3. Ο Ερρίκος Λίτσης στα «Καλύτερα μας χρόνια» της ΕΡΤ
Cult μορφή του ελληνικού σινεμά, πέρασε χωρίς ιδιαίτερες συστάσεις και ως τέτοια φιγούρα στο θέατρο. Τι αν μπήκε στα πράγματα στα 40+; Ο Ερρίκος Λίτσης ήταν πάντα τριγύρω: Έπαιζε μουσική ως dj, ζωγράφιζε, σκάρωνε με φίλους underground φιλμάκια και παρέμενε cool και πολιτικοποιημένος. Κι αφού δήλωσε συμμετοχή σε σεμινάρια υποκριτικής του Θεάτρου Αλλαγών είχε κάθε επιχείρημα να δηλώσει παρουσία και σε κάστινγκ. Βέβαια, το κάστινγκ που του άλλαξε τη ζωή ήταν του Γιάννη Οικονομίδη.
Μετά το «Σπιρτόκουτο» και την «Ψυχή στο στόμα» ήρθε και το θέατρο, όπου έχει σταθερή παρουσία από το 2005. Επί σκηνής, χωρίς να αποστασιοποιείται ιδιαίτερα από το raw υλικό της κινηματογραφικής του παλέτας, τον θυμόμαστε στις παραστάσεις «Η υπόθεση της οδού Λουρσίν» (Πορεία), «Έγκλημα στα παρασκήνια» (Από μηχανής) αλλά και στη «Λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας» (Επί κολωνώ). Φέτος, κάνει την δεύτερη συστηματική του εμφάνιση στη μικρή οθόνη στην πολυλάλητη σειρά της ΕΡΤ «Τα καλύτερα μας χρόνια» ως σταθερός θαμώνας του καφενείου και πολέμιος του Κομμουνισμού. Κόντρα ρόλος.
Το όνομα της είναι από καιρό popular στο θεατρικό word of mouth, κυρίως για τους οπαδούς του θεάτρου της Λένας Κιτσοπούλου. Η Ιωάννα Μαυρέα μοιάζει να είναι το υποκριτικό μισό της ανατρεπτικής δημιουργού, χάρη στην οποία έχει αναδειχθεί, χωρίς περιστροφές, σε μια από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες της πικρής, υπαρξιακής κωμωδίας. Και δεν ήταν εύκολο: Η Μαυρέα είχε για πολλά χρόνια αποσπασματική σχέση με το θέατρο – παρά τις συνεργασίες της με τους Βασίλη Παπαβασιλείου, Δημήτρη Λιγνάδη – αλλά από το 2012 επιμένει αποκλειστικά θεατρικά.
Αυτό σημαίνει ότι η παρουσία της στη σκηνή έχει πολλά να επιδείξει: «Χαίρε Νύμφη», «Αθανάσιος Διάκος», «Ματωμένος γάμος», «Κοκκινοσκουφίτσα, το πρώτο αίμα», «Τυραννόσαυροι Ρεξ» – όλα προϊόντα του κιτσοπουλικού σύμπαντος – αλλά και αξιομνημόνευτες συνεργασίες με τον Γιάννη Μόσχο («Με τα δόντια») και το Νίκο Μαστοράκη («Τα παιδιά του ήλιου» και «Η Επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα»). Κάπου στο ενδιάμεσο, η τηλεόραση ανακάλυψε το ταπεραμέντο της ώστε το 2016 συμμετείχε στο σίριαλ «Στο καλό γλυκιά μου συμπεθέρα» και φέτος στην «Φαμίλια» ως Τζο Κρητικού, μια δεσποτική και αυταρχική upper class μάνα – πεθερά.