Μέχρι και το 2016, οι περισσότεροι θα περιγράφαμε τον Τζόνι Ντεπ ως έναν προσιτό, συμπαθητικό κινηματογραφικό αστέρα, που μοιάζει ευγενικός και ταπεινός -παρά τις τεράστιες επιτυχίες του στη μεγάλη οθόνη, μπορεί να μιλήσει και είναι με λίγα λόγια η επιτομή του “coolness”. Πολλά έχουν αλλάξει, όμως, από την εποχή που ο Ντεπ ήταν ο απόλυτος “καρδιοκατακτητής” και αγαπημένος πρωταγωνιστής των μεγαλύτερων δημιουργών του σινεμά.
Όλα άλλαξαν όταν η -πρώην πλέον- σύζυγος του και επίσης ηθοποιός, Άμπερ Χερντ, υπέβαλε αίτηση διαζυγίου και τον κατηγόρησε για κακοποίηση. Αυτή ήταν και η αρχή μία μεγάλης διαμάχης, που συνεχίζεται ακόμα μέσα από πολύκροτες και πολυσυζητημένες δίκες. Η τελευταία δίκη ήταν αυτή κατά της βρετανική εφημερίδας The Sun, η οποία στήριξε την Χερντ, αναφερόμενη στον Ντεπ ως “αυτόν που χτυπούσε την γυναίκα του”. Αυτή τη φορά, όμως, η “καλή” φήμη του δεν τον έσωσε και η απόφαση του δικαστηρίου ήταν υπέρ της εφημερίδας.
Όπως αναφέραμε, αυτή είναι η πρώτη φορά που δικαστήριο αποδέχεται ότι υπάρχει αλήθεια στους ισχυρισμούς της Άμπερ Χερντ. Μπορεί ο Ντεπ να μην καταδικάστηκε, εφόσον δεν βρισκόταν αυτός στη θέση του κατηγορουμένου, δεν δικαιώθηκε όμως.
Τι σημαίνει λοιπόν αυτό για την καριέρα του πρωταγωνιστή των μεγαλύτερων κινηματογραφικών επιτυχιών, όπως είναι οι “Πειρατές της Καραϊβικής” και τα “Φανταστικά Ζώα”; Η βρετανική Telegraph είναι κατηγορηματική: “Η καριέρα του Τζόνι Ντεπ έχει τελειώσει”. Αυτός είναι ο τίτλος του άρθρου, και παρακάτω διαβάζουμε: “Όπως και ο Κέβιν Σπέισι, έτσι και ο Ντεπ θα είναι παρίας του Χόλιγουντ”. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Από την μία, ο Ντεπ έχει χάσει εδώ και πολλά χρόνια το “άγγιγμα του Μίδα”, δηλαδή την ικανότητα του να κάνει κάθε ταινία στην οποία συμμετέχει παγκόσμια εισπρακτική επιτυχία. Μετά από μέτριες ταινίες, όπως “Ο Τουρίστας” με την Αντζελίνα Τζολί και το “Μεθυσμένο Ρούμι” (την ταινία όπου γνώρισε την Άμπερ Χερντ), η μεγάλη “επιστροφή” του Ντεπ έγινε με τα “Φανταστικά Ζώα” της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ.
Λέγεται, όμως, ότι η Warner Bros σκοπεύει να διακόψει κάθε συνεργασία με τον Ντεπ, αφού μετά τα τρανσφοβικά σχόλια της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, τα “Φανταστικά Ζώα” δεν θα αντέξουν άλλη κατακραυγή. Έτσι, ο ηθοποιός θα χάσει την μοναδική του ευκαιρία να επιστρέψει στις κινηματογραφικές μας οθόνες με κάποιο blockbuster.
Βέβαια, σύμφωνα με την εφημερίδα Independent, δεν θα έπρεπε να είμαστε τόσο σίγουροι για την παρακμή του Τζόνι Ντεπ. Όπως πολύ σωστά σημειώνει η Clarisse Loughrey, κριτικός κινηματογράφου, παρά τις ελπίδες μας να τιμωρήσει το Χόλιγουντ όσους εκμεταλλεύονται την εξουσία τους, “δυστυχώς δεν ζούμε ακόμα σε τέτοιο κόσμο”.
“Η βιομηχανία του κινηματογράφου δρα ενεργά, ώστε να προστατεύσει αυτούς που κακοποιούν. Μόλις πριν δύο χρόνια, μία ταινία, σκηνοθετημένη από έναν άντρα που έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για σεξουαλική κακοποίηση, ήταν υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας” αναφέρει η δημοσιογράφος.
“Τα ΜΜΕ ακόμα τρέχουν για συνεντεύξεις με τον Γούντι Άλεν, ενώ ο Μελ Γκίμπσον είναι ακόμα μεγάλος αστέρας” συνεχίζει η δημοσιογράφος. Πράγματι, ο κόσμος φαίνεται να έχει ξεχάσει την υπόθεση ενδοοικογενειακής βίας στην οποία ήταν “πρωταγωνιστής” ο Μελ Γκίμπσον, αλλά και τις κατηγορίες της Ντίλαν Φάρροου, πρώην θετής κόρης του Γούντι Άλεν, για σεξουαλική κακοποίηση.
Παράλληλα, το Χόλιγουντ έχει ακόμα μία “δικαιολογία” με τον Τζόνι Ντεπ, καθώς η απόφαση του τελευταίου δικαστηρίου δεν ήταν καταδικαστική για εκείνον, ενώ θα πραγματοποιηθεί ακόμα μία δίκη στις ΗΠΑ, την οποία η ομάδα του ηθοποιού είναι “αποφασισμένη” να κερδίσει.