Μέγαρο: Οι Μουσικοί της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής σε live streaming, με έργα Haydn
Το Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021 οι Μουσικοί της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής πραγματοποιούν τη δεύτερη κατά σειρά live streaming συναυλία τους, αφιερωμένη στον Joseph Haydn.
Οι Μουσικοί της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τον διεθνώς αναγνωρισμένο μαέστρο Γιώργο Πέτρου, μετά τις μεγάλες επιτυχίες τους στο εξωτερικό ως Armonia Atenea και την πρώτη online μετάδοση της συναυλίας τους με χορηγό το βρετανικό ίδρυμα Linbury Trust από το site και το fb του Μεγάρου, επιστρέφουν στις οθόνες μας το Σάββατο 30 Ιανουαρίου στις 8:30 μ.μ. με ένα πρόγραμμα, επίσης σε α΄ προβολή, αφιερωμένο εξ ολοκλήρου στον Joseph Haydn στο πλαίσιο του Megaron Online.
*Η συναυλία των Μουσικών της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τον Γιώργο Πέτρου μεταδίδεται σε streaming (δωρεάν) από τις ιστοσελίδες του ΜΜΑ και του ΥΥΠΟΑ και από το fb του Μεγάρου. Θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις πλατφόρμες για 48 ώρες.
Οι Συμφωνίες αρ. 92 και 94 του HaydnΣε αυτή τη διαδικτυακή πρεμιέρα, οι Μουσικοί της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και ο Γιώργος Πέτρου στρέφουν το ενδιαφέρον τους στον Κλασικισμό και στον «Πατέρα της συμφωνίας» Joseph Haydn, έχοντας ως βασικό τους μέλημα την προσέγγιση της ηχητικής αισθητικής των τελών του 18ου αιώνα μέσα από ιστορικά τεκμηριωμένες πρακτικές και με τη χρήση οργάνων εποχής.
Ο μεγάλος αυστριακός μουσουργός υπήρξε ένας νεωτερικός συνθέτης για την εποχή του που επηρέασε αποφασιστικά σπουδαίους ομότεχνούς του, όπως τον Mozart [Μότσαρτ] και τον Beethoven [Μπετόβεν]. Αν και εργάστηκε, κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, ως αυλικός μουσικός της οικογένειας Esterházy [Εστερχάζυ], ήταν πολύ δημοφιλής σε ολόκληρη την Ευρώπη, ιδίως στη Μεγάλη Βρετανία.
Η Συμφωνία αρ. 92 οφείλει το προσωνύμιο «της Οξφόρδης» στο γεγονός ότι ο Haydn φέρεται να τη διηύθυνε σε εορταστική τελετή στο ιστορικό αγγλικό πανεπιστήμιο, όταν του απενεμήθη στα 1791 ο τίτλος του διδάκτορος μουσικής. H Συμφωνία αρ. 94 γράφτηκε την ίδια χρονιά για μια σειρά συναυλιών του συνθέτη στο Λονδίνο. Επονομάστηκε «Έκπληξη», καθώς ο δημιουργός της, ο οποίος φημιζόταν για το χιούμορ του, είχε την πρωτότυπη ιδέα να ξαφνιάσει ευχάριστα το κοινό με ένα μουσικό αστείο: παρενέβαλε στην αρχή του δεύτερου μέρους του έργου δυναμικές απρόσμενες για το αυτί του ακροατή που κατενθουσίασαν τους πάντες.
Τον επόμενο μήνα, έχουν προγραμματιστεί από την Ορχήστρα δύο νέα streamings με μπαρόκ έργα σε πρώτη διαδικτυακή προβολή, πάντα σε όργανα εποχής. Στις 13 Φεβρουαρίου, η μετάδοση περιλαμβάνει κοντσέρτα για έγχορδα του Antonio Vivaldi [Αντόνιο Βιβάλντι] και είναι παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ενώ η συναυλία που μεταδίδεται στις 24 Φεβρουαρίου, είναι αφιερωμένη στον Georg Friedrich Händel [Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ], πραγματοποιείται με τη χορηγία του Linbury Trust και αποτελεί συμπαραγωγή του ΜΜΑ και των Μουσικών της Καμεράτας.
*Όλες οι αναμεταδόσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΟΜΜΑ με την υπηρεσία ΔΙΑΥΛΟΣ (diavlos.grnet.gr) του ΕΔΥΤΕ.
Οι Μουσικοί της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής(Armonia Atenea)…
… αποτελούν σήμερα έναν από τους πιο δραστήριους φορείς του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού. Η πολυσχιδής και πλούσια δραστηριότητά του συνόλου καθώς και η φήμη του εντός και εκτός Ελλάδας το τοποθετούν όχι μόνο ανάμεσα στους σημαντικότερους πυλώνες της καλλιτεχνικής ζωής της χώρας μας, αλλά το κάνουν να ξεχωρίζει ως ίσως ο πλέον διακεκριμένος πρεσβευτής της μουσικής παραγωγής της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Η Ορχήστρα, γνωστή με τη διεθνή ονομασία Armonia Atenea (που υποδηλώνει και την αθηναϊκή της προέλευση), έχει αναπτύξει αξιοθαύμαστη δραστηριότητα, στην οποία ο ευρωπαϊκός Τύπος αναφέρεται συχνά ως «το ελληνικό θαύμα» (Neue Zürcher Zeitung) και ως «το αντίδοτο εναντίον της κρίσης» (Die Welt, Daily Telegraph).
Οι Μουσικοί της Καμεράτας, από το 2009, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, εξειδικεύτηκαν στις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας με όργανα εποχής. Έκτοτε, η Ορχήστρα κατόρθωσε σε ελάχιστο χρόνο να κατακτήσει τη δική της θέση ανάμεσα στα πιο αναγνωρισμένα αντίστοιχα σύνολα του κόσμου. Η διεθνής κριτική χαρακτηρίζει τις ερμηνείες της υπό τον Γ. Πέτρου ως εκτελέσεις αναφοράς στο ρεπερτόριο του 18ου αι. και μάλιστα στη μουσική του G. F. Händel [Γκ. Φ. Χαίντελ]. Ταυτόχρονα, η Ορχήστρα αναπτύσσει ιδιαίτερα ευρεία δραστηριότητα που περιλαμβάνει τόσο συμφωνική μουσική του 19ου και 20ού αι., όσο και παραγωγές μουσικού θεάτρου (όπερα, οπερέτα, μιούζικαλ), πολλές από τις οποίες έχουν παρουσιαστεί και στο εξωτερικό.
Kατά την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο, εμφανίζεται στο Theater an der Wien [Τεάτερ αν ντερ Βιν] στην Αυστρία, στην Αίθουσα Concertgebouw [Κονσέρτχεμπαου] στην Ολλανδία, στο Φεστιβάλ Μπαρόκ Όπερας του Bayreuth [Μπαϋρόυτ] στη Γερμανία, στο Τeatro Real [Τεάτρο Ρεάλ] στην Ισπανία, στο Φεστιβάλ Όπερας της Martina Franca [Μαρτίνα Φράνκα] στην Ιταλία. Η Ορχήστρα δίνει τακτικά συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ συνεργάζεται με σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς του ελληνικού χώρου. Επιπλέον, με χορηγία του βρετανικού Linbury Trust, παρουσιάζει διαδικτυακά σειρά τεσσάρων μαγνητοσκοπημένων συναυλιών σε συμπαραγωγή με το ΜΜΑ.
Οι Μουσικοί της Καμεράτας πραγματοποιούν συχνές εμφανίσεις στις μεγαλύτερες αίθουσες και στα σπουδαιότερα φεστιβάλ της Ευρώπης, όπως η Βασιλική Όπερα των Βερσαλλιών, η Salle Pleyel [Αίθουσα Πλεγιέλ] και το Θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων στο Παρίσι, το Wigmore Ηall [Ουίγκμορ Χολ] του Λονδίνου, η Αίθουσα Concertgebouw [Κονσέρτχεμπαου] του Άμστερνταμ, το ιστορικό Theater an der Wien [Τεάτερ αν ντερ Βιν] στη Βιέννη, η Όπερα του Μόντε Κάρλο, η Αίθουσα Τσαϊκόφσκι της Μόσχας, το Palau de la Música [Παλάου ντε λα Μούσικα] της Βαρκελώνης, η Αίθουσα Bozar [Μποζάρ] των Βρυξελλών, το Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, τα BBC PROMS, το Διεθνές Φεστιβάλ Händel [Χαίντελ] της Χάλε, το Φεστιβάλ Εnescu [Ενέσκου] του Βουκουρεστίου κ.λπ.
Παράλληλα, η Ορχήστρα ηχογραφεί για τις σημαντικότερες διεθνείς δισκογραφικές εταιρίες (Deutsche Grammophon, DECCA, MDG, Sony). Οι δισκογραφικές καταθέσεις της έχουν αποσπάσει όλες τις κορυφαίες διεθνείς διακρίσεις: Diapason d’Οr (4 φορές), Gramophone–Εditor’s Choice (2 φορές), BBC–Recording of the Month, CHOC–Classica, Preis der Deutsche Schalplatten Kritik [βραβείο Γερμανών Κριτικών Δίσκου] καθώς και το βραβείο για την καλύτερη ηχογράφηση όπερας της χρονιάς (2012 Opera Awards) από το βρετανικό περιοδικό Opera.