MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
23
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ONLINE ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Εορταστικό πρόγραμμα με online streaming προβολές

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος συνεχίζει τις διαδικτυακές προβολές της, από τις 24 Δεκεμβρίου 2020, με ένα εορταστικό πρόγραμμα ταινιών που διακρίθηκαν σε μεγάλα Φεστιβάλ αλλά και «θησαυρούς» από το αρχείο της.

«Οι Απάχηδες των Αθηνών» του Δημήτρη Γαζιάδη
Monopoli Team

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, συνεχίζει τις επιτυχημένες προβολές  της στην πλατφόρμα online.tainiothiki.gr, και προτείνει για τις γιορτές ένα πλούσιο εορταστικό πρόγραμμα. Οι θεατές, από τις 24 Δεκεμβρίου μέχρι τις 10 Ιανουαρίου, και με εισιτήριο 3 ευρώ, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν online δύο αφιερώματα:

  • Επιλογές από τους θησαυρούς της Ταινιοθήκης: τους «Απάχηδες των Αθηνών» (1930) και, μαζί, ως δώρο, τις «Περιπέτειες του Βιλλάρ». Και οι δύο αυτές ταινίες θα είναι διαθέσιμες για όλους χωρίς geo-blocking.
  • Σινεφίλ επιλογές από το σύγχρονο κινηματογράφο:  έξι ξεχωριστές κινηματογραφικές δημιουργίες, σε συνεργασία με την Weirdwave. Πρόκειται για ταινίες μυθοπλασίας από το 1978 έως το 2017, που ξεχωρίζουν θεματικά και αισθητικά, μας έρχονται από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ (Κάνες, Βενετία, Βερολίνο, Τορόντο, Λοκάρνο) και κάποιες έχουν σημαντικές διακρίσεις στις αποσκευές τους όπως όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Είναι οι εξής:
  • «Ποίηση χωρίς τέλος» («Endless Poetry») του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι (Γαλλία-Χιλή),
  • «Λουλούδια» («Loreak») των Τζον Γαράνιο και Χοσέ Μαρί Γενάγα (Ισπανία),
  • «Ζάμα» («Zama») της Λουκρέσια Μαρτέλ (Αργεντινή),
  • «Επίσημη Ιστορία» («The Official Story») του Λουίς Πουέντζο (Αργεντινή),
  • «Η πιο Ευτυχισμένη Μέρα στη Ζωή του Όλλι Μάκι» («The Happiest Day in the Life of Olli Maki») του Γιούχο Κουοσμάνεν (Φινλανδία)
  • Και η κλασική ταινία «Η Χρονιά με τα 13 Φεγγάρια» («In a Year with 13 Moons») του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ (Γερμανία).

*Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα της Ταινιοθήκης και στη σελίδα της στο Facebook.

Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

«Οι Απάχηδες των Αθηνών» του Δημήτρη Γαζιάδη

Πρόκειται για την  πρώτη «άδουσα και ηχητική» ελληνική  ταινία (1930), σε μουσική του Νίκου Χατζηαποστόλου, που επί δεκαετίες θεωρείτο χαμένη. Η ταινία αποκαταστάθηκε ψηφιακά με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ). Η Εθνική Λυρική Σκηνή και η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, τον περασμένο Φλεβάρη παρουσίασαν στο ΚΠΙΣΝ σε πρώτη παγκόσμια προβολή την αποκατεστημένη κόπια με μεγάλη επιτυχία.

Το φιλμ συλλαμβάνει την καθημερινότητα του 1930 στην Πλάκα, στου Ψυρρή, στην Αγορά, στο Θησείο, στο Γκάζι, στα Χαυτεία, στην Πλατεία Συντάγματος, στην Ομόνοια, στην οδό Σταδίου, στην Πανεπιστημίου, αλλά και στα Ανάκτορα του Τατοΐου. Αποτελεί μεταφορά της ομώνυμης οπερέτας, αλλά με σημαντικές αλλαγές που την καθιστούν αυτοτελές κινηματογραφικό έργο.

Πρωταγωνιστούν θρυλικές μορφές της ελληνικής οπερέτας όπως ο Πέτρος Κυριακός, η Μαίρη Σαγιάνου, ο Πέτρος Επιτροπάκης, ο Γιάννης Πρινέας, κ.α.

«Οι Περιπέτειες του Βιλάρ»

Όσοι εξασφαλίσουν εισιτήριο για τους «Απάχηδες των Αθηνών» θα μπορούν να παρακολουθήσουν δωρεάν μια ακόμα σημαντική μικρού μήκους βωβή ταινία από το αρχείο της Ταινιοθήκης της Ελλάδος:  τις «Περιπέτειες του Βιλλάρ» (1924) του Ζόζεφ Χεπ, την παλαιότερη σωζόμενη ελληνική ταινία με υπόθεση, με τον διάσημο κωμικό της εποχής Νικόλαο Σφακιανό στον ρόλο του Βιλλάρ ο οποίος αναζητά τον έρωτά του και περιφέρεται στην Αθήνα της δεκαετίας του ’20.

«Ποίηση χωρίς τέλος» του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι (Γαλλία-Χιλή) Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Βρισκόμαστε στο Σαντιάγο της Χιλής . Τη δεκαετία του ’40 και του ’50 ο «Αλεχαντρίτο» Χοδορόφσκι αποφασίζει να γίνει ποιητής, ενάντια στη θέληση της οικογένειάς του. Μπαίνοντας στους κύκλους της καλλιτεχνικής αβάν γκαρντ της εποχής, ο εικοσάχρονος Αλεχάντρο θα γνωρίσει τον Ενρίκε Λιν, τη Στέλλα Ντίαζ, τον Νικάνορ Πάρρα και άλλους πολλά υποσχόμενους αλλά άγνωστους ακόμα νεαρούς συγγραφείς, που στη συνέχεια θα γίνουν οι Μεγάλοι της μοντέρνας λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας. Βυθισμένοι σ’ έναν κόσμο ποιητικού πειραματισμού θα ζήσουν όλοι μαζί, όπως λίγοι αποτόλμησαν στο παρελθόν: αισθησιακά, αυθεντικά, με τρέλα και πλήρη ελευθερία.

Μέσα από τον αυτοβιογραφικό του φακό, ο Αλεχάντρο Χοδορόφσκι, αφηγείται τα χρόνια της νιότης του στη Χιλή, μία περίοδος απελευθέρωσης από τους κοινωνικούς και οικογενειακούς περιορισμούς και ένταξης στο μποέμ καλλιτεχνικό κύκλο της εποχής.

«Λουλούδια» των Τζον Γαράνιο και Χοσέ Μαρί Γενάγα (Ισπανία) Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Η καθημερινότητα της Άνε, μιας σαραντάχρονης γυναίκας παγιδευμένης σε έναν άχρωμο γάμο, ανατρέπεται απροσδόκητα όταν κάποιος αρχίζει να της στέλνει λουλούδια στο σπίτι της κάθε Πέμπτη . Πάντα την ίδια ώρα και πάντοτε ανώνυμα.

Μερικά μυστηριώδη άνθη εισβάλλουν επίσης απροειδοποίητα στις ζωές της Τέρε και της νύφης της, Λούρδης, καθώς ένας άγνωστος αφήνει κάθε εβδομάδα μια ανθοδέσμη στη μνήμη ενός ανθρώπου σημαντικού στη ζωή τους. Αυτή είναι η ιστορία τριών γυναικών που οι ζωές τους αλλάζουν καθοριστικά χάρη σε μερικά μπουκέτα λουλούδια. Λουλούδια που τις κάνουν να νιώθουν ότι μέσα τους ανθίζουν και πάλι συναισθήματα που είχαν ξεχάσει εδώ και καιρό…

Οι Γιον Γαράνιο & Χοσέ Μαρί Γενάγα είναι Βάσκοι σεναριογράφοι και σκηνοθέτες.

«Ζάμα» της Λουκρέσια Μαρτέλ (Αργεντινή) Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Σε μια μακρινή και απομονωμένη αποικία της Νοτίου Αμερικής, στα τέλη του 18ου αιώνα, ο Ζάμα, ένας αξιωματικός του Ισπανικού Στέμματος, περιμένει μάταια μια μετάθεση σ’ ένα καλύτερο πόστο. Αναγκασμένος να υπομείνει τα μικροπολιτικά παιχνίδια και τους εξευτελισμούς, δεν θα αργήσει να υποκύψει στην λαγνεία και την παράνοια.

Γεννημένη στην Αργεντινή, η Λουκρέσια Μαρτέλ θεωρείται ήδη καταξιωμένη στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα. Οι ταινίες της έχουν προβληθεί στα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου: Κάννες, Βερολίνο, Βενετία, Τορόντο, Σάντανς, Νέα Υόρκη και Ρότερνταμ,

Παρακολουθώντας την ταινία της «Ζάμα» ο Πέδρο Αλμοδόβαρ είπε: «Νοιώθεις σαν να βρίσκεσαι μπροστά σε ένα θαύμα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΑθωνική Ψηφιακή Κιβωτός: Οι “θησαυροί” του Αγίου Όρους ψηφιοποιούνται και διατίθενται στο κοινό12.09.2018

«Επίσημη Ιστορία» του Λουίς Πουέντζο (Αργεντινή) Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Αργεντινή, 1983. Η Αλίσια, μητέρα ενός υιοθετημένου 5χρονου κοριτσιού, διδάσκει ιστορία σε ένα σχολείο στο Μπουένος Άιρες. Τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική της ζωή είχε πάντοτε αποδεχτεί την «επίσημη εκδοχή», μέχρι που μια μέρα το προσωπείο του καθεστώτος αρχίζει να καταρρέει γύρω της.

Στις ρωγμές αυτού του τεράστιου ψέματος, η Αλίσια υποψιάζεται ότι η Γκάμπι, το κορίτσι που έχει υιοθετήσει, είναι ίσως η κόρη ενός «εξαφανισμένου», ενός από τα χιλιάδες θύματα που βασανίστηκαν και δολοφονήθηκαν από την κυβέρνηση Πινοσέτ με την κατηγορία της τρομοκρατίας τη δεκαετία του ’70. Και τότε ξεκινά ένα επώδυνο και πεισματικό ταξίδι αναζήτησης της αλήθειας – ένα ταξίδι στο οποίο κινδυνεύει να χάσει τα πάντα.

Η ταινία το 1985 κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσης Ταινίας.

«Η πιο Ευτυχισμένη Μέρα στη Ζωή του Όλλι Μάκι» του Γιούχο Κουοσμάνεν (Φινλανδία)

Το καλοκαίρι του 1962, ο Όλλι Μάκι αγωνίζεται για τον τίτλο του Πρωταθλητή Κόσμου στην κατηγορία φτερού. Ο δρόμος για την επιτυχία, από την επαρχία της Φινλανδίας μέχρι την καρδιά του Ελσίνκι, μοιάζει να είναι βέβαιος. Το μόνο που χρειάζεται είναι να χάσει βάρος και να συγκεντρωθεί στην προπόνηση. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα… Ο Όλλι έχει ερωτευτεί τη Ράιγια!

Η ταινία είναι εμπνευσμένη από μια αληθινή ιστορία και ο πρωταγωνιστής, Όλλι Μάκι, εξακολουθεί να είναι ένας πολύ γνωστός Φιλανδός μποξέρ μέχρι και σήμερα.

«In a Year with 13 Moons» («Η Χρονιά με τα 13 Φεγγάρια») του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Σε μια γκρίζα και μουντή Φρανκφούρτη, η Ελβίρα, πρώην Έργουιν, ξένη μέσα στο ίδιο της το σώμα, κάνει εγχείρηση αλλαγής φύλου. Όμως μετά από έναν τραυματικό χωρισμό, βιώνει μια συντριπτική υπαρξιακή κρίση που τη φέρνει αντιμέτωπη με το παρελθόν της…

«Η Χρονιά με τα 13 Φεγγάρια» είναι η πιο προσωπική και ίσως η πιο σκοτεινή ταινία του Φασμπίντερ, καθώς γυρίστηκε  τέσσερις μήνες μετά την αυτοκτονία του εραστή του,  Άρμιν Μάιερ, ο οποίος αποφάσισε να δώσει τέλος στη ζωή του μέσα στο διαμέρισμα του Φασμπίντερ, όταν εκείνος του ανακοίνωσε το χωρισμό τους. Ο σκηνοθέτης εκτέλεσε χρέη σεναριογράφου, παραγωγού, σκηνογράφου, μοντέρ, διευθυντή φωτογραφίας (ακόμα και ηθοποιού σε ένα μικρό πέρασμα).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΨηφιακό, πολυεθνικό πρόγραμμα χορού. Κι όμως έγινε12.09.2018

Περισσότερα από Cine News