Η πρώτη επαφή του νεαρού Yves Saint Laurent με τον χώρο του θεάτρου, όταν ήταν μόλις 13 χρονών, επηρέασε την μετέπειτα πορεία του στον κόσμο της μόδας. Είχε δείξει μια προδιάθεση για τη δημιουργία κοστουμιών, την οποία επίσημα διερεύνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1950. Όσο η φήμη του ως σχεδιαστής αυξανόταν, συνέχισε να σχεδιάζει κινηματογραφικά κοστούμια, τα οποία παραμένουν συνώνυμα ακόμα και σήμερα με τον μύθο του οίκου Yves Saint Laurent.
Το ιδιαίτερο ταλέντο του στο σχέδιο, το απαράμιλλο γούστο του και πάνω απ’ όλα η ικανότητα του να κατανοεί μια προσωπικότητα και μια εποχή, και να τις μεταφράζει σε ρούχα που ζωντανεύουν από εκείνους που τη φορούν, ήταν ο λόγος που κατάφερε να αφήσει το σημάδι του στην ιστορία του κινηματογράφου.
Η ταινία Belle De Jour (Η Ωραία της ημέρας) σηματοδότησε την αρχή μιας μακροχρόνιας συνεργασίας μεταξύ των Catherine Deneuve και Yves Saint Laurent. Ο σχεδιαστής μόδας μέσα από την γκαρνταρόμπα της πρωταγωνίστριας κατόρθωσε να εκφράσει με μοναδικό τρόπο την πολυπλοκότητα του χαρακτήρα της. Στην πορεία, χάρη στη μεγάλη επιτυχία της ταινίας, αυξήθηκαν μέχρι και οι πωλήσεις του περίφημου αδιάβροχου που συνδέθηκε με την εικόνα της ηθοποιού.
Για την ταινία Pink Panther του 1963, επιλέχθηκε ένα από τα πιο κλασσικά φορέματα του Yves Saint Laurent για την την Claudia Cardinale. Η ηθοποιός που έπαιζε τον ρόλο της πριγκίπισσας Dala, έκλεψε τις εντυπώσεις σε ένα μακρυμάνικο, χρυσό φόρεμα κεντημένο με μαργαριτάρια και δεμένο στην μέση με κορδέλα. Η σιλουέτα του φορέματος ήταν ένα χαρακτηριστικό μοντέλο βραδινών φορεμάτων του σχεδιαστή τη δεκαετία του 1960.
To 1966 η ταινία Moment to Moment σηματοδότησε την πρώτη φορά που ο Yves Saint Laurent σχεδίασε κοστούμια αποκλειστικά για τον χώρο του σινεμά. Όπως θα έκανε και στις επόμενες συνεργασίες του, κατόρθωσε να φιλοτεχνήσει μια σειρά από κοστούμια που εξέφραζαν τις διαφορετικές πλευρές του χαρακτήρα της Jean Seberg. Ο σχεδιαστής επέλεξε για την πρωταγωνίστρια μια γκαρνταρόμπα γεμάτη δυαδικότητα, τόσο εκλεπτυσμένη όσο και σέξι.
Στην ταινία Arabesque του Stanley Donen με πρωταγωνίστρια την Sophia Loren ο Yves Saint Lorent είναι ο επίσημος σχεδιαστής. Το σχεδιαστικό στυλ του Yves Saint Laurent αναγνωρίζεται με μεγάλη ευκολία. Πληθώρα κοστουμιών, αέρινα και εκλεπτυσμένα φορέματα, ένα εκρηκτικό κόκκινο αδιάβροχο από βινύλιο, ρούχα διακοσμημένα με φτερά και μαργαριτάρια. Τομληρά αλλά ταυτόχρονα κομψά, με έναν ανατολίτικο αέρα έμπνευσης, τα ρούχα του σχεδιαστή έκλεψαν τις εντυπώσεις.
Το 1968 ο Yves Saint Laurent συνεργάζεται για ακόμα μία φορά με την καλή του πλέον φίλη Catherine Deneuve. Η ηθοποιός είχε εντυπωσιαστεί στο παρελθόν από τα ρούχα που είχε δημιουργήσει για εκείνη ο σχεδιαστής και επέμενε να συνεργαστούν ξανά. Όπως κάθε φορά, ο γνωστός σχεδιαστής, βρήκε την τέλεια ισορροπία ανάμεσα σε μια εκλεπτυσμένη και σαγηνευτική γκαρνταρόμπα που ταίριαζε ιδανικά στον χαρακτήρα της Deneuve.
Φωτογραφία: © Musée Yves Saint Laurent Paris
Το όνομα του Yves Saint Laurent ήταν πλέον άμεσα συνδεδεμένο με τον χώρο του κινηματογράφου. Από πολλούς θεωρούνταν ο ιδανικός σχεδιαστής, καθώς αντιλαμβανόταν πώς έπρεπε να είναι τα κοστούμια των ταινιών. Για άλλη μια φορά, ανέλαβε την γκαρνταρόμπα της Catherine Deneuve για την ταινία της La Sirène du Mississippi. Τα ρούχα που επιλέχθηκαν για την ταινία, ήταν από την ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή κολλεξιόν του 1968. Οι έντονες εναλλαγές των σέξυ και πιο αρρενωπών κοστουμιών προϊδεάζουν την μετάβαση του σχεδιαστή στα αντρικά ρούχα.
Για την ταινία Max et les Ferrailleurs, ο Yves Saint Laurent επιλέγει μια σέξυ γκαρνταρόμπα για την ηθοποιό Romy Schneider. Έντονα ρόζ και κόκκινα χρώματα στα φορέματα, μαύρα παλτό με κορδέλες, οι αλλαγές στην μόδα της δεκαετίας του 1970 είναι φανερές. Πέντε χρόνια μετά την ταινία Belle De Jour, το διάσημο παλτό από βινύλιο ξεχωρίζει για άλλη μια φορά ως το πιο κινηματογραφικό κομμάτι του σχεδιαστή.
Στην ταινία του Alain Resnais, η ηθοποιός Anny Duperey φοράει δραματικά κοστούμια σχεδιασμένα για να απογειώσουν τον χαρακτήρα της. Εντυπωσιακά παλτό και φορέματα, κάπες με φτερά και φανταστικά καπέλα συνθέτουν την γκαρνταρόμπα της πρωταγωνίστριας. Μια έντοντα θεατρική γκαρνταρόμπα, η οποία παραμένει εκλεπτυσμένη με πολύ φυσικό τρόπο χάρη στο στιλιστικό μάτι του Yves Saint Laurent.
Η ταινία του Luc Besson αποτυπώνει, μέσα από τα κοστούμια, το στυλ του Yves Saint Laurent την δεκαετία του 1980. Υπερβολικοί όγκοι παντού, βολάν, μεγάλα αξεσουάρ μέχρι και ογκώδη χτενίσματα. Ένας επιτυχημένος συνδυασμός πάνκ με εκλεπτυσμένα στοιχεία που ενισχύθηκε χάρη στο ταλέντο και το προσωπικό στυλ του μεγάλου σχεδιαστή.