3o Athens Fashion Film Festival: Οι ανοιχτές online συζητήσεις και τα highlights του φετινού προγράμματος
Μετρώντας αντίστροφα για την έναρξη του 3ου AthensFFF, παρουσιάζουμε τις λεπτομέρειες για όλες τις ανοιχτές διαδικτυακές συζητήσεις που διοργανώνονται στο πλαίσιο του φεστιβάλ, αλλά και τα highlights του φετινού προγράμματος.
Tο Athens Fashion Film Festival επιστρέφει φέτος για τρίτη χρονιά, με ένα πλούσιο πρόγραμμα που ενώνει για ακόμα μια φορά τους κόσμους του κινηματογράφου και της μόδας. Η φετινή διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου διαδικτυακά, από τις 25 Φεβρουαρίου μέχρι την 1η Μαρτίου μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φεστιβάλ , έχοντας ως τίτλο τη φράση «Touch me, not – Μη μου άπτου».
Πρόγραμμα ανοιχτών διαδικτυακών συζητήσεων Πέμπτη 25/2 στις 11:00«Big Production Filming: The Case of Greece»
Live μετάδoση στο YouΤube channel του AFFF
Μέσα από τη σειρά ανοιχτών συζητήσεων Design in Film, που παρουσιάζει το AthensFFF και η Καλλιτεχνική Διευθύντρια Νικόλ Αλεξανδροπούλου σε συνεργασία με το ΕΚΟΜΕ, και που έχει ήδη ανακοινωθεί (πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ), το φετινό Athens Fashion Film Festival επιχειρεί να χαρτογραφήσει το σύγχρονο τοπίο της οπτικοακουστικής βιομηχανίας στο οποίο καλούνται να ενταχθούν οι Έλληνες επαγγελματίες και δημιουργοί. Ποια είναι όμως η θέση της Ελλάδας σε αυτό το τοπίο; Θα μπορούσε η επιτυχία προσέλκυσης τόσων ευρωπαϊκών παραγωγών τα τελευταία χρόνια, να συνεχιστεί και από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού; Τι κίνητρα και διευκολύνσεις αναζητά ο παραγωγός μιας big budget ταινίας ή μιας πλατφόρμας όπως το Netflix και το HBO, σε μια χώρα προκειμένου να οργανώσει εκεί τα γυρίσματά του; Και που στέκεται η Ελλάδα σε αυτό το επίπεδο;
Το AFFF3 αναζητά την απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα μέσα από την εναρκτήρια ανοιχτή συζήτηση της φετινής διοργάνωσης που θα φιλοξενήσει ως ομιλητές:
Πέμπτη 25/2 στις 15:00«Γυναικεία ενδυνάμωση την εποχή του COVID-19: Εργασία και ενδοοικογενειακή βία»
Live μετάδoση στο YouTube channel του AFFF
Μολονότι ο ιός COVID-19 υγειονομικά δείχνει να απειλεί περισσότερο τους άνδρες, οικονομικά και κοινωνικά το κόστος της πανδημίας επωμίζονται τελικά οι γυναίκες. Οι απώλειες θέσεων εργασίας των γυναικών είναι 1,8 φορά περισσότερες από τις αντίστοιχες των ανδρών. Παράλληλα, η ενδοοικογενειακή βία γνωρίζει πρωτοφανή έξαρση. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της 24ωρης γραμμής SOS της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, από την έναρξη της πανδημίας οι καταγγελίες περιστατικών αυξήθηκαν δυσανάλογα, με την προέλευσή τους να διατρέχει όλα τα κοινωνικά στρώματα, ανεξαρτήτως οικονομικής επιφάνειας, κοινωνικής θέσης ή μορφωτικού επιπέδου. Ο περιορισμός στο σπίτι, η ανάγκη φροντίδας παιδιών και ηλικιωμένων και η απώλεια εργασίας απειλούν να επιστρέψουν τις γυναίκες στις συνθήκες της δεκαετίας του ‘50.
Αυτόν τον κίνδυνο και τρόπους αντιμετώπισής του θα εξερευνήσουμε σε αυτήν την ανοιχτή συζήτηση με ομιλητές τους:
Παρασκευή 26/2Έναρξη των Design In Film digital talks (Παρασκευή 26/2 – Κυριακή 28/2) σε συνεργασία με το EKOME (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας)
Τη σειρά ανοικτών διαδικτυακών συζητήσεων με τίτλο «Design In Film» συντονίζει η δημοσιογράφος Έφη Φαλίδα.
«Videogames and Fashion: Virtual apps as a new brand experience»
Έναρξη: 12.30 – 13.30
Ομιλήτρια: Lucy Yeomans
«Fashion in Film – Wardrobes make characters»
‘Εναρξη: 19.00 – 20.00
Ομιλητής: Marios Schwab
«Make up and Prosthetics: Sculpture in the service of dreams»
‘Εναρξη: 13.00 – 14.00
Ομιλητής: Andrea Leanza
«Fashion in Film – Wardrobes make characters»
‘Εναρξη: 19.30 – 20.30
Ομιλήτρια: Ellen Mirojnick
«Production Design: A work of Art»
‘Εναρξη: 11.30 – 12.30
Ομιλητής: Dimitri Capuani
«Production Design: Architecture and Cinema»
‘Εναρξη: 19.30 – 20.30
Ομιλητής: Tino Schaedler
Πιστό στη φιλοσοφία του, το πρόγραμμα του φεστιβάλ οργανώνεται και φέτος με άξονα διαφορετικές θεματικές, αντλώντας έμπνευση από τα ζητήματα της επικαιρότητας αλλά και τις βασικές ιδέες/θέματα που φιλοξενούνται μόνιμα στο AthensFFF, όπως είναι για παράδειγμα το Ethical Fashion και το Empowering Women.
Ακολουθούν επιγραμματικά οι κεντρικές θεματικές της φετινής διοργάνωσης (ειδικά αφιερώματα), ενώ ολόκληρο το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα του φεστιβάλ.
Ειδικά αφιερώματα Touch me, not – Μη μου άπτουΗ έναρξη της φετινής διοργάνωσης συμπίπτει με τη συμπλήρωση ακριβώς ενός έτους από το πρώτο καταγεγραμμένο εγχώριο κρούσμα. Η κεντρική θεματική του 3ου Athens Fashion Film Festival είναι εμπνευσμένη από την πρωτοφανή αυτή συνθήκη που, με τον τρόπο της, εισέβαλε στις ζωές μας για να περιορίσει μια από τις βασικότερες μορφές της ανθρώπινης έκφρασης. Μέσα από τις επιλεγμένες ταινίες,βλέπουμε την αφή σε όλα τα δυνατά επίπεδα κατανόησής της, από ένα κυριολεκτικό άγγιγμα και μια αγκαλιά, μέχρι μια μεταφορά για την απουσία της ή τον τρόπο που τα ένστικτα οδηγούν τις αισθήσεις.
Η θεματική εκφράζεται σε μια πρωτότυπη επιλογή από ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους που, πέρα από το θέμα της αφής, εξετάζουν και τις συνθήκες που προέκυψαν από την αναγκαστική τήρηση αποστάσεων, τόσο στο σύγχρονο δυτικό κόσμο όσο και στη βιομηχανία της μόδας. Η «Μη μου άπτου» επιλογή αυτονόητα περιλαμβάνει ταινίες απομόνωσης, καθώς και fashion films που έγιναν για να αντικαταστήσουν τις καθιερωμένες εβδομάδες μόδας (Fashion Weeks). Στο πλαίσιο του προγράμματος προβάλλονται επίσης «Το τέλειο χτύπημα» του Τζουσέπε Τορνατόρε και ο αριστουργηματικός «Πορτοφολάς» του Ρομπέρ Μπρεσόν, δύο αγαπημένα φιλμ στα οποία η αίσθηση της αφής παίζει σημαίνοντα ρόλο.
Seven Women – Seven MenΜια ακόμη υπενθύμιση πως κινηματογράφος και μόδα συμβιώνουν σε ένα ανεξάρτητο κινηματογραφικό είδος. Από το πρώτο κιόλας AFFF υπογραμμίσαμε τη συμβίωση αυτή ως μια σχέση αγάπης. Όπως σ’ όλους τους έρωτες, υπάρχουν στιγμές που η ένωση κορυφώνεται κι οι αισθήσεις αποθεώνονται. Εκεί ακριβώς οι ταινίες μόδας συναντήθηκαν με μερικούς από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες του κινηματογράφου της τελευταίας 10ετίας (και όχι μόνο). Δημιουργοί όπως η Agnes Varda, ο Martin Scorsese και ο Wes Anderson σκηνοθετούν μικρής ή και μεσαίας διάρκειας αριστουργήματα, για λογαριασμό φημισμένων fashion brands.
Design in FilmΜε αφορμή τη σειρά ψηφιακών συζητήσεων που πραγματοποιείται με τη συνεργασία του ΕΚΟΜΕ και τη συμμετοχή διεθνούς φήμης επαγγελματιών του design και του κινηματογράφου, ξαναβλέπουμε υπό το πρίσμα του “Design in Film” αγαπημένες μεγάλου μήκους παραγωγές, όπως το «Όταν ανθίζει η νιότη» του Γκαμπριέλε Μουτσίνο, όπου η αισθητική κι η καλλιτεχνική διεύθυνση ανατρέχουν μέσα σε δύο ώρες ολόκληρο το φάσμα του μεσοαστικού ιταλικού στυλ των τελευταίων 40 ετών. Το τμήμα περιλαμβάνει επίσης την πρεμιέρα του «Svět podle Muchy» ενός αποκαλυπτικού ντοκιμαντέρ, γεμάτου άγνωστες λεπτομέρειες για τη ζωή και το έργο του Άλφονς Μούχα, ενός καλλιτέχνη που με έναυσμα τη συνεργασία του με τη Σάρα Μπερνάρ σημάδεψε την art nouveau και την παγκόσμια γραφιστική τέχνη (η συγκεκριμένη ταινία προβάλλεται σε συνεργασία με το Τσέχικο Κέντρο Αθηνών).
Curiosity Killed The Cat – WalkΈνα εναλλακτικό ψηφιακό fashion runway show με ορισμένα απ’ τα πιο ευφάνταστα catwalks που είδαμε ποτέ.
BiographiesΚάποιες από τις μεγάλου μήκους που θα προβληθούν στο πλαίσιο του αφιερώματος «Biographies», είναι οι εξής:
HalstonΕξαιρετικά ταλαντούχος, ο Halston μεσουράνησε στο χώρο της μόδας τη δεκαετία του 1970, κερδίζοντας αναγνώριση και στο ευρύ κοινό. Όταν έφτασε όμως η εποχή της Wall Street όλα άλλαξαν, και με την αυτοκρατορία του πλέον σε άμεσο κίνδυνο, ο Halston αποφασίζει να πάρει το μεγαλύτερο ρίσκο της ζωής του.
Martin Margiela in his own wordsΑν και υπήρξε ένας από τους πιο επαναστατικούς και επιδραστικούς σχεδιαστές της εποχής του, ο Martin Margiela παρέμεινε ένα μυστήριώδες πρόσωπο, καθ’ όλη την διάρκεια της καριέρας του. Από την εποχή που ήταν βοηθός του Jean Paul Gaultier μέχρι και την εποχή που αναδείχθηκε σε καλλιτεχνικό διευθυντή της Hermès, αλλά και όταν ηγήθηκε της δικής του εταιρείας, ο Margiela ποτέ δεν έδωσε το πρόσωπό του στη δημοσιότητα και πάντα απέφευγε τις συνεντεύξεις – παρόλο που επανεφηύρε τη μόδα με το ριζοσπαστικό του στυλ, που ξεδιπλώθηκε μέσα από 41 προκλητικές collection. Τώρα, για πρώτη φορά, ο «Banksy της Μόδας» αποκαλύπτει τα σχέδια, τις σημειώσεις και τα προσωπικά του αντικείμενα σε αυτό το αποκλειστικό και βαθιά προσωπικό ντοκιμαντέρ σε σχέση με το όραμά του. Τη μουσική της ταινίας υπογράφουν οι Βέλγοι DEUS.
Valentino: The Last EmperorΟ διάσημος Ιταλός σχεδιαστής μόδας Valentino Garavani άνοιξε τον πρώτο του Οίκο Μόδας το 1959. Το 2007, ανακοίνωσε την απόφασή του να αποσυρθεί και άρχισε να προετοιμάζεται για την τελική του επίδειξη. Το ντοκιμαντέρ αυτό ακολουθεί τον Valentino τα τελευταία δύο χρόνια της εποχής του ως σχεδιαστή, μαζί με τον Giancarlo Giammetti, τον υπομονετικό σύντροφό του, τόσο στη δουλειά όσο και στη ζωή.
Η επίσημη επιλογή της φετινής διοργάνωσης αποτελείται από 200 σχεδόν ταινίες, από ολόκληρο το φάσμα των fashion films και της κινηματογραφικής παραγωγής. Οι ψηφιακές προβολές θα πραγματοποιηθούν αποκλειστικά μέσα από το athensfff.com, στο section ONLINE SCREENINGS, που θα ενεργοποιηθεί για το κοινό την Τρίτη 23 Φεβρουαρίου, δίνοντας σε όλους την ευκαιρία να περιηγηθούν στις ταινίες, εν όψει της επίσημης πρεμιέρας του φεστιβάλ στις 25 Φεβρουαρίου.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 12 ταινίες μεγάλου μήκους, πάνω από 150 ταινίες μόδας – όπως πάντα με την υπογραφή κορυφαίων brands, αλλά και δεκάδων ανερχόμενων designers και δημιουργών. Για πρώτη φορά φέτος παρουσιάζεται επίσημο διαγωνιστικό ελληνικό τμήμα (Best Greek Fashion Film award), ενώ το πρόγραμμα πλαισιώνεται και με πειραματικά φιλμ και ντοκιμαντέρ πάνω σε σύγχρονα ζητήματα, όπως η ισότητα των φύλων και η ηθική μόδα.
Το αναλυτικό πρόγραμμα του φεστιβάλ θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες μέρες.
Δείτε το τρέιλερ: