Μετά από μία καλή χρονιά για την καριέρα της, παρά την πανδημία, έχοντας μάλιστα σπάσει ρεκόρ στα βραβεία Emmy, η Ζεντάγια επέστρεψε στις οθόνες μας με το πιο συναρπαστικό κινηματογραφικό πρότζεκτ της μέχρι τώρα, το Malcolm & Marie, που έκανε πρεμιέρα στο Netflix στις 5 Φεβρουαρίου.
Η Ζεντάγια υποδύεται την Marie, ενώ ένας επίσης ανερχόμενος Τζον Ντέιβιντ Γουάσινγκτον (γιός του Ντένζελ) υποδύεται τον σύντροφο της, Malcolm.
Πρόκειται για μία ταινία του Σαμ Λέβινσον, δημιουργού της βραβευμένης σειράς Euphoria, στην οποία η Ζεντάγια επίσης πρωταγωνιστεί. Το πρότζεκτ γυρίστηκε εξ ολοκλήρου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αφού Λέβινσον και Ζεντάγια θέλησαν να γυρίσουν μία ταινία που δεν θα περιοριζόταν από τα εμπόδια που επιβάλλει στις κινηματογραφικές παραγωγές ο κορονοϊός .
Έτσι, γεννήθηκε το “Malcolm & Marie”, μία ταινία που καταγράφει την περίπλοκη σχέση ενός ζευγαριού μέσα σε μία νύχτα -και συγκεκριμένα όταν επιστρέφουν από την μεγάλη πρεμιέρα του Μάλκολμ, που είναι σκηνοθέτης. Τότε είναι που ο κόσμος τους καταρρέει και η αγάπη τους δοκιμάζεται, αφού όσο διαφωνούν τόσες περισσότερες αποκαλύψεις γίνονται για τη σχέση τους και τόσο πιο σκληρά λόγια ακούμε.
Μία ταινία, που περιγράφεται ως “ιστορία αγάπης” και ωδή στους μεγάλους έρωτες του παλιού Χόλιγουντ (εξού και η ασπρόμαυρη εικόνα), δίχασε τους κριτικούς, οι οποίοι συμφώνησαν σε ένα μόνο πράγμα: στο ότι η Ζεντάγια ήταν καταπληκτική.
Γιατί λοιπόν η ταινία δίχασε τόσο τους κριτικούς;Πριν μιλήσουμε για τις διαφορετικές αντιδράσεις που προκάλεσε το “Malcolm & Marie”, αξίζει να αναφερθούμε σε ένα κομμάτι της ταινίας, που δεν θα μας έκανε εντύπωση αν ευθύνεται για το ότι κάποιοι κριτικοί δυσαρεστήθηκαν.
Όχι μία, αλλά δύο φορές ο Malcolm “ξεσπά” κατά των κριτικών που έχουν σχολιάσει κατά καιρούς τις ταινίες, αποκαλώντας πολλούς “άχρηστους” και “ρατσιστές”. Μάλιστα, ένα από τα ξεσπάσματα του -το οποίο διήρκησε περισσότερο από κάθε ξέσπασμα του κατά της Μαρί- αφορούσε μία συγκεκριμένη “λευκή” κριτικό κινηματογράφου των LA Times.
Πολλοί ισχυρίζονται ότι αυτή η συγκεκριμένη επίθεση αφορά μία πραγματική κριτική, που έλαβε ο Λέβινσον για την (ομολογουμένως μέτρια) ταινία του “Assassination Nation” από μία κριτικό της συγκεκριμένης εφημερίδας. Μάλιστα, ο δημοσιογράφος των LA Times που έγραψε την κριτική για το Malcolm & Marie δεν δίστασε να αναφερθεί σε αυτό το γεγονός, σημειώνοντας επίσης ότι ο Λέβινσον χρησιμοποίησε συγκεκριμένες εκφράσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί σε κριτικές της εφημερίδας κατά καιρούς. Φυσικά, η τελική κριτική δεν ήταν τόσο ευνοϊκή, με τον δημοσιογράφο να δίνει 3/10 αστέρια στην ταινία, γράφοντας “Η Ζεντάγια ήταν υπέροχη. Η υπόλοιπη ταινία όχι και τόσο”.
Έτσι, ενώ για το Variety ήταν μία αποκάλυψη, με έξυπνο σενάριο, σκηνοθεσία και μουσική, η Guardian φάνηκε να συμφωνεί με τους LA Times, αποκαλώντας το “ένα ανυπόφορο πρότζεκτ ματαιοδοξίας -στις κακές στιγμές του”. Έτσι, το “Malcolm & Marie” δεν κατάφερε να κερδίσει ομόφωνα θετικές κριτικές, παρά τις μεγάλες προσδοκίες που είχαμε για αυτή την ταινία.
Πλέον όλα δείχνουν ότι ο μόνος τρόπος να βρεθεί στα Όσκαρ η ταινία του Λέβινσον είναι είτε μέσω της Ζεντάγια είτε λόγω της καταπληκτικής εικόνας της.