δηλώσεών της είτε για τα σοκαριστικά -αλλά πάντα πρωτότυπα- έργα της. Αυτή τη φορά έχει βάλει στόχο να αποδείξει ότι δεν είναι αυτή η… περίεργη σταρ που έχουμε στο μυαλό μας μέσα από μία νέα σειρά ντοκιμαντέρ του BBC, με τίτλο “Imagine”.

Με αφορμή αυτό το ντοκιμαντέρ έδωσε λοιπόν μία συνέντευξη στην βρετανική εφημερίδα The Guardian, όπου μίλησε για την “απλή” ζωή της, το περφόρμανς και τις τελευταίες κατηγορίες που της επιρρίπτουν.

“Είναι σημαντικό να απομυθοποιήσω την ιδέα αυτής της λαμπερής ζωής που έχουν οι άλλοι για εμένα. Είμαι πραγματικά πολύ ταπεινή” είπε η Μαρίνα Αμπράμοβιτς μέσα από το πολυτελές σπίτι της -το οποίο έχει χτιστεί σε σχήμα… αστεριού, και φυσικά είναι γεμάτο ακριβά έπιπλα και έργα τέχνης. Και κάπως έτσι ξεκινά η συνέντευξη.

Οι θεωρίες συνομωσίας και οι απειλές για τη ζωή της

Όπως σημειώνει η δημοσιογράφος της Guardian, είναι “λογικό” το προφίλ της Αμπράμοβιτς να τράβηξε την προσοχή των ιντερνετικών συνωμοσιολόγων.

Από την μία έχει χρησιμοποιήσει πολλές φορές στα έργα της ένα αστέρι που θυμίζει την πεντάλφα -δεν έχει σχέση με το σατανιστικό σύμβολο όμως, όπως σημειώνει και η ίδια “αποτελεί αναφορά στα παιδικά μου χρόνια επί κομμουνισμού”.

Από την άλλη, στο πλαίσιο του σκανδάλου για την προεδρική καμπάνια της Χίλαρι Κλίντον, διέρρευσε  ένα e-mail της προς τον Τόνι Ποντέστα -αδερφό του διοργανωτή της καμπάνιας της Κλίντον, στο οποίο η Αμπράμοβιτς αστειευόταν. Συγκεκριμένα, προσκαλούσε τα αδέρφια Ποντέστα και άλλους που είχαν κάνε δωρεές στο ινστιτούτο της σε ένα… “Δείπνο Ψυχών”. Πρόκειται για ένα αστείο βασισμένο σε ένα έργο της, όπου έγραφε “ερωτικά ξόρκια” με αίμα γουρουνιού στον τοίχο μίας γκαλερί. Οι συνωμοσιολόγοι όμως δεν έπιασαν το αστείο και κάπως έτσι άρχισαν οι σκευωρίες περί σατανισμού.

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς σε φλεγόμενο αστέρι για το έργο Rythm 5, 1974

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς σε φλεγόμενο αστέρι για το έργο Rythm 5, 1974

“Όχι αυτό το βράδυ, δεν καταναλώσαμε φρέσκο μητρικό γάλα με σπέρμα, ούτε πρωινά ούρα” δήλωσε η Αμπράμοβιτς. “Αυτό είναι κάτι που με πείραξε πολύ. Είμαι καλλιτέχνης, όχι σατανίστρια. Απλά με γκούγκλαραν και φυσικά ταίριαξα τέλεια στις θεωρίες συνωμοσίες τους”.

“Μπορεί να γελάω με αυτό, αλλά ήταν πραγματικά συνταρακτικό. Έπρεπε να αλλάξω το e-mail μου. Μου έστελναν άνθρωποι ότι θα έρθουν να με βρουν, ότι θα με σκοτώσουν. Ήταν απίστευτο. Ένας μου έστειλε ότι σε δύο ώρες θα αποκαλύψει το μεγαλύτερο μου μυστικό. Άρχισα να γελάω γιατί δεν έχω κανένα μυστικό. Ελπίζω να με αφήσουν ήσυχη. Είναι τραγικό, γιατί ‘σκεπάζει’ το νόημα της δουλειάς μου” ανέφερε η Μαρίνα Αμπράμοβιτς.

“Η περφόρμανς δεν πρέπει να προσαρμοστεί στον κορονοϊό”

Φυσικά, η Αμπράμοβιτς δεν μίλησε μόνο για τις θεωρίες συνομωσίας εναντίον της, αλλά και για την τέχνη της, το περφόρμανς, καθώς η περίοδος της καραντίνας ήταν πολύ δημιουργική για εκείνη.

Αυτόν τον μήνα, ο μεγάλος οίκος Christie’s δημοπρατεί το έργο της, με τίτλο “The Life”, ένα έργο επαυξημένης πραγματικότητας, που δημιούργησε με τον σύντροφό της και παραγωγό Τοντ Έκερτ. H Αμπράμοβιτς θα είναι εκεί με την μορφή εικονικής πραγματικότητας , δηλαδή… στο κράνος ενός συλλέκτη. Με αφορμή αυτό μίλησε για τον αντίκτυπο της πανδημίας στην τέχνη ως εμπόρευμα. “Δεν έχουμε περισσότερο χώρο, είναι υπερβολικά όλα, υπερβολικά ακριβά, η οικονομία παράλληλα καταρρέει, τα πάντα καταρρέουν. Αυτή δεν θα είναι η μοίρα της περφόρμανς όμως. Η τέχνη του περφόρμανς θα επιβιώσει γιατί πάντα επιβιώνει, γιατί είναι μία άυλη μορφή τέχνης” δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς με τον Γουίλεμ Νταφόε σε βίντεο που συνόδευε τους "Επτά Θανάτους της Μαρίας Κάλλας"

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς με τον Γουίλεμ Νταφόε σε βίντεο που συνόδευε τους “Επτά Θανάτους της Μαρίας Κάλλας”

Μην ξεχνάμε, όμως, και το άλλο έργο της Μαρίνα Αμπράμοβιτς που είχε επίσης τραβήξει την προσοχή των μίντια. Φυσικά, μιλάμε για τους “Επτά θανάτους της Μαρίας Κάλλας”, μία πολυμεσική όπερα βασισμένη στην ζωή της Μαρίας Κάλλας, η οποία έκανε πρεμιέρα τον προηγούμενο μήνα στο Μόναχο σε μία διεθνή συμπαραγωγή, που συμμετέχει και η Εθνική Λυρική Σκηνή. Εκεί όλοι φορούσαν υποχρεωτικά μάσκα, κρατούσαν τις αποστάσεις και έκαναν τεστ κορονοϊού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΗ Μαρία Κάλλας μέσα από σύγχρονες “ντίβες” του θεάτρου και του σινεμά12.09.2018

Μετά από αυτό η ίδια δηλώνει “τελείωσα με τον θάνατο”. Επομένως το επόμενο πρότζεκτ της, που θα παρουσιαστεί στην Βασιλική Ακαδημία Τεχνών του Λονδίνου, έχει τίτλο “After Life” (“Μετά-θάνατον ζωή”). Βέβαια, λόγω κορονοϊου, οι παραστάσεις αναβλήθηκαν για τον επόμενο χρόνο, αφού το έργο βασίζεται στην ανθρώπινη επαφή. “Μισώ τους συμβιβασμούς. Δεν πιστεύω ότι η περφόρμανς πρέπει να προσαρμοστεί στον κορονοϊό. Η περφόρμανς έχει να κάνει με την σχέση με το κοινό -αυτός είναι ο ηλεκτρισμός μας. Αν το αφαιρέσεις αυτό δεν θα είναι το ίδιο. Πρέπει λοιπόν να περιμένουμε”.

Περισσότερα από Εικαστικά