Η αστυνομία της Ρώμης αναγνώρισε τελικά τον Geco, έναν από τους πιο “άπιαστους” street artists του δρόμου σύμφωνα με τη δήμαρχο της ιταλικής πρωτεύουσας.
Η δήμαρχος Virginia Raggi ανακοίνωσε θριαμβευτικά ότι ο street artist «που είχε παραμορφώσει πολλά κτίρια της πόλης» εντοπίστηκε από τις αρχές, μετά από έναν χρόνο συντονισμένων ερευνών.
Οι τοιχογραφίες του Geco βρίσκονταν πάνω σε πολλά δημόσια κτίρια όπως σταθμούς του μετρό, γέφυρες, σχολεία, κτίρια και πάρκα της Ρώμης για πολλά χρόνια. Ωστόσο η δράση του είχε βγει και εκτός της Ιταλίας, καθώς έργα του εντοπίστηκαν και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Παρά την πανταχού παρούσα καλλιτεχνική του υπογραφή ως «Geco», η ταυτότητά του παρέμενε άγνωστη. Αλλά μετά την αποκάλυψή του από τις αρχές, ο περιβόητος γκραφιτάς τώρα επιβαρύνεται με πρόστιμο χιλιάδων ευρώ για καταστροφές δημόσιας περιουσίας. Ας δούμε όμως πως έφτασε σε αυτό το σημείο.
Η υπογραφή του Geco είναι με κεφαλαία γράμματα και συνήθως ασπρόμαυρη. Εμφανίζεται σε ψηλά σημεία, όπως σε τεράστιες γέφυρες, δεξαμενές και ψηλές πολυκατοικίες. Εμφανίζεται επίσης κατά καιρούς σε οδικά σήματα, κάδους, πόρτες γκαράζ – στην ουσία σε οτιδήποτε μπορεί να ζωγραφιστεί. Η υπογραφή του συναντάται σε όλη τη Ρώμη σαν αυτοκόλλητο.
Οι αρχές ερευνούσαν με μεγάλο ζήλο την ταυτότητά του πολλά χρόνια τώρα. Ώσπου ένα στραβοπάτημα του Geco στάθηκε μοιραίο: Τον πρόδωσε τελικά η ατυχής επιλογή του να δράσει στις κρυφές εγκαταστάσεις μιας μυστικής υπηρεσίας, που αρχικά θεώρησε ως ένα απλό εγκαταλελειμμένο κτίριο.
Η δήμαρχος Raggi ανακοίνωσε τον εντοπισμό του με μια δημοσίευσή της στο Facebook: «Η αστυνομία κατάσχεσε εκατοντάδες κουτιά με σπρέι, χιλιάδες αυτοκόλλητα, σκοινιά, πυροσβεστήρες, κορδόνια, κλειδαριές, έξι κινητά, υπολογιστές, βούρτσες, ρολά και κουβάδες γεμάτοι με μπογιά, που ανήκαν στον street artist γνωστό ως “Geco”.»
Ο Geco είναι μια αμφιλεγόμενη μορφή και η είδηση της αποκάλυψής του πυροδότησε ανάμικτα συναισθήματα και αντιδράσεις στα social media. Μερικοί θεωρούν ότι αξίζει να στηθούν αγάλματα προς τιμήν του. Άλλοι τον αναφέρουν ειρωνικά ως “καλλιτέχνη”. Κάποιος μάλιστα είπε πως η άγνωστη ταυτότητα του Geco τον «στοίχειωνε» για χρόνια, δηλώνοντας ανακουφισμένος που επιτέλους πιάστηκε.
«Ο Banksy βγαίνει σε δημοπρασία, αλλά ο Geco πρέπει να καταδικαστεί σαν εγκληματίας επειδή με τα σκουπίδια του εμπόδισε τη Ρώμη να λάμψει», διαμαρτυρήθηκε ένας Ρωμαίος.
Την ανησυχητική και παιδιάστικη ανάγκη να εμφανίζεται γραμμένο το όνομά του διέκρινε ο Ιταλός κριτικός τέχνης Achille Bonito Oliva, «αλλά δε βλέπω στο έργο του κανένα καλλιτέχνη» δήλωσε.
Τον προηγούμενο μήνα, ο Geco δοκίμασε την υπομονή των κατοίκων της Ρώμης όταν αποκαλύφτηκε το τελευταίο έργο του σε μέρος αρχαίου ρωμαϊκού τοίχου, που χτίστηκε γύρω στο 271-275 μ.Χ. Ο Geco «αμαύρωσε τα Αυρηλιανά Τείχη με την ηλίθια υπογραφή του» έγγραψε το αγγλόφωνο περιοδικό Wanted in Rome στο Twitter.
Πηγή: Dazed