Ο οίκος μόδας Dior, ανέλαβε να σχεδιάσει τα κοστούμια για το “Nuit Blanche”. Μια από τις τρείς παραστάσεις μπαλέτου που παρουσιάστηκαν ως φόρος τιμής για τον μουσικό και συνθέτη Philip Glass. Η παράσταση παρουσιάστηκε στο Teatro dell’Opera στην Ρώμη για λίγες ημέρες την άνοιξη του 2019.
Όπως ήταν και για τον Christian Dior, έτσι και για τη διευθύντρια δημιουργικού Maria Grazia Chiuri, ο χορός είναι ένα δια βίου πάθος. Έτσι η συνεργασία αυτή ανάμεσα στον οίκο μόδας και την παραγωγή του “Nuit Blanche”, προέκυψε φυσικά. Δεκαέξι συγκλονιστικά κοστούμια δημιουργήθηκαν από την Chiuri για τους χορευτές της παράστασης συμπεριλαμβανομένης και της πρωταγωνίστριας Eleonora Abbagnato.
Η Maria Chiuri είχε και στο παρελθόν εισάγει στις δημιουργίες της χορευτικές αναφορές. Για την ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή collection 2019 του οίκου Dior, συνεργάστηκε με τον χορογράφο Sharon Eyal για την παρουσίαση μιας συλλογής αφιερωμένης στον χορό.
Όπως και στη συλλογή που δημιούργησε νωρίτερα την ίδια χρονιά, η Maria Chiuri φιλοτέχνησε μια σειρά από κοστούμια που αντικατοπτρίζουν τις ιδιαιτερότητες του χορού και των χορευτών. Με τα κοστούμια της για το “Nuit Blanche” υπογραμμίζει την ομορφιά τόσο της θηλυκότητας όσο και της αρρενωπότητας δημιουργώντας νέους και σύγχρονους ορισμούς.
Το “αστέρι” της συνεργασίας αυτής είναι οπωσδήποτε το κοστούμι της πρωταγωνίστριας Eleonora Abbagnato. Οι υπόλοιποι χορευτές, είναι ντυμένοι με αντίστοιχα κοστούμια σε πιο σκούρες αποχρώσεις, με μαύρο τούλι. Ο Sébastien Bertau, ο συμπρωταγωνιστής της παράστασης συμπληρώνει ιδανικά με το κοστούμι του, το σύνολο της Eleonora.
Οι ιδέες και τα υλικάΠλεκτά υφάσματα, τούλια, μεταξωτά και διακοσμητικά λουλούδια είναι τα εξέχοντα χαρακτηριστικά των κοστουμιών. Εμπνευσμένα από την ιδέα της πίεσης λουλουδιών στις σελίδες παλαιών βιβλίων, αποδίδουν φόρο τιμής στη συμβολική κληρονομιά του οίκου Dior.
Όπως είπε και η σχεδιάστρια σε συνέντευξη της στο περιοδικό Vogue: “Ο Sébastien και η Eleonora ήρθαν σε εμάς επειδή ήθελαν πραγματικά να δημιουργήσουν μια ιστορία για τη σχέση μεταξύ Παρισιού και Ρώμης”. “Ο χορογράφος είναι Γάλλος, η Eleonora είναι Ιταλίδα, αλλά κατά κάποιον τρόπο, είναι επίσης Γαλλίδα. Εγώ δουλεύω σε έναν γαλλικό οίκο μόδας, αλλά κατάγομαι από την Ιταλία. Όταν ήρθαν σε εμάς με την ιδέα αυτής της συνεργασίας, είπαμε αμέσως ναι!”
Οι χορευτές της παράστασης επίσης σχολίασαν θετικά τόσο την ιδέα γύρω από την συνεργασία αυτή όσο και το τελικό αποτέλεσμα. Φιλοτεχνήθηκαν κοστούμια τα οποία συμπλήρωσαν την παράσταση τους και όχι μόνο την “ομόρφυναν”. “Ένα από τα πιο όμορφα συναισθήματα είναι όταν έχεις κάποιον που δημιουργεί ένα φόρεμα που σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Τα κοστούμια μας βοηθούν πραγματικά. Αν νιώθεις καλά με αυτό που φοράς, καταλήγεις να χορεύεις ακόμα καλύτερα” είπε η Eleonora σε συνέντευξη της.
Για να δημιουργηθούν αυτά τα φανταχτερά κοστούμια, εργάστηκαν είκοσι μοδίστρες για περισσότερες από 3.500 ώρες. Υπήρχαν πολλές προκλήσεις, κυρίως όσον αφορά την εύρεση των κατάλληλων υφασμάτων. Για να είναι λειτουργικά και άνετα, τα υφάσματα θα έπρεπε να είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που συνήθως χρησιμοποιούνται για τις επιδείξεις υψηλής ραπτικής. Η έμπνευση για τα κοστούμια, προήλθε από ένα ιστορικό φόρεμα του οίκου Dior, το λεγόμενο “Miss Dior”, το οποίο ήταν ολόκληρο καλλυμένο με λουλούδια.
Τόσο η παράσταση όσο και τα κοστούμια που φιλοτεχνήθηκαν από τον οίκο Dior απέσπασαν θετικά σχόλια και συγκίνησαν τους θεατές αποδεικνύοντας την δύναμη της τέχνης σε οποιαδήποτε μορφή.